MotoNews.pl
  

Kołyska obrotowa do 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
robił ktoś taką kołyskę do malucha by można sobie nim obracać podczas budowy?? z tyłu nie ma problemu z mocowaniem bo można przykręcić do mocowania belki a z przodu? pas przedni tak będzie wzmocniony pod sztywny hol czy może lepiej gdzieś indziej??
A może ktoś coś takiego robił do innego auta i ma jakieś porady? rysunki i zdjęcia mile widziane.
  
 
ale chcesz go na boki przewracać?? czy po prostu obracać to do góry nogami to na bok itp??
  
 
Ramiona pod mocowanie od resora?
  
 
Cytat:
2011-12-26 22:33:14, Milten pisze:
Ramiona pod mocowanie od resora?


dokladnie, a najlepiej pod mocowanie resora i wahacza jednoczesnie
  
 
Kiedyś dawno temu była taka gazeta "zrób sam" i o ile pamięć mnie nie myli to były tam kołyski do samochodu- postaram się to odnaleźć i wkleić skany. Mocowania były pod szpilki kół. Zamiast koła przykręcało się kołyskę. Aha- i służyły one do przewracania auta na bok- o takie Ci chodzi ?
  
 
Cytat:
2011-12-27 17:28:44, Tybek pisze:
Kiedyś dawno temu była taka gazeta "zrób sam" i o ile pamięć mnie nie myli to były tam kołyski do samochodu- postaram się to odnaleźć i wkleić skany. Mocowania były pod szpilki kół. Zamiast koła przykręcało się kołyskę. Aha- i służyły one do przewracania auta na bok- o takie Ci chodzi ?


mu chodzi o takie coś jak ma kania do DF...


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2011-12-27 18:04:54 ]
  
 
No też mi się tak wydaje że to o takie chodzi
  
 
Tybek opisałeś coś takiego


wielokrotnie używałem i jest bardzo pomocne ale do momentu jak w aucie znajduje się zawieszenie,
przy pełnym remoncie nie ma nic lepszego niż to - ułatwia niesamowicie życie

  
 
Co-driver ty robiłeś czy jakiś zanabyty??
bo wygląda profesjonalnie...
  
 
ta z pierwszego zdjęcia kupiona - rzemiosło z lat prl
natomiast "rożno" - tak to nazywam składa się z kupionego stojaka na silnik i z wyspawanej własnej konstrukcji
  
 
Kołyska niezbyt tania
  
 
co-driver właśnie o coś takiego mi chodzi, tył rozumiem ze w miejsce mocowania belki?? a przód jednak wolał bym na pas przedni tylko czy nic nie puści i się nie pognie, buda będzie piaskowana i utrudniło by to dojście od spodu, tak samo przy obspawaniu, konserwacji itp sprawach.
A na jakiej wysokości masz oś, na tyle dużo że da się obracać dookoła czy z jednego boku na drugi?? W jaki sposób masz blokadę by się to nie obracało?

widzę że konstrukcja Kani do DF zdecydowanie solidniejsza ale tutaj chyba jednak starczy mniejsza bo to w końcu maluch który waży ok 150kg jak jest rozebrany.
  
 
tak tył jest przykręcony w miejsce belki, natomiast z przodu nie odważyłbym się przykręcić ustrojstwa do przedniego pasa w zdrowym (nowym) nadwoziu co dopiero w iluś letnim ...,
zgadza się moje rozwiązanie trochę utrudnia dostęp do podłogi ale da się przeżyć - ja wszystko skrobałem ręcznie przy piaskowaniu będzie zdecydowanie łatwiej, pistoletem lakierniczym też się daje wszędzie dojść,

stojak na silnik ma blokadę obrotu w postaci kołka
oś obrotu tak dobrałem że da się obracać autem dookoła w dowolna stronę - kwestia pomierzenia
  
 
jeśli można sie włączyć do dyskusji- kołyska do 125 to dwie rury ca 1,5 cala, zgięte na półokrągło, przykręcane z jednego boku samochodu zamiast kół- oczywiście w tym rozwiązaniu musi być zawieszenie
  
 
w końcu wykonałem swoją kołyskę, tył to żadne problem z przodem było gorzej, pas przedni nie sprawdził się, pod mocowania resoru też nie mogłem bo były podstawki których nie dało się zdjąć i wypadło na mocowanie wahaczy. kupiłem rury tak by wchodziły jedna w drugą i na 40cm działa to bez większych oporów, blokadę mam zrobioną w ten sposób że ustawiłem auto tak jak chciałem i wywierciłem otwór włożyłem śrubę i po sprawie, mam 3 otwory dwa na boki jeden na poziom. Brakuje tylko wzmocnienia by się to nie bujało przód-tył
Mega pomocna rzecz, choć przez to że zasłania częściowo będzie trzeba robić nadkola przednie osobno ale tyle razy już to obracałem by ułatwić sobie prace że nie zamienił bym tego rozwiązania na żadne inne. koszta mojej konstrukcji nie przekroczyły 100zł


  
 
mam pytanko
robie w tej chwili kolyske obrotowa i chcialem sie zapytac na jakiej mniej wiecej wysokosci maluch moze miec srodek ciezkosci ?? bo nie chcial bym zrobic osi obroty w zlym miejscu zeby potem buda sama chciala sie obrocic chodzi mi o gola bude
  
 
nie aktualne juz wiem

  
 
co do środka cięzkości to u mnie buda potrafi stać w poziomie, ale mam ponawiercane otwory i zabezpieczam śrubą tak samo jak stoi na boku, mogło by być troszkę wyżej niż u mnie bo przy przechylaniu czuć że buda chce lecieć dachem do gleby ale jest to tak mała ziła że spokojnie przy moim ustawieniu się da obracać.
  
 
Mi udalo sie trafic na tyle ze auto zatrzymuje sie praktycznie w kazdej pozycji co prawda jest klatka w srodku wiec zmienil sie srodek ciezkosci ale wychodzi mniej wiecej na wysokosci dolnego przetloczenia niewiem jak to bedziez gola buda bez klatki ale napewno przetestuje na zielonym bomblu
  
 
Mi udalo sie trafic na tyle ze auto zatrzymuje sie praktycznie w kazdej pozycji co prawda jest klatka w srodku wiec zmienil sie srodek ciezkosci ale wychodzi mniej wiecej na wysokosci dolnego przetloczenia niewiem jak to bedziez gola buda bez klatki ale napewno przetestuje na zielonym bomblu