Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
klb Polonez Caro Plus warszawa | 2002-09-25 19:14:40 czy ktoś instalował może klimatyzację?
Jeśli tak - to jakie są tego koszty? Polonez Caro Plus 1.6 GSI rok prod 1998? |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2002-09-25 23:43:54 cześć! Do Poldka Plusa na giełdzie widziałem po 800zł.
Podobno na Górczewskiej w W-wie koło HIT-a zakładają za 1000zł. Dokładnego adresu nie znam, i cena ta jest z kwietnia, może mieli promocje? ![]() ![]() |
![]() ziga PEUGEOT 406 2,0 HDI Gliwice | 2002-09-26 10:00:00 miałem okazje mieć poldka z klima (fabryczna )
klima piekna rzecz ale po włączeniu z poldka robił sie maluch (ja mu w gaz a on nic) a o zużycie paliwka lepiej nie pytajcie,ale było straszliwe |
![]() Toma Miłośnik FSO Polonez Coupe Konstantynów Łódzki | 2002-12-05 12:50:43 Byla montowana 100% w wyposazeniu dodatkowym w szerokim Caro. |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-05 18:54:43 Ja tam bym goraco odradzal klime...
1) Silniczek sie rozwala dosc szybko, a scislej pada uszczelka pod glowica co 10kkmm bo mocowanie klimy jest za blisko glowicy. 2) Klima aby sensownie dzialac powinna byc wyposazona w izotermiczne szyby jesli jest inaczej slonko grzeje jak w szklarni a biedna klimka usiluje to schladzac ![]() 3) wspomniane juz wczesniej wieksze zuzycie paliwa 4) zamulenie autka Ja za to podczas moich wypraw po Grecji i Hiszpanii wymymyslilem ze zrobie sobie klime z reduktora gazu! Poprostu zrobie na krotko obwod z nagrzewnica i reduktorem i jakas pompke elektryczna i troche zaworkow ![]() |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-10 13:02:29 A wiec tak:
Reduktor gazu podczas rozprezania gazy schladza sie do minus kilkudziesieciu stopni (wlasciwie to nie wiem do ilu ![]() i moj pomysl polega na zamocowaniu pompy wody jakich pelno na wolumenie i i kilku zaworkow. Poprostu mysle zeby nagrzewnice i reduktor i pompke elektryczna polaczyc razem ![]() Jak zadziala to opisze... |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2002-12-10 14:15:23 Cały pomysł wydaje się nieprawdopodobny ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-12-11 14:05:05 W życiu!!!!!!
Tia... Ale do reduktora musisz podać GORĄCY płyn, bo inaczej gaz sie nie rozpręży i samochód nie będzie jechał. To jest najważniejszy argument na NIE. Ponadto parownik pobiera zbyt mało ciapła aby schłodzić wnętrze. Skraplacz z klimatyzacji ma większasprawnosc niż nasz archaiczna nagrzewnica. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-11 14:21:39 W hiszpani temp pod koniec wrzesnia sa >40 w grecji >50
starczy zeby reduktor dzialal poprawnie ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-12-11 15:49:06 Ok co powiesz na to? Układ zalany czystą wodą, temp 20 stopni. Parownik po 5 km zamarzł na kosc. Dopiero jak sie odmroził to fura chciała jeżdzić na gazie.
Zpomnij - tak "klima" nie będzie działac. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-12 08:17:57 Dlatego mysle ze to powinno zadzialac!!!
reduktor w tem 10 st. powinien dzialac . Mam na mysli temperature wycodzacej z niego wody*. Chce wykombinowac pompke elektryczna i cztery za wory oraz ukladzik elektroniczny ktory bedzie dzialal tak ze jesli tem z reduktora spadnie ponizej 10 to otworzy doplyw i odplyw do reduktora cieplej z silnika. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-12-12 11:52:22 Ale zrozum że nie bedzie cie jechał na gazie!!! Gaz musi! mieć dostarczone ciepło aby odparować a nie bedzie sam go odbierał od płynu. Jak nie podgrzejesz parownika to nie pojedzie. Zresztą parownik zabiera za mało ciepła aby ochłodzić samochód.
Jeśli w samochodzie włącza sie klime - robi sie muowaty i pali o litr wiecej. Dlaczego? Spręzarka musi wykonać pracę aby sprężyć czynnik chłodzący. energia jak wiadomo nie bierze sie z niczego. Jeśli klima była by tak prosta to nie kosztowała by tyle! Ja Ci mówie że nie będzie to działało! A w każdym razie efekt nie bedzie adekwatny do środków. Jak nie wierzysz to się męcz. liznąłem nieco termodynamiki na poprzednim roku... EOT ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-12 13:26:19 Spręzarka musi wykonać pracę aby sprężyć czynnik chłodzący.
Praca ta zostala wykonana w .... Rosji. Pozatym jesli owe rozprzezanie gazu nie starczy na schlodzenie auta to jeszxcze lepiej !!! nie potrzeba kombinowac z dogrzewaniem reduktrora. Jak na razie zalatwilem dupunktowy terometr od -50 +150 ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-12-12 13:57:21 chryste panie!!! No więc to zrób i sie pochwal wynikami ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2002-12-12 22:57:53 Wg mnie z reduktora nie da się za nic w świecie zrobić klimy.
Interesująca nas wartość to ciepło parowania/wrzenia. Nie znalazłem odpowiedniej wartości dla propan-butanu, ale chyba najbliższy będzie etanol z 850kJ/kg. Spalanie propan-butanu to 45MJ/kg czyli 50x więcej. Do tego dochodzi fakt, że reduktor nie odbiera całego ciepła. Mój wniosek jest taki - niezłe science fiction, ale kombinujcie dalej - zawsze można przypadkowo wpaść na niezły wynalazek Dzbanek ![]() ![]() ![]() |
wrudz PN 1500 Warszawa | 2002-12-13 08:39:17 >najbliższy będzie etanol z 850kJ/kg.
Przelicz to na W - bedzie bardziej obrazowe (pozniej przyjmujac ze reduktor odparowywuje ok 10l gazu na godzine) >Do tego dochodzi fakt, że reduktor nie odbiera całego ciepła. I co sie dzieje z tym pozostalym ?? |