Łada pada........- pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem - dzisiaj normalnie sobie jadąc patrzę na kontrolkę ciśnienia oleju a tu wskazówka na zero i świeci czerwona kontrolka - posprawdzałem czujniki(jeden od wskazówki drugi od kontrolki) - okazało się, że są dobre - olej jest, pompa też go wyrzuca tylko nie wiem czy nie za mało - wogóle silnik jakoś dziwnie chodzi a teraz zaczął nawet jakby delikatnie piszczeć - co to może być - może jakieś łożysko na pompie lub pompa do wymiany ???? co będę musiał kupić ????

pozdrofka

nie zalogowany andy
 
 
Sam nie wiem co napisać
Najrozsądniejsze byłoby rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkiego, ale wiem, że brzmi to niezachęcająco.
Moja rada: na pewno nie jeździj i wogóle nie uruchamiaj silnika!
Pierwsze co zrób to sprawdź poziom oleju, czy nie widać wycieków gdzieś przy misce olejowej (może pęknięta miska lub blok???)
Odkręć miskę olejową i sprawdź tam jak sytuacja wygląda, czy nic się nie urwało. Wykręć filtr oleju i najlepiej wymień (może stary się zapchał???). To na pierwszy ogień prychodzi mi do głowy.

Jak nic nie wykryjesz znajdź dobrego speca...
Powodzenia i wyrazy współczucia
  
 
Witam... ja tak kiedyś miałem... padł wieloklin na pompie wałka pompy, on wchodzi w taka zębatke.., zębatka z wałkiem łaczy aparat zapłonowy, i pompe.. a napedzane to jest od koła posredniego łańcucha,/paska, tak jet w klasykach...
jesli padł Ci ten wieloklin, on się naturalnie zuzywa.. , to naped pompy przeskakuje , i masz za małe ciśnienie oleju.
do wymiany jet wówczas ta zebatka, i wąłek pompy... dostaniesz się zdejmując michę olejopwa, , musisz zwolnić silnik z łap, o mocno podnieśc..
  
 
Cześc Andy - ciesze sie ,ze jesteś .
Ale nie jeździj z takim silnikiem , tak jak pisze Lewy. U mnie w 2103 świeci kontrolka cisnienia oleju tylko na wolnych obrotach przy gorącym silniku ,ale musze coś ztym zrobic. Pamietam,że zarżnąlem poloneza w ciągu jednego dnia jak pompa nie dawała dobrego ciśnienia.A wszysto zaczęlo się od jarzącej się konttrolki. Potem juz nie zgasła i musiałem robić (na szczęscie) tylko panewki.
A tak po za tym co u Ciebie????Piszesz z jakiejs kawiarenki???czy zapomniałes hasła??
Pozdrówki
Paweł
  
 
U mnie kiedys spadła odma z mocowania do bloku i momentalnie zapaliła sie k0ntrolka... Nie wiedząc co jest przyczyną ( tuż przed zdarzeniem pogoniłem trochę za ostro na trasie Płońsk Warszawa ) nalałem oleju ponad kreskę i dalej świeciło. Dopiero za dnia sprawa się wyjaśniła... Życzę Ci Andy , żeby to było coś tak banalnego.
  
 
To piszczenie mi się w ogóle nie podoba. Mam nadzieję że to nie panewki albo coś podobnego. W każdym razie na pewno nie uruchamiaj silnika przed sprawdzeniem co się dzieje.
Andrzej
  
 
Tak jak pisze Sheriffnt, sprawdź zębatkę od pompy. Najprościej wyjąć aparat zapłonowy i wydłubać ją do góry. Jak ma zjechane zęby to czeka Cię jeszcze wymiana wałka w pompie.
Mowa oczywiście o klasyku.
Pozdro.
Perzan.