MotoNews.pl
  

Remont głowicy Fiat DOHC.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałbym wyremontować głowicę w swoim silniku Fiat DOHC. Głowica o kodzie 4372748 czyli Supermirafiori itp. W związku z tym mam kilka pytań:
-chciałbym wstawić prowadnice zaworowe z brązu, można gdzieś kupić porządne prowadnice do tego silnika ? Pasują może od nowszych Fiatów ?
-gniazda zaworowe, da się kupić coś porządnego czy trzeba dorabiać ?
-zawory, chciałem kupić od Paradowskich, podobno dobre, co o tym sądzicie. Do silnika 2.0 na ulicę, tyle że trochę pomodzonego, tzw. fast road wg. Crofta, kupić zawory ssące 43.5mm czy 41.8mm ?
-uszczelniacze zaworowe, jakiej firmy kupić ? Jeśli jest problem z dostaniem czegoś porządnego to od czego pasują ?
-uszczelki pod głowiczki i ich pokrywki, zmieniały się one w czasie produkcji, są jakieś "najlepsze" ?
To narazie wszystkie moje pytania co do głowicy w DOHC, dziękuje i pozdrawiam.
  
 
zawory u Paradowskich kupowalem do dohc fiatowskiego, tyle , ze nie r4 a v6, dorabiali z pogietego wzoru cena przystepna, jakosc bardzo dobra.

jak juz modzisz to jasne ze wstaw sobie wieksze zaworki.

uszczelniacze kup firmy "nowe" wszystko jedno, ja kupowalem elringa po 2 zl chyba do r4 a do nietypa v6 na 1mm wiekszy trzonek tez znalazlem elringa , chyba po 3 zlote

prowadnice gniazda itp to raczej dyskutuj z zakladem ktory to bedzie robil.

uszczelek pod glowiczki bylo kilka rodzajow, kup do dohc rwd nie fwd. firmy najlepiej "nowe" i tak bedzie rosic i tak jak nie nawalisz silikonu
  
 
a ja radze w ogóle nie dawać uszczelek pod głowiczki, tylko delikatnie silikonu, i wtedy cieńsze płytki regulacyjne. Głowiczki należy odpowiednio odkręcać i dokręcać żeby ich nie pokrzywić

Uszczelki korkowe pod pokrywy głowiczek są jednorazowe, użyte drugi raz na 100% będą cieknąć. Ja wyciąłem sobie taką uszczelkę z dętki i dopiero jest git
  
 
dętka nie jest olejoodporna , jak zacznie się rozpuszczać będzie dopiero git...
  
 
Cytat:
2012-07-06 22:22:38, Tailgunner pisze:
.... Ja wyciąłem sobie taką uszczelkę z dętki i dopiero jest git ...



Od Komara pewnie
  
 
Cytat:

a ja radze w ogóle nie dawać uszczelek pod głowiczki, tylko delikatnie silikonu, i wtedy cieńsze płytki regulacyjne


No właśnie, jak to się sprawdza, przy intensywnym upalaniu.
Trafiłem kiedyś takiego DOHC, i po założeniu uszczelek regulowałem zaworki.
Byłem z lekka zdziwiony, myślałem, że to jakaś rzeźba, choć złożenie reszty silnika było wzorowe.
ma tak ktoś jeszcze zrobione ?
  
 
Cytat:
2012-07-06 22:11:17, Bart128 pisze:
uszczelek pod glowiczki bylo kilka rodzajow, kup do dohc rwd nie fwd. firmy najlepiej "nowe" i tak bedzie rosic i tak jak nie nawalisz silikonu


O to kolejny temat który mnie mocno interesuje. Jak poskładać ten silnik (w sensie jakie uszczelki czy inne środki uszczelniające itd.) aby ten silnik był suchy.
Co do wielkości zaworów ssących. Poczytałem trochę Crofta i z tego co on pisze, to z seryjnymi wałkami i z zaworami o seryjnej wielkości, uzyskuje on całkiem dobre wyniki z 2.0 ~155KM co z tego co się orientowałem jest bardzo dobrym wynikiem. Widziałem silniki grubiej pomodzone i miały gorsze wyniki na hamowni. Co o tym myślicie ?
  
 
Cytat:
2012-07-07 08:34:30, gregor125 pisze:
No właśnie, jak to się sprawdza, przy intensywnym upalaniu. Trafiłem kiedyś takiego DOHC, i po założeniu uszczelek regulowałem zaworki. Byłem z lekka zdziwiony, myślałem, że to jakaś rzeźba, choć złożenie reszty silnika było wzorowe. ma tak ktoś jeszcze zrobione ?


udam że pytania o rozmiar zaworów nie widziałem
ps nie trzeba dorabiać można kupić nowe w sklepie
Robiąc większe zawory zostawiasz sobie droge dalszego rozwoju silnika ograniczając koszty do min.

masa płytek mniejsza więc same plusy ja ten sam efekt osiągnołem inną drogą zostawiając uszczelki pod głowiczkami
trzeba pamiętać że zakres płytek jest ograniczony

sa specjalne pasty (stosowane w nowych autach w aso ) a nie silikon jeżeli już to raz , dwa z uszczelkami nie ma jeszcze problemu więc co to za temat wogóle ?
upg nie dawaj firmy ajusa (choć to jedyny kpl który dostaniesz jako jeden zestaw), wg mnie do dohc tylko erling ( z moich doświadczeń znosi najwięcej)

żeby nie ciekło to jak Bart napisał nowe uszczelki , uszczelnienia i uszczeleczki + ja wszystkie smaruję klejem do uszczelek i nie mam wycieków
  
 
Co do uszczelek to wolałem dowiedzieć się od bardziej doświadczonych użytkowników tego silnika, to że uszczelki są dostępne to wiem, bo jakieś tam mam A szczerze powiedziawszy nie chciałbym mieć zaolejonego silnika, wolę jednak jak jest sucho
  
 
Chcesz mieć sucho, to musisz posmarować
  
 
Cytat:
2012-07-08 19:23:39, mauzer64 pisze:
Chcesz mieć sucho, to musisz posmarować


polecam też Dirko ELRING
trzeba pamiętać tylko żeby nie kitować ile wlezie, a cieniutko nakładać, żeby za dużo na boki nie wypływało...
  
 
dirko robi robotę, takie rzeczy jak miskę można zakładać bez uszczelki, tylko trzeba odpowiednio odczekać przed odpalaniem i zalaniem olejem
  
 
ja na dirko przykleiłem teraz głowiczki do DOHC roverowskiego na razie bez wycieków, ale tam oryginalnie nie było uszczelki...
W maluchu też dirko używałem i jest git...
  
 
Czy testowaliście inne zawory niż Paradowskich przy DOHC?
Nie mam zbyt dobrych doświadczeń jeżeli chodzi o tą firmę.
Parę razy trzonek oddzielił się od grzybka...
  
 
http://allegro.pl/show_item.php?item=2418748489
Warto kupić taką uszczelkę ? Sprzedający pisze że jest firmy Spesso lub Reinz i posiada wzmocnienie pomiędzy cylindrami po obu stronach (jak Goetze Astadur które poleca Croft). Wydaje mi się że warto taką kupić niż np. w/w Ajusę. Mam rację ?
  
 
na przestrzeni kilku lat kupilem kilka oryginalnych zestawow uszczelek {ricambi w pudelkach fiat} do 8v i 16v dohc i zawsze w srodku byla uszczela pod czape goetze astadur, mysle, ze wszystkie uszczelki wykonane jak goetze i z podobnego materialu sa godne poloecenia do amatorskich wydumek jak nasze silniki.
  
 
Do dohc tez polecam goetze, dobrze tez przed montazem przeleciec gwintownikiem otwory w bloku i wybrac 20 letnie syfy które tam zalegaja -zwlaszcza ostatnie dwa otwory od przodu które w przeciwienstwie do reszty nie sa przelotowe i sruby sie rwia na syfach a potem uszczelka strzela na 4 garku do kanału olejowego...
Co do wycieków spod głowiczek to pokrywy proponuje składac na ...farbe olejna - jak farba złapie to nie ma mowy zeby poleciało choc kropla wymyslone kiedys na szybko ale sie sprawdza