| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kondziorally1 Fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2012-03-27 18:32:18 Mam pytanie odnośnie chłodzenia denka tłoka jak i smarowania sworznia tłokowego do Malucha, jak wiadomo seryjnie posiada on takie coś
Natomiast kiedy wsadzimy inne dłuższe korby które nie mają takiego kanału zaczyna się problem. Tutaj moje pytanie: Kto może wykonać w okolicach Krk takie kanaliki w korbowodach? Czy może ktoś z forum spotkał się z takim problemem? i jak sobie z tym poradził
Niestety bez chłodzenia silnik wytrzymał 8km bez żadnego upalania... Tutaj zdjęcia silnika kolegi:
Czekam na odpowiedzi
|
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2012-03-27 20:03:46 A po czym wnosisz że to brak chłodzenia/smarowania? |
MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2012-03-27 20:33:10 Jakie tam korby były? Przez cała korbę nigdy sie nie wierci, robi sie w stopie otwory tylko na przestrzał przez panewke. Ale tu tłok chyba sie nie zatarł, to wyglada raczej na to że korba do dupy była. Ile głowica niżej? |
kondziorally1 Fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2012-03-27 20:54:36
Tak stwierdził p. Kuś z Krakowa, u niego to było robione, jak zobaczył że górna urwana część korbowodu jest koloru złotego powiedział że musiało się to rozgrzać do czerwoności.
Korby z Reno megane 1.4 8v dłuższe od maluchowskich o 6mm
Niechodzi mi przez całą korbę tylko tak jak jest w oryginalnej malucha - przez panewkę i korbę dwie dziury. A na tłoku i cylindrach widać rysy wzdłużne tak jak tłok pracował,
Głowica niżej 3mm, tłoki i tuleje od 700. Pytam dlatego ponieważ jest drugi taki sam silnik, przejechał tyle samo ale nic się nie urwało... ale w razie czego został rozebrany. Tez widać rysy na cylindrze i tłokach (postaram się jutro rano wrzucić zdjęcia) |
MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2012-03-27 20:59:18 Otwory sam jesteś w stanie spokojnie zrobić. A tłoki maja rowki olejowe i dodatkowe otwory do smarowania? |
freeman1982 126p SCZ | 2012-03-27 21:05:43 a panewki też przegrzane jak ta korba ? |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2012-03-27 21:20:15 Ja też na korbę bym stawiał. W tym miejscu co się urwała to jakie masz wymiary / pole przekroju? |
fighter31 Srebrna Góra | 2012-03-27 21:47:35 jesli te korby jakies półtora tyg temu leżały jeszcze w zakłdadzie szlifiesrkim?
bo jesli to te co widziałem, to faktycznie górą mocno pozbierane. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2012-03-27 21:53:44 jeśli to robił Kuś to zajrzyjcie do tematu Mara... z doświadczeń Marcina wynika, że Pan Kuś nie ma w zwyczaju sprawdzić owalu korb... |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2012-03-27 22:07:52
to co fur napisał to prawda,choć po zdjęciach sądze że nie to mogło być powodem. Korby były polerowane , bo ślepe oko słabo widzi , ale może polerka im powiedzmy nie służy ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
fiesta125 FSO 125p 1600 strzelin | 2012-03-27 23:05:28 A może ten gówniany czerwony silikon który jest wszędzie zatkał kanały olejowe |
gumisrally fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2012-03-27 23:15:45
tylko jak zrobić te otwory żeby kąt był odpowiedni? wiesz co mam na myśli ? tłoki dodatkowych kanałów nie mają, są seryjne nie ruszane. Głowa -3,5mm
- tak to te korby które widziałeś Twoje za to były od polo z tego co mi wiadome
furiosus: jeżeli chodzi o owal na panewce korbowodowej to było sprawdzane i poprawiane przez pana kusia lecz warto zaznaczyć że to już inny pan kuś bo to są bracia( jeden od wałów, drugi od szlifowania cyl) fiesta125: a przepraszam które kanały miał zatkać jak w korbach właśnie ich nie ma ?
dommel: skoro korba za bardzo odchudzona to czemu w okolicach sworznia miała kolor złocisty od temperatury ? prawdą jest że druga nie miała tej przypadłości. końcowe pytanie sie nasuwa: co zrobić z drugim motorem żeby też tak ładnie bloku nie rozłupał i jeździł? a) zjechać cylindry jeszcze setke i zrobić kanały w tłokach? b) wziąć wiertarke i wiercić ( troche na pałe) te otwory które maja dać olej na denko c) odpalić motor i jeździć, jak się urwie to trudno a jak nie to sie cieszyć
null [ wiadomość edytowana przez: gumisrally dnia 2012-03-27 23:16:32 ] [ wiadomość edytowana przez: gumisrally dnia 2012-03-27 23:18:20 ] |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2012-03-28 00:05:11 No cóż fotka słabo pokazuje przekrój korby... ale wygląda cienko, jak seria? Co do koloru przypuszczam że na wolnych obrotach Ci się to nie stało.. tak więc przy prędkości 6k RPM jak korba traci nośność to zanim się urwie zapewne może doprowadzić do różnych dziwnych zjawisk... |
zolo Fiat 126p Kraśnik | 2012-03-28 01:12:54 Na pierwszy rzut oka korby wygladaja jak seria no moze poza szersza glowka. A co do natrysku oleju to na szybko znalazlem cos takiego:
http://www.cinquino.net/topic.asp?TOPIC_ID=18776 |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2012-03-28 09:07:41
Więc cytując wypowiedź p.Kusiów,oni: "...nie robią owalu korb". Rozmawialiśmy o tym kilka dni temu z Kanią i Pavlusem
To jak robią czy nie robią
Sprawdź na drugiej czy jest ok ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2012-03-28 10:33:44 mnie Kus sprawdzal owalizacje korb, przy mnie to robil, wyszlo w normie, wiec nic tam nie dlubal wiecej, ale z tego co pamietam przy innym silniku wspominal cos zeby korby dac do szlifierni na rybitwach gdzies, bylem tam ale zapomnialem nazwy ulicy, taki zaklad maly w waskiej uliczce jak Kusia, tez chyba na parterze willi i tez chyba bracia tam robia ![]() |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2012-03-28 13:56:05 Ja się nie wypowiadam, ale sprawdź, czy korby były winklowane.
Druga sprawa, że przy 700 obowiązkowo rowki na tłokach. Kolor "złocisty" korbowodu, wcale nie świadczy o przegrzaniu, z braku smarowania. Pomyślcie chwilkę. Wrzuć fotki tłoka z każdej strony i sworznia i korby - dokładniejsze. Ale z tego co widać, to po prostu korba dała ciała. Przekręcony motor. I padło na ujęciu gazu ? [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2012-03-28 13:59:09 ] |
gumisrally fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2012-03-28 17:08:02 gregor125: korba sie urwała przy jakiś 3,5tys obr/min przy dodawaniu gazu na prostej drodze więc bez specjalnego obciązenia ![]() |
kondziorally1 Fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2012-03-28 17:36:33 |
malyglod Fiat 126p sosnowiec | 2012-03-28 18:03:44 Na ile był luz tłok cylinder ? |