Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
yaro_D lublin | 2002-09-03 16:09:57 Chce sobie załozyc głowice od fso 1500 do poloneza 1600 rok.produkcji 1995,ponoc pasuje ale nie wiem jaka uszczelke głowicy załozyc. Dzieki za wszelkie rady. |
![]() Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-09-03 21:00:55 Ja tylko zapytam się czemu wstawiasz głowicę od 1500 do 1600 ![]() |
![]() Wyrwizab (M) x | 2002-09-04 15:55:40 A 1.5 i 1.6 nie roznily sie srednicami tlokow? Bo to moze troche rzutowac... |
![]() BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2002-12-31 22:05:34 od poldka starego typu
AA,AB,AC podejdzie napewno ta z silkonem ja we fiacie 125p mam teraz taka i nie mam zadnych problemow ![]() koszt kolo 20zl |
![]() rdt cinquecento nieruchome Radom | 2003-01-02 00:08:44 hmm mam pytanko mam przed soba wielce interesujaca ksiazke "polski fiat 125p -instrukcja napraw" wydana we wloszech w roku 1968 (nawiasem mowiac sietnej jakosci papier i morawski to sie chowa razem z wydawnictwem auto razem wzieci jezeli chodzi o szczególy opisu i jakosc zdjec)
I tam jest napisane ze silnik 115c/076 to wlasnie ten stary z filtrem po kolektorem ssacym Czy wlasnie taki silnik masz?? Uszczelka pod glowice powinna pasowac ale niech wypowie sie specjalista od silnikow (do dziela Mroziu ) jezeli nie pasuje to sa zaklady prywatne ktore dorabiaja uszczelki "do wszystkich typow" |
![]() Granturismo FSO 125p 2000DOHC Opalenica | 2003-03-30 19:03:08 Dobra uszczelka to obok gładkiej powierzchni głowicy podstawa. Wiem to z własnych doświadczeń w tej materii. Co do jakości, to nic co tanie dobre być nie może. Ajust, to podejrzewam, że jakaś polska firma podszywająca się pod hiszpańskie Ajusy, zresztą przeciętniutkie. Ostatnio zastosowałem niemiecką Goetze- dobre materiały, dużo silikonu i co ważne dobrze skrojona. Co prawda 100% droższa, ale wygląda naprawdę solidnie. Nic nie cieknie. Polecam. |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-03-30 19:52:21 kup ta szara z czerwonym silikonem - powinna byc dobra, ja taka mam teraz |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-03-30 20:59:47 Wlasnie heheh ja mam tez problem z cienkienciem....
Tyle ze moja glowica ma ostatnie zycie a nie mam kaski na inna ![]() Jaka jest szansa ze bez planowania sie uda i nie bedzie cieknac ? Wiec jakie szanse ze nie bedzie kapac nic po zmianie uszczelki bez planowania glowicy ? |
Filterek Sokółka | 2003-03-30 22:01:32 Właśnie, dołączam do pytania, bo też mam zamiar zbojkotować ![]() |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-03-31 12:02:28 Zawsze lepiej jest zabielic glowice (koszt 30zl), a jak juz sie odda do zabielania, to mozna tez skrobnac ja troszeczke, ja u siebie mam 0,5mm (koszt 40zl). Wedlug mnie lepiej sie zapozyczyc, zrobic raz, a dobrze, a nie za pol roku znowu wyrzucac kase na uszczelki, plyn, olej, filtr... |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-03-31 12:16:35 słusznie. 30 to nieduża kasa, a warto to zrobic.
1) Nie wiemy czy głowica jest równa - moze przeciekać Jeśli zmieniamy uszczelkę to jakiś musi być tego powód - dla przyjemnosci sie tego nie robi. BTW często wystarczy dociągnąć śruby głowicy 110 Nm zamiast sie brać za cała wynianę. 2) Odchodzi nam pracowite czyszczenie powierzchni przed montazem. dostajemy czyściutką i równą głowicę. Trzeba tylko sie potem pozbyć wiórów po obróbce - najlepiej karcher. Co do uszczelki - polecam takie z siliconem. Firmy nie pamiętam ale jak narazie mnie nie zawiodła ani razu! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-03-31 18:01:30 To mowisz OLO zeby dokrecic... i dac jej szanse ? wszystkie o 110 ? |
![]() Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-03-31 20:49:37 Własnie u mnie od strony kolektora ssącego też zaczęło robić się nieźle mokro, nie żeby kapało, ale sporo wszytko dookoła jest mokre z oleju a silnik ma 30 tyś po kapie z wymianą bloku, wydaje mi się to trochę za szybko. Prócz tego żadne ceregiele z ogrzewaniem, płynem itp jak przy padniętej uszczelce nie występują i nie wiem czy brać się za wymianę czy nie. a i jak wymieniać to nie wiem własnie czy planować czy nie. A może wystarczy tylko dociągnąć tak jak Olo pisze?
co sądzicie? |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-03-31 20:57:08 Spróbować dociągnąć nigdy nie zaszkodzi. Może się to udać. Ale nie ma wtedy żadnej pewności, że da to jakiekolwiek efekty. Tymbardziej nie ma sensu zmieniać uszczelki bez planowania głowicy, chyba że ktoś lubi wymianiać uszczelki co parę tysięcy km. |