[U] Chłodzenie denka tłoka 126p - kto może wykonać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie odnośnie chłodzenia denka tłoka jak i smarowania sworznia tłokowego do Malucha, jak wiadomo seryjnie posiada on takie coś
Natomiast kiedy wsadzimy inne dłuższe korby które nie mają takiego kanału zaczyna się problem.

Tutaj moje pytanie: Kto może wykonać w okolicach Krk takie kanaliki w korbowodach?
Czy może ktoś z forum spotkał się z takim problemem? i jak sobie z tym poradził

Niestety bez chłodzenia silnik wytrzymał 8km bez żadnego upalania...
Tutaj zdjęcia silnika kolegi:





Czekam na odpowiedzi
  
 
A po czym wnosisz że to brak chłodzenia/smarowania?
  
 
Jakie tam korby były? Przez cała korbę nigdy sie nie wierci, robi sie w stopie otwory tylko na przestrzał przez panewke. Ale tu tłok chyba sie nie zatarł, to wyglada raczej na to że korba do dupy była. Ile głowica niżej?
  
 
Cytat:
A po czym wnosisz że to brak chłodzenia/smarowania?


Tak stwierdził p. Kuś z Krakowa, u niego to było robione, jak zobaczył że górna urwana część korbowodu jest koloru złotego powiedział że musiało się to rozgrzać do czerwoności.

Cytat:
Jakie tam korby były?


Korby z Reno megane 1.4 8v dłuższe od maluchowskich o 6mm

Cytat:
Przez cała korbę nigdy sie nie wierci


Niechodzi mi przez całą korbę tylko tak jak jest w oryginalnej malucha - przez panewkę i korbę dwie dziury.

A na tłoku i cylindrach widać rysy wzdłużne tak jak tłok pracował,

Cytat:
Ile głowica niżej?



Głowica niżej 3mm, tłoki i tuleje od 700.

Pytam dlatego ponieważ jest drugi taki sam silnik, przejechał tyle samo ale nic się nie urwało... ale w razie czego został rozebrany.
Tez widać rysy na cylindrze i tłokach (postaram się jutro rano wrzucić zdjęcia)
  
 
Otwory sam jesteś w stanie spokojnie zrobić. A tłoki maja rowki olejowe i dodatkowe otwory do smarowania?
  
 
a panewki też przegrzane jak ta korba ?
  
 
Ja też na korbę bym stawiał. W tym miejscu co się urwała to jakie masz wymiary / pole przekroju?
  
 
jesli te korby jakies półtora tyg temu leżały jeszcze w zakłdadzie szlifiesrkim?

bo jesli to te co widziałem, to faktycznie górą mocno pozbierane.
  
 
jeśli to robił Kuś to zajrzyjcie do tematu Mara... z doświadczeń Marcina wynika, że Pan Kuś nie ma w zwyczaju sprawdzić owalu korb...
  
 
Cytat:
2012-03-27 21:53:44, Furiosus pisze:
jeśli to robił Kuś to zajrzyjcie do tematu Mara... z doświadczeń Marcina wynika, że Pan Kuś nie ma w zwyczaju sprawdzić owalu korb...


to co fur napisał to prawda,choć po zdjęciach sądze że nie to mogło być powodem.
Korby były polerowane , bo ślepe oko słabo widzi , ale może polerka im powiedzmy nie służy

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
A może ten gówniany czerwony silikon który jest wszędzie zatkał kanały olejowe
  
 
Cytat:
2012-03-27 20:59:18, MAD_DOGG pisze:
Otwory sam jesteś w stanie spokojnie zrobić. A tłoki maja rowki olejowe i dodatkowe otwory do smarowania?



tylko jak zrobić te otwory żeby kąt był odpowiedni? wiesz co mam na myśli ?
tłoki dodatkowych kanałów nie mają, są seryjne nie ruszane. Głowa -3,5mm

Cytat:
jesli te korby jakies półtora tyg temu leżały jeszcze w zakładzie szlifierskim?
bo jesli to te co widziałem, to faktycznie górą mocno pozbierane.



- tak to te korby które widziałeś Twoje za to były od polo z tego co mi wiadome

furiosus: jeżeli chodzi o owal na panewce korbowodowej to było sprawdzane i poprawiane przez pana kusia lecz warto zaznaczyć że to już inny pan kuś bo to są bracia( jeden od wałów, drugi od szlifowania cyl)

fiesta125: a przepraszam które kanały miał zatkać jak w korbach właśnie ich nie ma ?

dommel: skoro korba za bardzo odchudzona to czemu w okolicach sworznia miała kolor złocisty od temperatury ? prawdą jest że druga nie miała tej przypadłości.

końcowe pytanie sie nasuwa: co zrobić z drugim motorem żeby też tak ładnie bloku nie rozłupał i jeździł?
a) zjechać cylindry jeszcze setke i zrobić kanały w tłokach?
b) wziąć wiertarke i wiercić ( troche na pałe) te otwory które maja dać olej na denko
c) odpalić motor i jeździć, jak się urwie to trudno a jak nie to sie cieszyć

null


[ wiadomość edytowana przez: gumisrally dnia 2012-03-27 23:16:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: gumisrally dnia 2012-03-27 23:18:20 ]
  
 
No cóż fotka słabo pokazuje przekrój korby... ale wygląda cienko, jak seria? Co do koloru przypuszczam że na wolnych obrotach Ci się to nie stało.. tak więc przy prędkości 6k RPM jak korba traci nośność to zanim się urwie zapewne może doprowadzić do różnych dziwnych zjawisk...
  
 
Na pierwszy rzut oka korby wygladaja jak seria no moze poza szersza glowka. A co do natrysku oleju to na szybko znalazlem cos takiego:

http://www.cinquino.net/topic.asp?TOPIC_ID=18776
  
 
Cytat:
2012-03-27 23:15:45, gumisrally pisze:
jeżeli chodzi o owal na panewce korbowodowej to było sprawdzane i poprawiane przez pana kusia lecz warto zaznaczyć że to już inny pan kuś bo to są bracia( jeden od wałów, drugi od szlifowania cyl)


Więc cytując wypowiedź p.Kusiów,oni: "...nie robią owalu korb". Rozmawialiśmy o tym kilka dni temu z Kanią i Pavlusem
To jak robią czy nie robią
Sprawdź na drugiej czy jest ok

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
mnie Kus sprawdzal owalizacje korb, przy mnie to robil, wyszlo w normie, wiec nic tam nie dlubal wiecej, ale z tego co pamietam przy innym silniku wspominal cos zeby korby dac do szlifierni na rybitwach gdzies, bylem tam ale zapomnialem nazwy ulicy, taki zaklad maly w waskiej uliczce jak Kusia, tez chyba na parterze willi i tez chyba bracia tam robia
  
 
Ja się nie wypowiadam, ale sprawdź, czy korby były winklowane.
Druga sprawa, że przy 700 obowiązkowo rowki na tłokach.
Kolor "złocisty" korbowodu, wcale nie świadczy o przegrzaniu, z braku smarowania. Pomyślcie chwilkę.
Wrzuć fotki tłoka z każdej strony i sworznia i korby - dokładniejsze.
Ale z tego co widać, to po prostu korba dała ciała. Przekręcony motor. I padło na ujęciu gazu ?

[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2012-03-28 13:59:09 ]
  
 
gregor125: korba sie urwała przy jakiś 3,5tys obr/min przy dodawaniu gazu na prostej drodze więc bez specjalnego obciązenia
  
 
1. Zdjęcia urwanego tłoka i resztka korby







2. Zdjęcia cylindrów i tłoka z dobrego rozebranego, takiego samego motora











  
 
Na ile był luz tłok cylinder ?