[MK VII]Zmiana silnika i immobilizer 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam problem z tym że padł mój silnik przez popapranego .... który wcisną mi pompę wody od chińczyków za 150pln a gwarancja na to badziewie jest niby rok. Wymieniłem kompletny silnik razem z pompą, wszystko z angola którego kupiłem i przyjechałem na kołach do warsztatu, i tu jest ZONK po przekładce nie chce palić nawet nie zakręci rozrusznikiem z kluczyka spięty na ostro kręci przy rozruszniku i na Plaku odpali po 30 sec gaśnie tak jak by pompa odcinała dopływ wachy. Obydwa maja immo i są praktycznie takie same poza tym ze angol jest młodszy o 1 rok, właściwy ma wszystkie 3 kluczyki. Może być to wina immo?? I czy muszę przełożyć jeszcze pompy wtryskowe bo są jakoś podpisane elektrozawory?? Jak ewentualnie pozbyć się immo ??
Czy poradzilibyście sobie z tym problemem?

[ wiadomość edytowana przez: titanea dnia 2012-02-03 22:22:38 ]
  
 
zgłoś się do mnie do Horyńca do sanatorium albo zadzwoń 793053492 a postaram się pomóc.
  
 
elektrozawór nie est przypisany do silnika ale sam immo tak. Poczytaj o immo w wyszukajce al ka coś to dzwoń do mnie.
  
 
kleszczak no nie wiem, ja wymieniałem serducho w 1,8D i poszło bez większych problemów immo nie blokował silnika... Jedyne co sprawiało że ciężko palił to źle ustawiona pompa wtryskowa i lejące wtryski
  
 
Witam ponownie, dowiedziałem się ze jednak elektrozawór jest przypisany do immo jakoś parowany czy coś w tym rodzaju te roczniki tak mają wiec jutro zabieram się za wykręcanie starego zaworka wkręcenie go do nowego silnika po uprzednim potraktowaniu fleksem obudowy mogę też zrobić w taki sposób że będę mógł odpalić fokę śrubokrętem ale i tak muszę się dostać do tego elektrozaworka więc nie będę cie prosił Kleszczeak o fatygę do Lubaczowa ale kiedyś się spotkamy przy browarku za dobre chęci
  
 
No jest przypisany o tyle że immo rozłącza zasilanie do niego. Słuchaj Kleszcza wie co mówi się tyle nie narobisz.
  
 
a jak ci elektrozawór padnie( prosta przypadłość jak chcesz zgasić diesla a on nie chce gasnąć) to co robisz?
Jak kupisz drugi elektrozawór to jak go przypiszesz do immobilizera?
Nie będę kopiować ale zacytuję dwóch innych co mieli problem:

Cytat:
2012-02-06 19:42:37, Krzysztof30 pisze:
zadnych takich klejonek.Wysiądź z auta i na kolana, najlepiej wyjmij wycieraczke co by sobie spodni nie upierniczyc. Pod plastikiem ktory jest nad skarpetkami jest lampka lub nie. Odkrec caly ten panel i bedziesz mial dwie wtyczki chyba.Odepnij jedna, zolta chyba i po immo! Bedzie sie swiecila caly czas kontrolka ale maszyna bedzie gadac



albo

Cytat:
2012-02-07 21:34:47, karolek_88 pisze:
na elektrozaworze odcięcia paliwa jeśli jest immo są dwa kable wystarczy je połączyc w jeden i po immo ( testowane) aby dostac się do zaworu trzeba odkrecic przewody wysokiego cisnienia bo zawór jest pod metalowa osłona, można tez popróbować zmostkować na odbiorniku wokół stacyjki



Wg tego wynika że jednak ma a moje zdanie jest inne.
W carismie jest taka sama pompa, jest immo i nie ma żadnych dwóch kabelków do elektrozaworu.
  
 
Elektrozawór nie jest przypisany do immo
Te sposoby co Kleszczak napisał działają(tak mi mówił elektryk), i jakbyś czytał inne wątki na forum(ja też to przechodziłem, zepsuty elektrozawór z immo) to byś wiedział że da się to ominąć. W Escorcie z immo do elektrozaworu idą 2 kabelki(w moim wątku są zdjęcia) a i jakbyś chciał to są fotki po rozwaleniu obudowy.
  
 
A ja po prostu wyciąłem z lekka tą obudowę z góry wymieniłem elektrozawór i działa (fotki zamieszczę na dniach jak to wygląda). Teraz mam problem z obrotkiem bo mi się nie obraca ale jutro się za to zabieram i może już na sobotę wyjadę klekotem z garażu .
  
 
Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Zobacz czy kabelka gdzieś nie urwało(przetarty) bądź gdzieś nie jest odczepiony.
łatwo go znaleźć, od alternatora idą dwa kable(lub trzy), jeden gruby i jeden cienki(lub dwa cienkie), jeden cienki idzie w okolicy rozrusznika gdzieś w wiązkę i wylatuje podpięty do licznika. Drugi cienki wychodzi z alternatora i przyczepiony jest do rozrusznika i z rozrusznika razem z grubym do okolic akumulatora.

Nie pamiętam z ilością kabli bo co auto to obyczaj.
Sprawdź czy masz ładowanie, przypuszczam że nie masz.
  
 
Nie łączył wtyk od czujnika tam z tyłu zaśniedziało przeczyszczony i działa teraz regulacja sprzęgła i wymiana rozrządu na nowy (pompa skf, napinacze ina, paski gates) i będzie gitara czyli jakieś 700 zeta i mogę jeździć