MotoNews.pl
8 Czy mogę prosić o opinie na temat silników 2,5 TDS (2658/267)
  

Czy mogę prosić o opinie na temat silników 2,5 TDS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dawna noszę się z zamiarem zakupu Omegi B combi z silnikiem 2,5 TDS. Jeszcze nigdy nie zachorowałem tak mocno na samochód.
Niestety nie mam opinii odnośnie tego silnka proszę o jakiekolwiek.
  
 
Witam
Mam 2,5TDS Kombi 96,
W ciągu czterech miesięcy po kupnie( miała 200 000 przelotu) wymieniłem tarcze i docisk dsprzęgła, łożysko w kole i napinacz paska.Jest jeszcze pare części do wymiany, ale nie jest to przecież auto nowe.
Pali średnio 10/100
Jazda tym autem może się podobać,jest naprawdę dynamiczne i trzyma się drogi-w porównaniu z Mercedesem 190D , który miałem wcześniej,wypada znacznie lepiej.
Ceny części-OMIJAĆ SERWIS nie są zachęcające.
Silnik o który pytasz chodzi jak zegarek(u mnie),myślę że jak kupisz będziesz zadowolony.
pozdrawiam
  
 
Jezeli sie nie myle to ten diesel nie jest konstrukcja opla ale BMW i odpowiada modelom 525/325 tds z polowy lat 90.

Michal
  
 
Cytat:
2002-09-26 11:47:14, Hipos pisze:
Jezeli sie nie myle to ten diesel nie jest konstrukcja opla ale BMW i odpowiada modelom 525/325 tds z polowy lat 90.

Michal




nic a nic się kolega nie myli, nawet filtry które przychodza z Opla maja logo BMW. Troszkę inna moc nic w beemce (chyba 9 koni mniej) ale to ten sam silnik. Osprzętem się różni - stąd różnica w mocy.
  
 
Cały czas nie wiem czy to jest dobry silnik. Już wiem że jest od BMW ale jak on się sprawuje w Omegach. Słyszałem, że jest słabo przystosowany. W BMW się sprawdzał ale nie jest szczęśliwy jeśli chodzi o OMEGI. czy to prawda???
  
 
też tak niestety słyszałem, że to jednak inna bajka niż w BMW.
Słyszałem, powtarzam: słyszałem (!), że każdy mechanik specjalizujący się głównie w OPLACH przynajmniej 1-2x remontował ten silnik (kapitalka - urwane korbowody, tłoki na wymianę itd)... Ja znam 5 specjalistów co grzebią tylko i wyłącznie w OPLACH i taką właśnie mieli opinię. Ale trzeba by było to sprawdzić, bo nie chcę się narażać innym użytkownikom tego silnika. Na pewno są wyjątki, ale .... w poltkach też były
  
 
No właśnie tego się obawiałem
Czy ktoś potwierdzza lub zaprzeccza?
  
 
Ja słyszałem, że w Omedze układ chłodzenia jest źle obliczony do tego silnika i dlatego 2,5TD mają skłonność do przegrzewania się. Może stąd gorsze sprawowanie niż w BMW i dalsze problemy (zatarcia, urwane krbowody itp.).
  
 
witam tu miuzik
mam tds-a w automacie jak na razie ok w trasie wychodzi mnie 7.3 l przy 120 w mieście ok 11-12l średnio ok 10 spadło po remoncie skrzyni z 13 trochę ciężko pali jak jest ciepły ale podobno to kwestia ustawienia pompy no i chyba trzeba wymienić wtryskiwacze to jeszcze z litr powinienem urwać (sterowanie elektroniczne żadnych linek) zimna żadnych problemów temperatura średnio 90-92 stopnie z klimą do 95 ale to podobno normalna temperatura pracy najlepiej sprowadzić auto z niemiec wtedy piszą w dowodzie "silnik bez numeru " ja po roku jestem zadowolony z samochodu 95r przebieg 250 000 po taxi niemieckim
 
 
Czesc!

Mam Omege B 2,5TDS SEDAN.

To prawda, ze silnik jest z BMW, ale tylko czesciowa. BMW ma dwa silniki 2,5TD(115KM) i 2,5TDS(145), montowane w 3 i 5.
Opel otrzymuje od nich 2,5TDS (130KM).

Z przegrzewaniem nie moge sie zgodzic, bo z walnieta pompa przejechalem ok.800km.

Chcesz wiedziec wiecej, to przeczytaj na forum tekst Jarro -"Sprzedalem poloniusza...". Tam opisalem swoj przypadek...

Pozdrawiam
Zbyszek
  
 
Ciągle małlo cczyżby w całej Polsce jeździły tylko cztery omegi z sillnikiem 2,5 tds???????????
  
 
Witam
No troszke pozna ta moja odpowiedz ale mam od okolo 6 miesiacy omege 2,5 td.
Coz nie zgadzam sie z opiniami krytycznymi. W serwisie stwierdzili ze nie ma Opel lepszego silnika niz ten. Oczywiscie tym nie podniecam sie za bardzo. Moja omega sedan ma zmieniony komputer sterujacy praca silnika od nowszego modelu 2,5 tdi 16V co dalo przyrost mocy okolo 150KM. Przegrzewanie...no coz....
Ja swoja omega ciagam przyczepe do transportu koni. Sama przyczepa wazy ponad 800kg + dwa konie razem ponad 1,5t i... zero przegrzewania, z klima i jazda w miesci na autostradzi po gorach itp.
Jak dla mnie to silnik ten jest bardzo dobry. Sam fakt ze uzywany byl w BMW ( a Bemka nie robi byle czego ) swiadczy o jego trwalosci i wytrzymalosci.

spalanie... ktorys z kolegow pisze o 10 L...serdnio....hmmm chyba fan Colina Mcrea
Ja z przyczepa z jednym konikiem to ponad 1 tona ciagnietej masy, spalilem na trasie Jelenia Gora -Wawa (450km) srednio 9 do 9,5l) a pusto na trasie ponizej 6 spokojnie (do 140km) w miescie 7,5 do 8 l.

P.S
mniejsze spalanie byc moze jest zasluga wiekszej mocy auta.....


Pozdrawiam
  
 
Ogólnie silnik dobry, o słabym chłodzeniu też słyszałem że silniki lubią się przegrzewać przy ostrej jeździe, co do pompy wtryskowej to prawda, często padają korektory dawki i nietrzymają cisnienia dlatego są problemy podczas rozruchu ciepłego silnika.
  
 
Silnik jak silnik ale te spalanie jak na diesla nie jest ekonomiczny.
  
 
Paweldm a czy BMW kiedyś zrobiło oszczędny silnik, te silniki mają jeździć długo i niezawodnie a nie oszczędnie.
  
 
Paweł a myślisz że ile by spalał silnik 1.9 TDI w aucie które waży ok. 1600 kg ?
  
 
2 litry mniej. Porównaj Volvo V70 czy S70 z silnikiem 2,5 TDi od VW. Według mnie VW robi najlepsze diesle. Pompowtryskiwacze dają większą oszczędność paliwa niż CR.
  
 
Nigdy nie tankowałem Volvo S70 z silnikiem 2.5 TDI natomiast Omegę 2.5 TDS tak. Dane katalogowe mnie nie interesują
  
 
Skee silnik 1,9 ma 130KM, ale 310 Nm więc który sobie poradzi z masą 1600kg.
  
 
Cytat:
Skee silnik 1,9 ma 130KM, ale 310 Nm więc który sobie poradzi z masą 1600kg.



Nic nie zastapi pojemnosci