MotoNews.pl
  

Zarowki H4 [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
w jaki sposob podlaczyc przekazniki zeby zamiast zwyklych zarowek mozna bylo zalozyc H4? chodzi mi o wykonanie od podstaw, poprostu mam 2 przekazniki z podstawkami , pare metrow kabla i niewiem jak sie za to zabrac
ma ktos moze jakis schemacik? i jak to pozniej wpiac w instalacje?
dzieki za pomoc!
  
 
hmmm...aj mam cos takiego zrobione ale nie ja to robilem bo nie znam sie na elektryce kompletnie.jak bede mial chwile to lookne,moze cos obczaje z tego...
  
 
nigdy nie zwróciłem na to uwagi, ale mam pewną koncepcję. ile "nóżek" ma przekaźnik?? do guzika przy zegarach musisz poprowadzić kable do przekaźnika do sterowania nim (on/off), a z przekaźnika do lampy. chyba inaczej się nie da, choć nie wiem, bo też jestem lewy z elektryki
  
 
Cytat:
2003-09-30 14:35:16, widynek pisze:
nigdy nie zwróciłem na to uwagi, ale mam pewną koncepcję. ile "nóżek" ma przekaźnik?? do guzika przy zegarach musisz poprowadzić kable do przekaźnika do sterowania nim (on/off), a z przekaźnika do lampy. chyba inaczej się nie da, choć nie wiem, bo też jestem lewy z elektryki


z tym masz racje , ze trzeba sterowac przekaznikiem poprzez wylacznik swiatel (zeby duze prady nie przechodzily przez wylacznik) , tylko chodzi mi o samo wykonanie tego i wpiecie do instalacji
  
 
a przepraszam po co przekaźniki? maluch standardowo ma przekaźniki dopiero w bisach i el. są tylko po to aby nie upalać przełącznika. ja mam H4 założone i żadnych przekażników nie mam.(wiem jak dawały w dupe w polonezie)
  
 
Przekaźniki mają 4 nóżki..(tak jest u mnie) niepamiętam jak to podpinałem tylko że ja kupiłem w sklepie komplet i było rozrysowane jak to podłączyć
  
 
w sumie to musisz podpiąć przekaźnik pod kompbajn a reszte instalacji ,jest to kostka biała kwadrat ,Poprosto rozłączasz instalacje z kombajnem i ładujesz przekaźnik między złącenia kostek, potem tylko mały czarny kabelek podłączasz do masy , a czerwony do pierwszego bezpiecznika ,gdzie jest zawsze prąd ,ewentualnie 2 bezpiecznik . Powodzenia
  
 
Yo
Cytat:
a przepraszam po co przekaźniki? maluch standardowo ma przekaźniki dopiero w bisach i el. są tylko po to aby nie upalać przełącznika.


Przekaźnik jest niezbedny bo powypala styki w wyłączniku a poza tym montaź przekaźnika wyeliminuje efekt słabszego świecenia na wolnych obrotach!!!

Przekaźnik ma 5 styków. w chwili obecnej jestem w szkole to nie powiem Ci dokładnie jak to zrobic ale wieczorem ( po 22 postaram się zamieścić dokładny opis, ewentualnie wyśle Ci schemat na maila, bo nie umiem go tu wstawic

Ps po co Ci aż 4 przekaźniki??? Wystarczy jeden (ewentualnie 2 jeśli chcesz też na długie światła!!!
  
 
Cytat:
2003-09-30 16:43:38, Abdull pisze:
Yo
Cytat:
a przepraszam po co przekaźniki? maluch standardowo ma przekaźniki dopiero w bisach i el. są tylko po to aby nie upalać przełącznika.


Przekaźnik jest niezbedny bo powypala styki w wyłączniku a poza tym montaź przekaźnika wyeliminuje efekt słabszego świecenia na wolnych obrotach!!!

Przekaźnik ma 5 styków. w chwili obecnej jestem w szkole to nie powiem Ci dokładnie jak to zrobic ale wieczorem ( po 22 postaram się zamieścić dokładny opis, ewentualnie wyśle Ci schemat na maila, bo nie umiem go tu wstawic

Ps po co Ci aż 4 przekaźniki??? Wystarczy jeden (ewentualnie 2 jeśli chcesz też na długie światła!!!


dzieki Abdull , czekam na schemat, wiem ze wystarcza 2 przekazniki jeden na zwykle drugi na dlugie
  
 
Oj panie przekaźniki są niezmiernie w tej sytuacji pomocne, radykalnie odciążają instalację(m. in. przełączniki), dzięki czemu są mniejsze spadki napięcia(więc żarówki lepiej świecą) a nawet jak się przekaźnik zwędzi(co może się zdarzyć) to wymiana jest o wiele prostsza i tańsza. Też sobie zakładałem, musiałbym to jakoś ładnie w Paincie narysować
  
 
schemat jest w moim profilu ( pod 5), jak ktoś umie to niech go tu wstawi
A odnośnie tych 4 przekaźników to nie wiem skąd mi się to wzieło) chyba za dużo pije

Na Przekaźniku powinnien być podobny schemat (numerki bedą inne, celowo nie pisałem takich jak są na moim bo na Waszych moga być inne i bedą komplikacje

Więc tak:
1. odnajdujemy kabel idący do bezpieczników (wg ksiązki do 5E i 6F ( bezpieczniki te są połączone z jednej strony (chyba z tej gdzie bezpiecznik jest "wyżej", to widać jak się zdejmie tą listwe z bezpiecznikami))Podłaczony tam jest jeden kabel ( u mnie Szary z czerwonym paskiem, dość gruby).
2. wypinamy ten kabel i podłączmy go do (1) na przkaźniku.
3. (2) podłączmy do masy
4. (3) podłączamy do plusa, z którego bedziemy zasilać żarówki, najlepiej bezpośredno do klemy na akumulatorze!
5. łączymy (4) z bezpiecznikami, z miejscem gdzie wcześniej było podłączone (2).

I to wszystko. Ważne jest żeby prawidłowo zidentyfikować kabel przy bezpiecznikach! Najlepiej sprawdżcie to tak. załączcie światła mijania, i wyjmijcie jeden kabel ( najprawdopodobniej szary z czerwonym paskiem), jak światła zgasną to znaczy że to ten!

Rozwiązanie to nie pomija bezpieczników ( nie trzeba stosować dodatkowyc).
Aha! to jest tylko dla mijania, dla długich bedzie identycznie tylko bedoą to bezpieczniki 3C i 4D (wg ksiązki), też połączone z jednej strony, są to dwa bezpośrednio obok tych od mijania! ( tylko nie wiem czy z lewej czy z prawej) Posprawdzajcie to dokładnie bo w malucha z ogrzewaniem tylnej szyby jest o jeden bezpiecznik więcej, tylko nie wiem czy na początku (jako 1A) czy na końcu (9I)
  
 
  
 
ja mam malucha `87 założyłem lampy H4 i wszystko cycuś jest.
  
 
Cytat:
ja mam malucha `87 założyłem lampy H4 i wszystko cycuś jest.



Ja też założyłem i było cycuś!! do czasu aż wyłącznik przestał stykać!!, rozkręciłęm i czrniutkie styki!! dobrze że wyłącznik a nie te przełczniki pod kierownicą szlag trafił. Pozatym światła lepiej świecą i to gołym okiem widać!!!!

Warto założyć, choćby dla tego że cena przekaźnika 5.50zł a nowy wyłącznik świateł 6zł!!!!!!
  
 
ja nie umiem takich rzeczy zakładać chyba że ktoś mi pomoże w lajf
  
 
Napisałem jak to zrobić)) Jak chcesz to wpadaj, pomoge
  
 
Abdull a co myslisz o tym sposobie montazu? :

"Sprawdziłem montaż przekaźników (ja mam układ z 2 przekaźnikami na światła mijania i drogowe) , powinno to być podłączone tak:
Minus (-) - podłączamy oczywiście do masy auta
Plus (+) - podłączamy do bezpiecznika nr. 2 (2 bezpiecznik patrząc od strony pojemnika z płynem hamulcowym). Jeżeli mamy coś już tam podłączone to trzeba tak zmodyfikować końcówki kabli aby podłączyć przekaźniki i to co mieliśmy tam do tej pory.
Przekaxniki podłączmy do kostki nr. 7. Rozłączmy tą kostkę i wpinamy między końcówki nasze przekaźniki. Kostka nr. 7 (z czterema przewodami)umiejscowione są w środku bagażnika wraz z innymi wychodzącymi z przełącznika zespolonego w kierownicy. Kolory kabli jakie się w niej znajdują są następujące:

1 strona (patrząc od tyłu na koskę)
GÓRA - szaro-czerwony, niebieski
DÓŁ - szaro-czarny, 2x niebieski

2 strona (patrząc od tyłu na kostkę)
GÓRA - 2x niebieski, szaro-czerwony
DÓŁ - niebieski, szaro-czarny "

i dlaczego + zasilajacy swiatla podlaczony pod drugi bezpiecznik??
znalazlem to na starym forum i teraz nieweim ktory sposob jest lepszy


[ wiadomość edytowana przez: seba126 dnia 2003-10-01 17:58:20 ]
  
 
w piątek zaczynam przygotowywać autko do przeglądu jak skończe to sie zgadamy
  
 
Cytat:
Sprawdziłem montaż przekaźników (ja mam układ z 2 przekaźnikami na światła mijania i drogowe) , powinno to być podłączone tak:
Minus (-) - podłączamy oczywiście do masy auta
Plus (+) - podłączamy do bezpiecznika nr. 2 (2 bezpiecznik patrząc od strony pojemnika z płynem hamulcowym). Jeżeli mamy coś już tam podłączone to trzeba tak zmodyfikować końcówki kabli aby podłączyć przekaźniki i to co mieliśmy tam do tej pory.
Przekaxniki podłączmy do kostki nr. 7. Rozłączmy tą kostkę i wpinamy między końcówki nasze przekaźniki. Kostka nr. 7 (z czterema przewodami)umiejscowione są w środku bagażnika wraz z innymi wychodzącymi z przełącznika zespolonego w kierownicy. Kolory kabli jakie się w niej znajdują są następujące:

1 strona (patrząc od tyłu na koskę)
GÓRA - szaro-czerwony, niebieski
DÓŁ - szaro-czarny, 2x niebieski

2 strona (patrząc od tyłu na kostkę)
GÓRA - 2x niebieski, szaro-czerwony
DÓŁ - niebieski, szaro-czarny "




Wiesz, nie mam przy sobie instalacji z malucha więc musiałbym, posprawdzać!!!!, ale jeżeli działa to jest dobry
Cytat:
i dlaczego + zasilajacy swiatla podlaczony pod drugi bezpiecznik??


Nie wiem czy to jest plus zasilający światła, czy cewke przekaźnika! ( w opisie nie pisze) Jeżeli plus na światła to ta idea jest popierwsze bez sensu bo itak nie mamy na żarówkach "mocnego" plusa, a w dodatku cholera wie przez co płynie prąd zasilający lampy i może to spowodowac wypalenie się czegoś w instalacji!
A jeżeli zasilający cewke, to przypuszczam że to nie bedzie działac, bo pod drugim bezpiecznikiem nie ma nic co miałby chociaż pośredni zwoiązek z lampami!!!!

Rób jak chcesz, ale wiem że mój sposób działa na 100% bo mam sam tak zrobione i podłączałem to z kumplem, elektromechanikiem


[ wiadomość edytowana przez: Abdull dnia 2003-10-01 18:34:34 ]
  
 
a wiec tak, wlasnie mam w rece schemat instalacji elektr , drugi bezpiecznik rzeczywiscie niema nic wspolnego ze swiatlami, oba sposoby roznia sie tylko miejscem wpiecia w instalacje u Ciebie odrazu pod bezpieczniki a w tym drugim wpiecie w kostke, ale to jest dokladnie to samo. U Ciebie plus bezposrednio z aku i to moim zdaniem jest dobre rozwiazanie , bo po co podlaczac pod 2 bezp nie zwiazany wogole ze swiatlami ??