MotoNews.pl
  

Jaki silnik i skrzynia pasują do fiata 125p?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem Bandyty z '87r W niedługim czasie mój rydwan idzie do lakiernika i dlatego chciałem przygotować wszystko aby uniknąć później spawania, szlifowania nowego lakierku..
A pytanie jak w temacie. Jaki zestaw napędowy będzie możliwie z małymi przeróbkami? Żeby drązek biegów nie wystawał między siedzeniami Fiatowski 2.0 DOHC niestety wstępnie odpada z uwagi na dość małą ich ofertę na rynku. 1.6 z poloneza raczej też.. Ogólnie chodzi mi o poprawę osiągów względem seryjnego 1.5 Ponieważ po ostatnich próbach z Tico niewiele mogłem powiedziec..
Jeżeli taki temat już był to przepraszam za powielanie tematu ale nie udało mi się nic odpowiedniego znaleźć..
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: balu1987 dnia 2012-03-18 22:17:09 ]
  
 
wpisz swap w wyszukiwarce a znajdziesz dużo tematów.
można rovera wstawić, można DOHC fiata możliwości jest dużo...
  
 
Jest rzeczywiście trochę możliwości . Proszę mnie źle nie zrozumieć ale chodzi mi o wstępne ukierunkowanie na np. konkretny silnik to wtedy już poszukam sobie dalej
Pozdrawiam
  
 
Możesz sobie wsadzić rovera do kanta 1.4 16V 103 km w kancie spokojnie daje rade i jest prosta przekładka pozdrawiam.
  
 
teraz dłubana OHV się zaczyna robić modna...
  
 
Cytat:
Fiatowski 2.0 DOHC niestety wstępnie odpada z uwagi na dość małą ich ofertę na rynku.



wstępnie to ja sprzedaje swojego
  
 
Cytat:
2012-03-18 22:33:54, balu1987 pisze:
Jest rzeczywiście trochę możliwości . Proszę mnie źle nie zrozumieć ale chodzi mi o wstępne ukierunkowanie na np. konkretny silnik to wtedy już poszukam sobie dalej Pozdrawiam




Jakie inne są poza roverem i dohc fiata bez większych przeróbek ?
  
 
Podłaczam się do pytania kolegi faownik81
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2012-03-19 11:40:14, faownik81 pisze:
Jakie inne są poza roverem i dohc fiata bez większych przeróbek ?



Bez większych to raczej nic nie podejdzie. Jest jeszcze opcja- (patrz GIEŁDA, o ile będzie dostępny) dzwon łączący skrzynię FSO z silnikiem VW od 1.6 do 2.0 według mnie najrozsądniejsze wyjście. Swego czasu czytałem trochę o silnikach citroena (tych co są montowane w truckach dieslach i caro dieslach 1.9) silnik diesla o oznaczeniu XUD9 to bliźniaczy silnik benzynowego XU9- na 99% podejdzie pod skrzynię FSO(diesla). Piszę na 99% bo ktoś to gdzieś sprawdził i niby pasuje, ale osobiście tego nie sprawdzałem. Też według mnie dobra opcja, tyle że na rynku mało jest tych silników już...
Z innych opcji to jeszcze silniki forda (np zetec)+ skrzynia N9/mt75, opel omega i jakieś bmw- ale to raczej grubsze rzeźby, bo nic nie pasuje (czyt. miska, mocowania silnika, skrzyni, wał itp) To są jedynie zestawy, które się zmieszczą pod maskę/między podłużnice.

Osobiście gdybym robił swapa drugi raz w 125p to w pierwszej kolejce sprawdziłbym citroena czy pasuje w skrzynię fso, jeśli byłby problem (lub ze znalezieniem dawcy) to poszedłbym w VW+fso. A jako trzecia opcja- silnik omega 2.0 i skrzynia omega. Przynajmniej napęd (skrzynia+silnik+sprzęgło) byłby z jednej stajni i odpadła by wersja słabej/źle zestopniowanej skrzyni pod dany silnik.
  
 
2.5 V6 z omegi ?
  
 
a co Ty zamierzasz z tym fiaciszczem robić???
  
 
Witam
Na początku chciałem podziękować koledze Tybek za podanie tych opcji Spróbuje to wszystko ogarnąć Bo teraz mam metlik w glowie A tak sobie pomyślałem że może pasowałaby jakaś mocniejsza jednostka rovera ? Ale to tylko taka wolna sugestia
A do czego będzie używany fiacik ? Raczej jazda typowo rekreacyjna (zadnych wyścigów czy coś w tym stylu ) No może czasem jakby się udało przytrzeć nosa jakiemuś gościowi w BMW to byłaby pełnia szczęścia Oczywiście z tym żart Sam mam Beemke i naprawde kocham tą markę A na poważnie to muszę przytrzeć nosa temu Cwaniakowi z Tico
Jeśli ktoś może coś pomóc mi w tym temacie to będę wdzięczny za pomoc I oczywiście dziękuje wsystkim
Pozdrawiam
  
 
Jak fiat do rekreacji to poskładaj mocną OHV - będzie z klasą.
  
 
Do kolegi Furiosus:
Przepraszam za zaniżanie poziomu forum ale dopiero wchodzę w ten "świat" Jaki konkretnie linik miał kolega na myśli pisząc "mocna OHV"?
Pozdrawiam
  
 
dobrze złożone ohv (orginalny silnik fiata) i tico nie ma szans Co do wsadzania innego silnika to pytanie czy masz zaplecze do takiej zabawy i robiłeś już jakiegoś swapa ??
  
 
Dziękuje za wyjaśnienie Aktualny silnik ma 116 tys przebiegu (na 100% oryginalny bo pierwszym właścicelem był Dziadek dugim Tata i trzecim Ja ) ale jjest on strasznie mułowaty i chyba zajechany przez gaz.. Więc kierowałbym się raczej w kierunku wymiany na coś innego..
A co do zaplecza do swapa to nie byłoby problemu ponieważ mam dostęp do tokarek, frezarek, spawrek itp.
"Kadrę" wydaje mi się że też mam wykwalifikowaną ponieważ Tata jest mechanikiem i ma do tego jak to się mówi smykałke Ja jestem elektrykiem więc w zaawansowaną mechanikę pchać się nie będę
  
 
to najtaniej wyjdzie silnik rovera bo mozna tanio kupic i nawet w dobrym stanie i te 103 koni robi robote ale decyzja nalezy do ciebie
  
 
Aha A czy jeśłi zdecyduje się na tego Rovera to mam jakiś wybór czy jedynie ten silniczek 1.4? Bo tak mniemam że identyczny był montowany w Roverach, tak? Czyli inny silnik z danego modelu powinien miwć w tych samych miejscach poduszki itp?
Jeśli bredzę to proszę mnie poprawić
Pozdrawiam
  
 
załóż 1.4 na sam początek to najlepsze rozwiązanie, kupujesz poloneza na dawce i masz praktycznie wszystko do swapa.
ja nigdy żadnego swapa nie robiłem przed dużym fiatem i dałem sobie z małą pomocą qmpli radę
później już możesz sobie kupić sam silnik 1.6 albo 1.8 wybór jest....
  
 
nie nakręcajcie go na rovera bo za pół roku bedzie nowy temat w stylu- sprzedam fiata po swapie, był na chodzie ale cośtam cośtam, szkoda żeby stał, ja nie mam czasu, piniędzy itp