[127] Fiat 127 MK II Alitalia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!

Przyszedł czas aby przedstawić użytkownikom projekt repliki Fiata 127 gr.2 Alitalia. Będzie to replika samochodu, który jeden jedyny raz wystartował w "Critérium du Québec", rajdzie odbywającym się w 1978r. Fiacior niestety nie dotarł do mety i na 4 OSie wydachował, dalsze losy samochodu są nieznane.
Krótko przedstawiłem obraz pierwowzoru więc teraz może zaprezentuję jakieś fotki z prac remontowych "siódemki".
Na razie sama buda, w najbliższym czasie wrzucę silniczek i inne pierdoły.









O wszelkie szczegóły pytajcie!

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Szym127 dnia 2012-01-20 23:02:18 ]
  
 
fajnie się zapowiada powodzenia w pracach a jaki silnik tam będzie siedział skrzynia 4 czy 5?? Będziesz tym gdzieś startować???
  
 
Extra sprawa, że buduje się kolejna historyczna rajdówka na naszym forum Od razu pochwale za fajną klatkę, pasuje do niej. Czy są jakieś fotki pierwowzoru?

Cytat:
jaki silnik tam będzie siedział skrzynia 4 czy 5?? Będziesz tym gdzieś startować???



Dołączam się do pytania.
  
 
Koniecznie fotorelacja musi być ze wszystkiego , ta Warszawa w tle też Twoja?
  
 
Fajnie to działasz...
  
 
fajnie że coś się takiego buduje, ale mam takie pytanie czy ta klatka ma coś wogólę wspólnego z załącznikiem J?? bo coś mi się wydaje że pałąk główny powinien być z 45 a tutaj wszystkie chyba ok 40mm mają, no i coś słabo z podstawami pod klatkę, tylko z tyłu widać że są takie jak potrzeba. Oczywiście się mogę mylić ale to tylko takie spostrzeżenia.
Masz jakieś zdjęcia jak ma docelowo wyglądać
  
 
  
 
Ciesze się, że pomysł się podoba. Samochód nie zupełnie wyglądał tak jak ten wstawiony przez Mateusza, poniżej przedstawiam dwie historyczne fotki.
Jeżeli chodzi o serce i podzespoły to staramy się jak najwierniej odtworzyć oryginał. Silnik oczywiście 1050 (po odpowiednich modyfikacjach )


Dwie perełki:

  
 
budujesz go w siedzibie AKB?
  
 
Dokładnie tak, jest to pomieszczenie Automobilklubu Beskidzkiego
  
 
Jak chcesz zgodnie z grupa 2 to pokrotce:

1. W silniku ma zostac seryjny blok, wal, korby, odlew glowicy, naped rozrzadu. Reszta w zasadzie dowolna, skrzynia musi byc zlozona z przelozen w homologacji (mozna mieszac warianty). Zalacznik K od 2009 roku dopuszcza zaplon na cewkach dwubiegunowych.
2. Zawias - z tylu musi zostac resor ale chyba mozna dolozyc sprezyny dodatkowo, wahacze fabryczne ale tuleje dowolne. Staba mozesz usunac lub zostawic.
3. Wnetrze - ma zostac oryginalna deska i boczki drzwi, moga byc lzejsze byle byly.
4.Hamulce - musza byc seryjne zaciski z przodu i bebny z tylu, w praktyce mikoda + ferodo + sprawne zaciski i bedzie git.

Nie musisz sie tak bardzo trzymac przepisow w kwestii skrzyni, jezeli tanio podejdzie np. przelozenie glowne z mkI 903 a nie jest homologowane to olac homologacje Powodzenia!
  
 
co jak co, ale dzięki temu dachowi masz rzadko spotykaną okazję zobaczenia fotki oryginalu od spodu pomysł pierwszorzędny, powodzenia w modach
  
 
Będą oryginalne Cromodory 9X ?
  
 
CD 92 od niedawna są w moim posiadaniu, przygotowane już do malowania!
  
 
Kilka zdjęć:









[ wiadomość edytowana przez: Szym127 dnia 2012-01-26 23:03:22 ]
  
 
Czym ściągałeś ten materiał ? widać że sporo gram zeszło
  
 
Tokarka i obróbka ręczna, troszeczkę zabawy było!
  
 
Można jeszcze było z wagi zejść.

A ile ważą teraz korby ?
  
 
Wiem, że można było jeszcze, ale jest dobrze. 490g
  
 
w jaką moc celujesz??? I jaką dysponował oryginał? Rozumiem że obrabiasz korby pewnie koło zamachowe i wyważasz wał do ilu to się będzie kręcić?? Pytam bo gdzieś mi się obiło o uszy że 128 sie kręciły coś w granicach 10000rpm tylko nie wiem czy to silniki 1,3 czy 1.0