[yeż] Yeżo-Dreso-Wieś-BAWARA! czyli mój nieescort :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej wszystkim!
Czas się pochwalić zakupem samochodu który wywrócił mój świat do góry nogami Otóż.. Marzyłem o jakimś sedanie z dużą mocą, chorowałem na alfę 156 2,5v6.. Ale wiecie - cena zakupu robi swoje. Toteż woziłem się już któryś miesiąc, przechodziło to w lata już autem nie nalażącym do mnie. Aż natrafiła się fajna okazja, i tak oto kupiłem to!






















Bmw E36 320i 1993r sedan
Silnik:
m50b20 z Vanosem, 2,0 R6 150PS i 190Nm (parametry jak w escorcie rs, lecz zupełnie inna bajka, tym można ruszać z 2ki a na 5tce jechać mniej niż 30km/h!)

Zawias:
Jakiś obnizony, sportowy lecz zachowujący komfort

Wypas:
Seryjne radio BMW z rdsem, o dziwo bardzo ładnie toto gra,
Elektryczne szyby x2
Wspomaganie kierownicy
Air Bag x1
Centralny zamek
Klimatyzacja - DWU strefowa
Pompowany fotel kierowcy
Komputer z check'iem

Przebieg wg licznika 186 000 km (patrząc na komore silnika i stan mechaniczny pojazdu można w to wierzyć )

Ogólnie z autka jestem zadowolony, spalanie mieści się w rozsądnej normie, a dźwięk sześciu cylindrów poprostu wymiata Jestem w szoku jak to jeździ, muszę stanąc ze zdrowym rs2000 bo sam nie wiem co lepiej lata. Napęd na tył zrewolucjonizował moje podejście do życia, i już ośki nie chcę mieć choćby miała 300 koni Przy becie jest trochę poprawek, głównie lakierniczych, też trzeba by te progi pomalować bo to jakieś nakładki są, już wywaliłem naklejkę "obersleisen" i odblaski oraz tą głupią naklejkę na wlew paliwa Fotel trzeba obszyc bo w e36 się sypią bardzo no i wypadało by podsufitkę zmienić bo ktoś się wyżywał i szybka przednia pęknięta od kamyka :/ A tak to hula
  
 
szybko bedzies zalowal moj znajomy ma taki sam. po miesiacu zalowal, ze nie kupil 2,5 lub 2,8.

jakie masz plany?

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Cytat:
2012-01-28 17:05:42, smallsize pisze:
jakie masz plany?



moze te białe parapety na początek zdemontuje
  
 
yeż gorączkę masz??czy jakiś wirus?? nie ruszałeś rsem z 2 nigdy?jakbyś miał 2,5 albo 2,8 to byś mógł stanąć ze mną a co z projektem turbo?
  
 
projekt turbo zawieszony. a to 2,0 naprawde zaskakujaco chodzi plany? parapety w kolor moze felga i poprawki. pewne ze bym wolal 2,5 ale to kosztowalo 2, 3 razy mniej jak bedzie ladny to to gonie dalej i szukam 2,8
  
 
Kolejne E36 na forum .
320 można kupić w ładnym stanie za fajną kasę, czyli myślę, że zakup przemyślałeś .
Progi masz chyba oryginalne od m-pakietu z tego co widzę. Pomalujesz w kolor i będzie ok.
Co do startu do RS'a, to raczej ciężko będzie 2.0 robi 100 w ~10s, ale dźwięk wybacza wszystko, szczególnie, że masz tam M50B20.
  
 
Szału ni ma
  
 
zakup byl na spontana i nie zaluje moge na nim zarobic jeszcze potem sie kupi 2,5 abo 2,8 a szalu nie ma bo nie mialo byc
  
 
Cytat:
2012-01-28 17:44:56, lukirs pisze:
yeż gorączkę masz??czy jakiś wirus?? nie ruszałeś rsem z 2 nigdy?jakbyś miał 2,5 albo 2,8 to byś mógł stanąć ze mną a co z projektem turbo?


Bo trzeba miec sprawnego rs2000



-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
gratuluję zakupu.
  
 
Cytat:
2012-01-28 19:35:52, Seba pisze:
Bo trzeba miec sprawnego rs2000



No wiesz, mój i z 3ki ruszał (z hamowni >140PS i >180Nm), ale jednak przebieg mocy 6 cylindrówce niszczy 4cyl Generalnie powiem tak, auto ma opinię jaką ma, nie tak dawno sam bym się wyśmiał, ale jak już się tym pojeździ to człowiek zupełnie zmienia punkt widzenia na temat BMW. Przykro mi, ale escort nie ma do tego samochodu żadnego porównania. Wogóle wszystko co ma mniej niż 6 cylindrów i napęd na przód nie ma porównania
  
 
za miesiąc Ci przejdzie,zmienisz zdanie i projekt turbo będzie in progress kupiłeś już łańcuchy na rękę i szyję?? a i łysa pałka by się przydała...nie mów że nie będzie już yeża!?
  
 
dokładnie yezu ma racje escort to nie bmw , moja beemka ma ponad 500 000 przebiegu , wymieniłem tylko uszczelniacze zawór i oleju nie łyka (mój escort mk4 1,3 przebieg 120 000 ciekł z kazdej strony , mk7 1,4 zarł benzyny tyle co bmw 2,0 a wyprzedzac to było strach no i jesze litr oleju na 1000 km a przebieg tylko 190 000), w srodku cisza nic nie skrzypi nic nie lat , montaz elementów wzorowy , i do tego ten tylni naped co uzależnia , hehe a zwłaszcza gdy jest moc ja sie zopatrtzyłem teraz w m60b40 i 6 stopniowego manuala bo tego auta nie sprzedam . Jednak stare auta jeszcze sa zrobione pozadnie nie to co te nowe dziadostwa które strzymujatylko 7 lat
zycze samych plusów uzytkowania tego bolidu stare bo stare ale nie jedno nowe przetrzymie
  
 
Też szukałem 320, ale różnica w 325, czy 328 jest kolosalna i w końcu kupiłem 323 (2,5 w kombi). Wbrew powszechnym opiniom ceny eskploatacja i cześci nie są kosmicznie drogie, za to dość trwałe.
Gratuluję zakupu, dźwięk R6 powala, polecam porządny gwint, sprawdzenie układu chłodzenia, stanu oleju z napędzie i jazda...
  
 
nie masz m50b20 tylko m50b20tu tak jak u mnie, czyli VANOS, powywalaj wszelkie emblematy, nakleji, pomaluj progi (nie podoba mi się wzór ala m-technic ale cóż), wywal stalówki i zakup choćby 15" ori bmw, i będzie ok

co do przebiegu to nie wierzę, fotel wytarty, gałka biegów nie oryginalna.
ja mam 350.000 na blacie i nie mam żadnego przetarcia na siedzisku. Stawiam na 300~500 przelot budy, silnik może był zmieniony he, w bmw często się swapuje.

Co do Rs'a to niestety nasze 2.0 r6 przegrywa, ale za to komfort pracy silnika r6 bije na deche r4 i to jest fakt. Dziewczyna pierwszy raz jak jechała z 1 na 4 wrzuciła przy 10 km/h i nawet nic nie szarpnęła i myślała że to 2 hehe. Ja uwielbiam jak już się złapie te 130 km/h i na 5 biegu do 220 km/h jest naprawdę sprint wg mnie , chociaż jak miałem m60b30 w manualu wcześniejsze też robiło robotę

ja chyba do końca pozostanę przy marce BMW, choć escorta bardzo dobrze wspominam, pierwsze autko, proste w budowie jak cep, nie miało co się psuć he.

p.s. ile dałeś? przy dzisiejszych cenach PB myślisz na LPG? czy na "bogato"

Cytat:
kupiłeś już łańcuchy na rękę i szyję?? a i łysa pałka by się przydała...nie mów że nie będzie już yeża!?


ja np ani nie jestem łysy, ani nie chodzę w dresach. Obwieszony też nie jestem. Sterotyp powoli zanika. Na ostatnim zlocie na zakończenie lata gdzie było 40-50 aut, może 3-4 było "typowo łysych he"

[ wiadomość edytowana przez: pdasiek dnia 2012-01-28 21:37:13 ]
  
 
naklejki i odblaski wywaliłem, ori oznaczenie na klapie zostawiam bo też staje się już powoli rarytasem progi pójdą w kolor oczywiście, nad felgą pomyślę ale nie wiem czy wczesniej go nie sprzedam no bo jednak nie kupiłem tego auta z myślą jazdy niewiadomo ile czasu. Ale kto wie, życie pokaże. Przebieg mnie nie interesi generalnie, ważne że auto hula aż miło A co do kultury pracy to poprostu jestem wniebowzięty - r4 chce wyskoczyć przy wyzsyzch obrotach, na niskich nie jedzie - a r6 bez różnicy czy 1000 czy 6500 Co do stereotypów wkurzają mnie, tak mówią ci którzy nigdy beemką nie jechali.. Autko jest na PB, może pomyślę nad sekwencją chociaż oszczędnie jak się smiga to i poniżej 10 schodzi więc jestem w stanie to znieść Ile dałem? Niech to pozostanie słodką tajemnicą hahahaha Nie no, nie była to mega okazja, ale rozsądna kasa. Napisze Ci na PW
  
 
pamiętam słowa moich znajomych jak jechali pierwszy raz ze mną bmw.
"ten silnik nie daje wogóle oznak zmęczenia przy odcince - poezja"
Jak miałem escorta może 6 razy go pociągnąłem do 6000 obrmin, nie dlatego że mi było go szkoda czy coś ale wkurzał mnie dźwięk "zarzynania" silnika he, W bmw praktycznie każdego dnia przeciągnę do odcinki - Kocham to he

ale i tak chodzi mi po głowie v8 4.0... w starej ale dla mnie najpiękniejszej budzie e34 '94-'95r
Cytat:
chociaż oszczędnie jak się smiga to i poniżej 10 schodzi więc jestem w stanie to znieść


mi spaliła najmniej 6.8l100km przy 70-80kmh i bez dynamicznej jazdy także wynik rewelacyjny. Ogólnie na trasie raczej 7.8-8.2, miasto 10l gazu 1.5-2l więcej, pali tyle co escort 1.6
  
 
To fakt ,Escort się rozpada przy maksymalnych obrotach ,BMW wprost przeciwnie ...dążysz do tego .
  
 
Wiadomo,ze im wiecej cylindrow tym lepiej - to tak ogolnie Ale co Wy mielisie za Escorty to nie mam pojecia...(dzieki bogu ja takiego nie mialem (mimo chyba z 8 ktore posiadalem )bo z tego co tu czytam to nieprawdopodobne, ze one wogole jezdza ) Moj jakos normalnie pod odcinke leci i nie razi mnie jego dzwiek, motor krece po 12tys (tez R4) dzwiek masakrycznie piekny

Jak sie nie ma co sie chwali to sie chwali co sie ma, ale jak juz ma sie co sie chwali (e36 - bez obrazy mój przyjacielu, ale Ty wiesz o co chodzi) to po starym jedzie sie ile wlezie





-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650



[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2012-01-28 22:39:33 ]
  
 
Seba - napisałem że escorta dobrze wspominam także nie wiem o co Ci chodzi, co do e36 to jeszcze kilka osób Twojego pokroju uważa że jest to wiejski wóz, i to raczej świadczy gorzej o Tobie niż o kierowcach tych aut.
W motorku ja kręce r4 do 14.000 obrmin ale to jest inna bajka, nie ma co porównywać.

Rovera 2.0 r4 miałem i też jakoś mi nie podchodziło kręcenie wysoko i tyle. Nie mówię że są to złe silniki, również nie negowałem przecież Escort'a także proszę cichutko a nie zamęt wprowadzać.