[MKIV] Silnik 1.4i remont czy swap na 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z essim. Generalnie stracił na mocy, dolewam oleju około pół litra na 1000km (raz więcej raz mniej). W zimie na bagnecie i pod korkiem wlewu robił się biały nalot, wiecie co to takiego? Powiedzcie mi co robić, remontować 1.4 czy włożyć sobie 1.6 także na mono ?
  
 
a nie znika ci woda z chłodnicy?????
remontować 1,4 - kasa w błoto, poszukaj 1,6
ale czy mono - kwestia gustu
  
 
szukaj 1.6 remont sie nie oplaca.
  
 
co do nalotu to wyjmij wąż od odmy i wylej z niego wszystko jest to para z oleju
silnik nie ma gdzie wywalac syfu to wywala każdym otworem
ja niedawno tak zrobiłem i odzyskał troche kopytka
co do oleju to sprawdź ciśnieniowo
jeżeli będzie za niskie to wstrzyknij oleju jak nic sie nie zmieni to uszczelniacze a jak coś da to pierścienie
aha i co do węża odmy to dobrze by było gdybyś opuścił go niżej
wtedy syf sam będzie z niego wylatywał
ja po pierwszym opuszczeniu go bardzo się zdziwiłem że aż tyle może tam tego być
z dobre 300 ml wody i przez 1,5 h sączył się żółty płyn z oparów
teraz jest zawieszony niziutko i założyłem mały stożek do odmy
a samą odmę umieściłem tuż nad skrzynią
jak narazie jest gitarrra bo syf sam ścieka
nawet znajomy mechanik doradził mi żebym w ciągu zimy wyciągną go z 2 lub 3 razy i dobrze przepłukał
bo jak sie zapcha to pcha ciśnienie gdzie popadnie i dlatego też cały czas wyskakiwał mi bagnet od oleju i micha zaczeła się pocić miejscami

[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-25 22:19:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-25 22:20:05 ]
  
 
maly10001 masz moze jakieś zdjęcia jak ten wężyk od odmy zrobiłeś??
  
 
Co do płynu to jest ciut pod maximum, nawet dolewać nie trzeba. A mono bo mam już mono, nie chcę się bawić w wielkie przeróbki. Hm wie ktoś gdzie dokładnie zlokalizować ową "odmę" ?? A tak poza tym to orientuje się ktoś z was czy komputer od 1.4 przypasi do swapa na 1.6 ?
  
 
jeżeli masz fabryczną puchę filtra to jest to cienki wężyk pod nią podłączony, to co widać na skrzyni to właśnie owy płyn wydobywający się z wężyka odmy
a tutal oto proszę zdęcia z mojego essa ( z serii Mały sam zdziałał)
zdjęcia
sorki że tak ale nie wyświetlało fotek



[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-26 17:35:24 ]
  
 
Hmmm jutro spróbuję zlokalizować te cudo Mam rozumieć że jest ona podłączona pod filtr oleju ?;p
  
 
masz rozumiec że pod filtr powietrza
żebyś się nie pomylił bo mówie całkiem poważnie
taki cienki wąż wpięty w puche filtra powietrza
  
 
A to niestety nie mam tego cudeńka Ponawiam swoje pytanie z komputeem. Będzie pasował komputer od 1.4 dpo 1.6?
  
 
Komputer nie będzie najbardziej odpowiedni ale lepszego nie znajdziesz bo nie było 1,6 na monowtrysku. Najlepiej by było zmienić jednak sposób zasilania paliwem bo na mono szału nie będzie...
  
 
Nie było ?? Oblukaj dobrze.
  
 
Nadal twierdzę, że nie było...
1,6 gaźnik 90 km
1,6 wielopunkt z katalizatorem 90 km
1,6 wielopunkt bez katalizatora 105 km
1,6 EFI 102 km
1,6 RS Turbo 132 km

Coś masz jeszcze?

CFI było tylko 1,4...

[ wiadomość edytowana przez: tevenet dnia 2012-03-26 22:42:44 ]
  
 
podeślij mi fote to Ci zaznaczę
chyba że naprawde nie ma :O
  
 
Oblukałem w książce i faktycznie w 1.4 nie ma tej rureczki, przy filtrze tevenet mam w danych technicznych że było parę wersji 1.6, mam w tabeli silnik 1.6 HC 2V na gaźniku Webera (o mocy 90KM). Powiedz mi nie lepiej by było do niego przełożyć monowtrysk z mojego 1.4 ?? A tak poza to przyznaję Ci racje nie było 1.6 CFI mój błąd

[ wiadomość edytowana przez: max19921 dnia 2012-03-27 15:01:13 ]
  
 
Moim zdaniem nie lepiej... Weber 2V to całkiem fajny dwugardzielowy gaźnik, który właściwie wyregulowany odwdzięcza się bardzo fajnymi osiągami. A CFI? Nie mam o tym wynalazku dobrego zdania i raczej szaleństwa nie będzie. Tak czy tak w Twoim przypadku jak nie chcesz zmieniać osprzętu to 1,6 byłoby lepsze.

A powiedz mi czy Ty masz czujnik położenia wału korbowego? Bo nie pamiętam czy występował przy tych silnikach? Bo jeśli masz to w zwykłym 1,6 (gaźnik lub wielopunkt mechaniczny) nie ma dziury do jego przykręcenia. Ma to tylko EFI ale wtedy prawdopodobnie nie będzie pasował kolektor ssący. Musiałbyś albo wiercić precyzyjnie dziurę w bloku albo mieć blok z EFI i głowicę ze zwykłego. Ale to już raczej się nie opłaca...

Najlepszym rozwiązaniem byłoby zakupić silnik EFI z wiązką i osprzętem
  
 
hmm a wie ktoś jak to jest z wałkami od świątka?
  
 
Dla jasnosci 1.6 na wtrysku wszystkie były EFI za wyjatkiem turbo. 1.6 105KM był z katalizatorem, a bez katalizatora miał 108KM, wszystkie z oznaczeniem EFI (Electronic fuel injection), z tym że te bez katalizatora to raczej nie do trafienia.
Generalnie silniki 8 zaworowe to szrot za wyjatkiem turbo, reszta raz problem z wycierającym się wałem rozrzadu, co skutkuje graniem popychaczy i osłabieniem osiagów tak w 1.6 jak i w 1.4, w dodatku sa to stare konstrukcje, czesto majace juz sporo zasoba, dlatego jak zmieniać motor to na 16 zaworowy, silniki dużo bardziej udane i co najwazniejsze, nowszy i całkiem inaczej pracujace, a i podkrecenie 16 jest łatwe i tanie.
  
 
Cytat:
2012-03-25 18:27:23, max19921 pisze:
W zimie na bagnecie i pod korkiem wlewu robił się biały nalot, wiecie co to takiego?



też tak miałem, też sugierowano wode ale i również to że mało km robiłem dziennie i nie nadążył się zagrzewać konkretnie. jak narazie wszystko ok, robie więcej km ze wzglęgu lpg i kłopot znikł. nie wiem ile roboty by było z przekładką na 1.6, spalanie mniej więcej z tego co sie oriętuje i z opowiadania użytkowników 1.4 przybliżone. miałem 1.6 i spalał 8-10 tyle co 1.4 dwóch panów.

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
mam 1,6 95' 16V (90 koni) na sprzedaż. Żyleta silnik, nowe sprzęgło, półośki, zwrotnica, przeguby nowe. Silnik ze skrzynią . Chcę sprzedać, ponieważ zrobiłem swap niecały miesiąc temu.
Mój były silnik spalał max 9l, na trasie ok. 6,5l.
Wyciągał 190km/h, więcej nie próbowałem.

Przebieg 86tys., nie wiem jednak czy 186 czy 86tys. ma motor. Silnik mam od zakupu auta, tj. od 19 czerwca minionego roku. Poprzedni właściciel, znajomy z drużyny hokejowej miał essiego od 30-12-2003 i zrobił nim 35tys.

Silnik ze skrzynią biegów i prawie nowym sprzęgłem ...

Silnik nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Sprzedaję, ponieważ nie jest mi już on potrzebny ze względu na swap.

W silniku jest nowe sprzęgło LUK, miska olejowa nie puszcza oleju. Wymienione w silniku zostały uszczelniacze parę tygodni temu. Generalnie o swoje auto dbam jak najlepiej mogę, i gdyby nie szybka decyzja o swapie dalej śmigałbym swoim cabzem 1,6. Silnik nie żre oleju, nie kopci, chodzi jak ta lala. W zimie odpalał bez zająknięcia (bardzo dobrze się nagrzewał, w szoku byłem). Od czerwca zrobiłem nim 16 tys. i nigdy mnie nie zawiódł. Na trasie do Grotnik i nazot wziął mi 7 l przy załadunku i 4 osobach. W mieście spala 9l/100, mimo, że czasem lubię pociągnąć go poobrotach .

Gdybyś chciał, komputer, kable i wszystko co mi zostało po swapie chętnie dam Ci za frytki , kwestia dogadania się . Z transportem tez mogę pomóc.

Remont silnika odradzam Ci, trochę siana wyłożysz. Ja ze swojej strony gwarantuję, że gdybyś zdecydował się na odkupienie silnika ode mnie, nie pożałujesz. Bo naprawdę, gdyby nie "szybka okazja" swapu, jeździłbym swoim 1,6 dalej, a dbam o swojego essa bardziej niż o kobietę.

Jak coś to priv lub 791-842-932

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-05-22 22:22:47 ]