Mechanizm napędu prędkościomierza skrzynia fiat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały problem gdyż ostatnio przy montażu czujnika prędkości pojazdu uszkodziłem mechanizm ślimakowy w dużej skrzyni FIAT.
Mam pytanie - czy jest to jakoś naprawialne , ew czy ten mechanizm pasuje od skrzyni z poloneza, malucha lub podobnych ?
Kolejna sprawa to zębatka na końcu wałka wchodzącego do samej skrzyni - może ktoś ma patent jak ją zbić/ściągnąć bez psucia pozostałej części mechanizmu. Mam drugą przekładnię ale okazuje się że ma inną zębatkę na końcówce - moja ma ok 15mm średnicy, tamta ok 17mm. No chyba że ktoś posiada takową przekładnię po rozsądnej cenie
  
 
Mechanizm jest taki sam jak w pionowej czwórce ze 125p. Tylko trzeba uważać, bo mechanizm + kółko na wałku wyjściowym skrzyni stanowią parę i należy zastosować zgodną z przełożeniem mostu.
  
 
Jesteś pewnien że od 4 z fiata pasuje, ja mierzyłem jakieś fiatowkie i polonezowskie, wychodzi że są ciut za krótkie - jakies 1-1.5cm.
Co do zębatki , da się ją rozprasować ale może być problem z ponownym zaprasowaniem - sam mechanizm ma wewnątrz ok 5-6 mm luzu a nie bardzo jest to rozbieralne.
Chyba będę zmuszony poszukać tego właściwego, którego znalezienie chyba będzie graniczyło z cudem ....
  
 
Para parą ale po założeniu skrzyni wraz ze ślimakiem z poldorovera (most 4,3) i zostawieniu jugola (4,1) wskazania licznika zgadzają mi się ze wskazaniami gpsa (+- 5 km/h).
  
 
Piatka tylko u Ciebie są chyba założone mniejsze koła niż w seryjnym fiacie i dlatego licznik pokazuje ok.
  
 
u mnie będzie docelowo elektroniczny prędkościomierz bo mi seryjny przy moście 4.3 , kołach 195/50/15 pokazywał 20% za dużo , wogule jaja wyszły po założeniu czujnika prędkości pojazdu z jakiegoś fiata, jakby ktoś mógł mi pomóc i miał takowe przekładnie na sprzedaż to proszę na priv



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2012-07-12 14:45:57 ]
  
 
Bart mam 185/60/13 czyli -23mm w stosunku do orginału (jakieś 4%) ale koniec offtopa