MotoNews.pl
  

Zagadka . co to za opony ? stomil 195/60/13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
stałem sie posiadaczem opon które widać poniżej. Jest w stanie ktoś powiedzieć na czym to mogło jeździć w latach swojej świetności ??












pozdro dzięki za wszelkie info

  
 
Podobne widywało się na przednich osiach niektórych traktorów...
  
 
takie same miały napis ZZ-SPORT, z bieżnikiem
Czy masz taki napis?
Bardzo popularne w latach 80-90. Bardzo fajnie trzymały.
Występowały 2 rodzaje - wszystkie N-kowe 125, 126, i A grupy 125 latały na takim ogumieniu.
Do pf 126 p też były tylko w rozmiarze 135/12
  
 
Siewniki zbożowe i inne maszyny rolnicze
  
 
To są opony, jak napisał fiesta, od maszyn rolniczych i nadają się tylko do trakcji wolnobieżnej czyli do 30 km/h
  
 
A to oznaczenie na oponie to nie znaczy że ona do 180km/h? Sporo jak na snopowiązałke.
  
 
Cytat:
To są opony, jak napisał fiesta, od maszyn rolniczych i nadają się tylko do trakcji wolnobieżnej czyli do 30 km/h


Nie no Mruku, jaja sobie robisz.
To zetzeta , tylko w wersji slick.
  
 
Gregor, bo wtedy były snopowiązałki szybsze od rajdowych aut
Alw poważnie teraz, jak sobie przypominam to opony o ktorych piszesz miały oznaczenie ZZ a tu tego nie widze, ciezko na podstawie takiego zdjęcia ocenic co też koledzy wyłowili ze stawu P.Poż i do czego to ma slużyć, bo po tylu latach to na pewno nie do szybkiej jazdy. Ja na ZZ to chyba z raz jechałem, najgorsze co zakładałem to były Matadory albo Prostory.
  
 
na oponach nie widnieje opis "ZZ"

opony raczej nie do jazdy tym bardziej ze wyglądają na niezakładane nigdy na auto.



[ wiadomość edytowana przez: blade87 dnia 2012-03-12 16:56:17 ]
  
 
Cytat:
takie same miały napis ZZ-SPORT, z bieżnikiem
Czy masz taki napis?
Bardzo popularne w latach 80-90. Bardzo fajnie trzymały.



Ja na ZZ-zetach śmigałem nawet na co dzień.
Extra opona, nawet na deszczu dawała radę.
W Rzemieślniku były dostępne, bez problemów, wydawali je na Bemowie - św pamięci Krzysiek Godwood się tym zajmował.
Ale coś mi się o pamięć obija, że takie slicki ze stomila latały w formułach. Trzeba by popytać tych co formułami latali.
Ja bym to założył na chwilę, aby sprawdzić. A potem można kwietnik, albo cuś.
  
 
No kwietnika to ja bym z nich nie robil.One moga posluzyc komus kto ma rajduke z epoki jako opony pokazowe, obuc je na odpowiednie felgi i dopuki autko nie musi szybko jechac to poprostu pokazywac je w pelnej krasie
  
 
No nie wiem czy takie pokazowe. Troche lipa jakby ktos podszedl i powiedzial "mam takie na przodzie w C-330"..
  
 
z Ciekawości wyslałem kilka zapytań do oddziałów stomil

o to co dostałem mailem od obrpo stomil poznań:

From: "Jerzy Warszczynski"
To: "opony"
Sent: Wednesday, March 14, 2012 8:28 AM
Subject: Odp: Fw: Opony stomil - poszukuję informacji.


> Te opony prawddopodobnie (na podstawie zdjęć nie mogę miec pewności) byly
> produkoeane w ośrodku badawczo rozwojowym jako prototypowe z
> przeznaczeniem na wyścigi na torach zamkniętych. Były produkowane w małych
> ilościach a startowali na nich w wyścigach do MP kierowcy OBRPO
> równocześnie zawodnicy Automobilklubu Wielkopolskiego> Byli to panowie
> Krzysztof Różewski wikokrony MP i Antoni Banaszak Również utytuowany MP.
> Przypuszczaknie startował na nich Pan Mandera w tym czasie pracownik OBRPO
> i
> Automobilklub Śląski. Samochody Łada fiat polonez oczywiście wersje
> spoertowe. JW
>


także spoko
  
 
Z Manderą sie jeszcze możesz skontaktować, telefon znajdziesz w necie.
  
 
Cytat:
Te opony prawddopodobnie (na podstawie zdjęć nie mogę miec pewności) byly
> produkoeane w ośrodku badawczo rozwojowym jako prototypowe z
> przeznaczeniem na wyścigi na torach zamkniętych. Były produkowane w małych
> ilościach a startowali na nich w wyścigach do MP kierowcy OBRPO
> równocześnie zawodnicy Automobilklubu Wielkopolskiego> Byli to panowie
> Krzysztof Różewski wikokrony MP i Antoni Banaszak Również utytuowany MP.
> Przypuszczaknie startował na nich Pan Mandera w tym czasie pracownik OBRPO
> i
> Automobilklub Śląski. Samochody Łada fiat polonez oczywiście wersje
> spoertowe. JW
>


Niewierni Tomasze- pisałem z pamięci
  
 
No do traktorów to raczej wyższe profile były. No i do maszyn rolniczych, to raczej jakieś poprzeczne nacięcia by były chyba na bieżniku. Tak na "chłopski" rozum.
  
 
No właśnie nie do końca:

  
 
logika nakazuje, aby na osi skretnej, nienapedzanej i niezbyt dobrze dociazonej naciecia byly wzdluz, aby krawedziami ulatwic trzymanie jako takiego kierunku jazdy w luku sprzetem typu traktor
  
 
żaden traktor niema z przodu 13
  
 
chętnie sprzedam.

proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

cena ? 800zł. do negocjacji.