Błękitne marzenia SzokoLady 2105, a kiedyś 2106

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak zapowiadałem w swoim wątku o 2103, przedstawiam Wam swoją Ładę 2106. Łada kupiona na miejscu w Legnicy. Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze znalazła mi ją moja córka. Pamiętam, jak jeszcze w latach 93-95 zobaczyłem ją na żywo. Jak ona mi się podobała, jak ja chciałem ją mieć, no i proszę, w 2010r. właśnie ją kupuję. Łada była kupiona w Ameryce w 1981r, a do Polski trafiła w 1983r. Z tego co zauważyłem, nic "innego" ona nie posiada, co standardowa łada. Właściciel, jeden jedyny, kobieta. Swój żywioł zakończyła w 2000 roku i stała tak do 2008 w garażu. Potem została wystawiona na dwór i tak stała do 2010r.Co niestety niekorzystnie na nią wpłynęło. Stan jej widać na zdjęciach.
Więc jak już stała u mnie w garażu, to się zaczęło. Poszukiwania błotników, drzwi, brakujących elementów, głownie chromów. Na dzień dzisiejszy mam już prawie wszystko. W czasie poszukiwania różnych informacji w internecie trafiłem na fajną stronkę: DRIVE2 i wtedy właśnie zachorowałem. Miałem problem co tu robić, chciałem mieć oryginalną ladę, a także chciałem mieć tuningowany samochód. Ten problem rozwiązała moja trójeczka. Trójka będzie oryginalna, na wyjazdy niedzielne i na zloty. A szóstka będzie do jazdy na co dzień. Nie będzie żadnej ingerencji w nadwozie, będzie zmieniony most na mocniejszy 4.3, skrzynia R1, silnik podkręcony, możliwe turbo lub kompresor, zawieszenie obniżone i utwardzone, wszystkie elementy zawieszenia wymienione na nowe i t.d.
W tym roku na wiosnę ruszam z remontem. A teraz fotki:
















  
 
Szykuje się kolejny ciekawy projekt Tuning, zdecydowanie tak Z głową, ale pewnie o to się nie muszę martwić No i wizja z turbo lub kompresorem też jak najbardziej na plus. Powodzenia przy kolejnej Ładzie

Pozdro
  
 
No, nareszcie kolega Szoko dodał temat z drugim autem. Jestem chyba mistrzem motywacji.

Do sedna tematu. Patrzę na fotki i z tego co widzę blachy jeszcze w sensownym stanie, początkowo była po prostu zapuszczona z zewnątrz (z racji długiego postoju). Kolor mega ! Stała swego czasu w Łomży w identycznym kolorze 2105. Koleś krzyczał 1000 zł ale, że była to właśnie 5-tka nie zdecydowaliśmy się na jej zakup.

Powodzenia w odbudowie. Będę zaglądał i odpowiednio motywował.

PS Zobaczcie ile dobrej roboty daje ładna felga na aucie...


-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
No to szykuje się kolejny ciekawy temat do śledzenia i dyskusji, dwie Łady praktycznie do kapitalnego remontu... odważne podejście , jest co robić, ale oczywiście nie wątpię że Ci się uda. Trochę szkoda że ta szóstka ma być tuningowana, a nie w oryginale, bo tuning to trochę nie moja bajka, no ale zobaczymy co z tego wyjdzie, w sumie cytat " Nie będzie żadnej ingerencji w nadwozie..." zdecydowanie mnie uspokaja i poprawia mi humor .

Życzę powodzenia i z niecierpliwością czekam na kolejne raporty z postępów przy obu projektach.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2012-02-19 21:42:54, SzokoLada pisze:
W czasie poszukiwania różnych informacji w internecie trafiłem na fajną stronkę: DRIVE2



Mają tam fantazję:
http://www.drive2.ru/cars/lada/2106/2106/red-devil/
  
 
Cytat:
2012-02-20 10:02:42, felype pisze:
Mają tam fantazję: http://www.drive2.ru/cars/lada/2106/2106/red-devil/



No nie zły z Ciebie sado-maso
  
 
No cóż, 6-ka fajna ale dosyc popularna a na dodatek to prawie to samo co 3-ka, więc szkoda ze nie zostawiłes sobie kopiejki.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Widzisz Andrzej, kazdy z nas inaczej mysli. Mi zalezalo na chromach, ktorych kopa i inne lady nie posiadaja. Po drugie kopa, pomimo ze jest malo spotykana, jest prosta i tania. W CCCP byl to najtanszy samochod dla ludu, jezeli chodzi o lady, marzeniem kazdego byla trojka, a potem szostka z silnikiem 1600. Ja akurat takowe posiadam. Szostka uznawana za najlepszy samochod marki Lada. Kopiejka ma surowe wnetrze, a ja jestem zakochany w desce 03-06, nie ma w niej gumowych dywanow, jest ciszej i t.d. Kopiejka, to nie moj klimat, ona dopiero jest na 4 miejscu mojej listy"przebojow, 03,06,02,01,07. Nastepna sprawa, to duzo latwiej o tuning 06, niz 01. Ja juz mam kupiony zestaw lamp do 06. Felga, ktora posiadam, nie wyglada tak juz efektownie na 01, jak na 06. Nie mam blach do remontu 01, do 06 jest komplet. Wiec stalo sie, jak sie stalo, na dodatek rocznik 87 jedynki nie motywuje. Miala na sobie rowniez tony szpachli, wiec stalo j.w.
  
 
A moim ideałem jest kopiejka z deską i wnetrzem od 3/6. Widziałem takie cos na Wegrzech, do tego na polerowanych ATS Cup - cudo. Fakt ze to nie oryginał ale jak najbardziej w dobrym stylu.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Mam podobne myślenie odnośnie prestiżu w modelach VAZ. Najpierw 2103 i 2106 potem reszta według uznania. Ale rozumiem też o co chodziło Pawłowi z Krakowa. 2101 to już ciężki egzemplarz do kupienia, natomiast 2106 jest jeszcze w miarę nietrudno "wyhaczyć". A poza tym o gustach się nie dyskutuje. Każdy będzie lubił co innego i/lub chwalił swoje.

Szoko, mam pytanie - w obu Ładach kolor zostaje tak jak fabryka pomalowała czy będziesz kombinować np. z metalikiem lub perłą ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Całkiem do nie dawna miałem problem co do koloru, ale po rozmowie z człowiekiem, który zajmuje się renowacją starych aut, już nie mam wątpliwości. Auta będą koniecznie w oryginale. Chciał bym zmienić kolor trójki na ciemny, żeby było widać piękne chromy. Ale pozostanie tak jak jest. Szóstka będzie tuningowana, ale tak, żeby w każdej chwili można było wrócić do oryginału, bo nie chcę zepsuć naturalnego wyglądu szóstki.
  
 
Ciekawi mnie jakich argumentów użył, żeby cię przekonać. IMO lakier fabryczny ma tą zaletę, że będzie się po prostu lepiej trzymał na aucie (trwałość) niż każda następna malowana powłoka.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2012-02-21 18:56:43, emde pisze:
lakier fabryczny ma tą zaletę, że będzie się po prostu lepiej trzymał na aucie (trwałość) niż każda następna malowana powłoka.



  
 
Wiem, brzmi to nieco trywialnie ale ostatnio spotkałem się z opinią kumpla, który stwierdził mniej więcej "co to za różnica oryginał czy pomalować lakierem z puszki".

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Taki oto muzykalny tuning, mam 2 sztuki, być może tez pójdzie do 03, zobaczymy. Styl retro, a posiada wszystko: CD, MP3, USB, czytnik kart, wejście AUX. Idealnie pasuje do chromu deski 2103-06, deska ma identycznie zrobiony chrom.


  
 
Cytat:
2012-02-21 18:56:43, emde pisze:
Ciekawi mnie jakich argumentów użył, żeby cię przekonać. IMO lakier fabryczny ma tą zaletę, że będzie się po prostu lepiej trzymał na aucie (trwałość) niż każda następna malowana powłoka.


emde, bez jaj, jaki lakier fabryczny?????? Przecież oba auta są do remontu blacharskiego czyli też . SzokoLadzie chodziło że przy malowaniu po prostu nie będzie zmieniał koloru ale pomaluje na taki sam jaki był w oryginale.
No chyba że to miał być jakiś joke a ja nie łapię dowcipu.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Trochę wczoraj namotałem, wybaczcie. Dopiero dzisiaj zobaczyłem "logiczność" mojego posta. To, że oba auta będą i tak i tak malowane - domyśliłem się. Ja pisząc posta miałem na myśli sytuację, gdy auto X ma zdrową budę w oryginalnym, fabrycznym kolorze a właściciel nad przemalowaniem na inny kolor. Ale w sytuacji Szkoko jest inaczej. Wybaczcie, tak to jest jak się pisze posta z zamykającymi się oczami.


Teraz nie pozostaje mi nic innego jak napisać 100 razy...
Nie będę postować na forum KP przychodząc zjebany z roboty, nie będę postować na forum KP przychodząc zjebany z roboty etc.

Sorry za niepotrzebny off-top.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2012-02-21 21:37:20, SzokoLada pisze:
Taki oto muzykalny tuning, mam 2 sztuki, być może tez pójdzie do 03, zobaczymy. Styl retro, a posiada wszystko: CD, MP3, USB, czytnik kart, wejście AUX. Idealnie pasuje do chromu deski 2103-06, deska ma identycznie zrobiony chrom.



Fajne to radyjko, czegoś takiego właśnie szukam do szóstki. Gdzie to można nabyć?
  
 
Kupilem na Ebay, cena 150£
  
 
Tutaj masz za € 88,32, ale na Allegro też można znaleźć różne "współczesne oldskulowe" radia.