Espero 1.5 LPG-przy mniejszych biegach gaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przekręcam kluczyk raz i zaczyna te swoje trzy tradycyjne sygnał-ki przestaje, to przekręcam drugi raz i rozrusznik kręci ale nie odpala, dopiero jak zaczynam wciskać kilkanaście razy pedał gazu dopiero uruchamia się.
Przy mniejszych biegach np jak ruszam z jedynki, albo wsteczny daje, to często auto traci moc i gaśnie i wtedy bez problemu się odpala, albo jak zbliżam się do skrzyżowania zmniejszam prędkość to tez gaśnie czasem, takie odczucie jak bym sprzęgło puszczała a mniej gazu dodała.

Pod czas jazdy wyświetla się ABS i zaraz obok taki symbolik zółty to się nazywa cheek coś tam czy jakoś tak Nie znam się, ale wydaje mi się ze może trzeba regulować gaz i zmienić filtr gazu, ale z drugiej strony skoro auto odpala na benzynie to może problem z pompowaniem paliwa z zbiornika do silnika?
Moze za mało benzyny jest w zbiorniku? Zawsze tankuje co 300 km-30 litrów gazu i do tego 5 litrów benzyny, czy to wystarczająco czy może za mało??? Każdym bądź razie czy te espero 1.5 można podłączyć pod komputer i sprawdzić co z nim a szczególności czy wszystko w gazie okej?
  
 
To check coś tam to jest check engine czyli po naszemu sprawdź silnik. Espero można podłączyć pod komputer, albo jak kto woli pod spinacz biurowy Jeśli świeci się check to nawet trzeba to zrobić. Zaprowadź auto na komputer albo osobiście odczytaj błędy.
  
 
Twój problem z gaśnięciem przy dojaździe do skrzyżowania to chyba w tym espero normalka w sensie, że każde espero to przechodzi.

Nikt dokładnie nie wie co może być konkretną przyczyną, ale u Ciebie komputer pokazuje błąd więc masz lepiej bo większosci komputer nic nie wskazuje.

Podstawy - czujnik przepustnicy, silnik krokowy, sonda.

Kiedy wymieniane świece, kable i ogólnie układ zapłonowy ?


Także to przechodziłem na początku pomogła wymiana krokowca, ale potem zaś się zaczynało i w sumie sam juz nie wiem co było powodem.
Naprawde może być dużo przyczyn, jak np. pompa paliwa, zapchany filtr paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: VEndriuV dnia 2012-04-22 10:41:10 ]
  
 
Zanim się zacznie cokolwiek wymieniać chyba jednak lepiej odczytać błędy bo można wydać niepotrzebnie sporo grosza.
  
 
Auto zakupiłam od znajomego. Miesiąc temu auto miało wymienione
-świece
-przewody wysokiego napięcia
-cewkę
-alternator
-pompkę paliwa.

Właściciela mówił ze coś jest z paliwem tzn ze zawsze muszę dopilnować żeby mieć benzynę bo inaczej nie odpalę auta. Każdym bądź razie najpierw zaprowadzę go na na diagnostykę komputerową. Dodam jeszcze, ze wskaźnik temperatury silnika nie działa. Czy ta regulacja i wymiana filtra gazu, droga zabawa? Czy ktoś z Was ma zaprzyjaźniony warsztat który czystym sumieniem mógł by polecić?



Cytat:
2012-04-22 10:42:42, robert_or3 pisze:
Zanim się zacznie cokolwiek wymieniać chyba jednak lepiej odczytać błędy bo można wydać niepotrzebnie sporo grosza.

  
 
dokładnie sprawdź błędy to może powiedzieć co jest i po wymienie tego problem z głowy. Błędy możesz samemu sprawdzić.

Tutaj jest cała instrukcja.
  
 
Cytat:
2012-04-22 11:11:23, sokomoko pisze:
Czy ta regulacja i wymiana filtra gazu, droga zabawa?

Rok temu płaciłem jakieś 30 PLN
  
 
Cytat:
2012-04-22 13:44:46, VEndriuV pisze:
dokładnie sprawdź błędy to może powiedzieć co jest i po wymienie tego problem z głowy. Błędy możesz samemu sprawdzić. Tutaj jest cała instrukcja.

Endreju dzięki za dobre chęci ale nie ma szans żebym mogla to zrobić sama zamiast naprawić, popsuje całkiem jednak doszla do wniosku, ze wstrzymam sie z regulacja, i wymiana filtra. Najpierw niech podłączą pod komputer i mam nadzieje pokaze sie co mu boli..
  
 
Jest jeszcze jedna możliwość.
Zatankuj trochę więcej benzyny i pojeździj na benzynie. Jeżeli ta kontrolka nie będzie się zapalała, znaczy że jest to wina tylko regulacji gazu.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2012-04-22 22:20:09, robertkaluza pisze:
Jest jeszcze jedna możliwość. Zatankuj trochę więcej benzyny i pojeździj na benzynie. Jeżeli ta kontrolka nie będzie się zapalała, znaczy że jest to wina tylko regulacji gazu. Pozdr.

kontrolka check engine? Ale ze tez praktycznie nie odpala z kluczyka tzn przekręcam kluczyk i impulsywnie naciskam w pedał gazu i wtedy uruchamia się, i muszę gazować na dużych obrotach bo gaśnie, to tez może być winna regulacji, filtra gazu, czy tez filtra paliwa?
  
 
Cytat:
2012-04-22 22:29:40, sokomoko pisze:
kontrolka check engine? Ale ze tez praktycznie nie odpala z kluczyka tzn przekręcam kluczyk i impulsywnie naciskam w pedał gazu i wtedy uruchamia się, i muszę gazować na dużych obrotach bo gaśnie, to tez może być winna regulacji, filtra gazu, czy tez filtra paliwa?



Szczerze, to mi to wygląda jakby cały czas auto było na gazie i dlatego jest taki problem przy odpaleniu, bo odpala na gazie i jest za zimny.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2012-04-22 22:37:01, robertkaluza pisze:
Szczerze, to mi to wygląda jakby cały czas auto było na gazie i dlatego jest taki problem przy odpaleniu, bo odpala na gazie i jest za zimny. Pozdr.

pod kierownica jest takie urządzenie, i jak odpalam to tam się świeci kolor czerwony, i jak już odpalę auto to przed ruszeniem gazuje tak powyżej 2000 obrotów i wtedy ten kolor czerwony się wyłącza i zapalają się kolor zielony i zółty i wtedy rusza, może źle coś robię, bo w gazie jeżdżę pierwszy raz
  
 
Nie ma co gdybać. Najpierw trzeba sprawdzić co jest przyczyną palenia się CHECK. Tu może dostaniemy już odpowiedź bez dalszego szukania. Jeśli chodzi o gaśnięcie na wolnych obrotach to możliwości jest wiele poczynając od silnika krokowego po przez pompa paliwa, filtr paliwa, kopułka i palec w aparacie zapłonowym, przewody, świece, nieszczelność w układzie dolotowym itd. To że zostały wymienione np. przewody nie znaczy, że są OK. Ja kiedyś wymieniłem na nowe i samochód po tygodniu praktycznie przestał jeździć. Trafiłem na jakiś wyjątkowy szajs. Tak, że zacznij od sprawdzenia błędu ECU. Nie koniecznie musisz to robić w serwisie. Sprawdzenie jest tak proste i mało czasochłonne, że możesz się umówić z kimś z forum, kto umie to zrobić.
  
 
Podjedz na ursynów to kody moge sprawdzić chyba pamiętam co i jak