[MKVII] 1.6 16v - Montaż LPG we własnym zakresie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie. Mam instalacje 2/3 generacja ( BRC Just ) wyciągniętą z innego escorta, potrzebuje ją zamontować u siebie. Jako że żal mi kasy na papiery urzędników itd, liczy się dla mnie tania jazda, więc nie daje tego do żadnego serwisu, działać będę sam, legalizacja mi nie potrzebna. I stąd kilka pytań do osób które może mają u siebie zamontowany tego typu gaz, lub przerabiali ten temat:

1. Jak podłączyć gaz do dolotu: Czy szukać jakiegoś miksera ( jak tak to jaki? ) czy wpinać się bezpośrednio w dolot ( jak tak to gdzie najlepiej? ) Co jeszcze mi potrzeba?

2. Ogrzewanie reduktora - W którym miejscu najkorzystniej się wpiąć w węże od chłodzenia, żeby reduktor się ogrzewał i żebym np miał grzanie w zimie ?

3. Wiem że BRC nie jest zbyt przyjazne dla zwykłego użytkownika - Ciężko o jakieś interfejsy i programy do regulacji ( nie jak np w STAG-u ) Miał ktoś z tym stycznosć, coś się udało znaleźć ogarnać?

Tyle na wstępie ;]


[ wiadomość edytowana przez: Kuzio5 dnia 2012-07-12 21:30:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-07-13 20:58:46 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
podam 3 powody przeciwko takiemu montażowi i jedną dobrą radę

1. nie opłaca się takiego czegoś zakładać (wiem bo sam tak robiłem)
2. jeśli później Cię złapią, to nieprzyjemności tyle, że głowa mała (oczywiście nie życzę Ci tego)
3. o przegląd też ciężko, jak nie masz znajomości

dobra rada - zaprowadź to do kogoś kto wie jak to podłączyć

ale oczywiście zrobisz jak zechcesz, bo w końcu wyjdzie tak, że zaprowadzisz to do kogoś




[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2012-07-12 22:01:06 ]
  
 
lukas1986
To czym grozi to my wiemy.
Pytania były konkretne

Auto ma kolektor plastikowy.

Gdzie się podpiąć do grzania reduktora - ja bym dawał na mały obieg, escort ma zaworek na nagrzewnicy?

Jak ułożony ma być mikser, jakie położenie jest dla niego najkorzystniejsze.

Jak podpiąć się do dolotu, wiem że niektórzy mają na chama kolanko i tyle. Czy może lepiej mikser? U kolegi tevenet jest klapka zaraz za przepływką, jest konieczna?
  
 
kolega tevenet ma zapewne mikser z antywybuchem i dlatego jest ta klapka i taki radziłbym zakupić autorowi tematu, ogrzewanie gdzieś pomiędzy nagrzewnicą a termostatem


[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2012-07-12 22:04:47 ]
  
 
Cytat:
2012-07-12 22:03:27, lukas1986 pisze:
kolega tevenet ma zapewne mikser z antywybuchem i dlatego jest ta klapka i taki radziłbym zakupić autorowi tematu


A czy klapki antywybuchowe nie powinny być do zewnątrz otwierane, tj w atmosferę. Ta klapka jest w róże dolotu, tak jak by przytykała dolot kiedy silnik nie zaciąga powietrza.
  
 
Antywybuch mam z poprzedniego auta ( przerabiałem zwykła instalke na sekwencje ) zostanie założony. Tam była po prostu rura wpięta w dolot i jakoś to jeździło, tylko pytam co i jak w fordzie bo nie mam niestety żadnych doświadczeń z tym autem.
  
 
Podłączenie ukł chłodzenia- trójnikami zamiast złączek oryginalnych idących do nagrzewnicy
mikser przed przepustnicą ok 59 mm
anty wybuch przed przepływką niewiele ci pomorze a zaszkodzić owszem.
  
 
Kuzio5, pewny jestes ze chcesz to robic ? zadajesz pytania takie jakbys nie mial kompletnie pojecia o gazie,a jesli nie masz pojecia to moze dla wlasnego i innych dobra lepiej tego nie zakladaj samemu ? Na Twoim miejscu poszukalbym w okolicy kogos kto umie co nieco przy gazie grzebnąć. Przy okazji nauczysz sie dobrych wzorcow i nie bedziesz musial sie uczyc na wlasnych bledach
  
 
Pojecie pewne mam pytam się bo nie miałem styczności z 2-gen przy wielopunkcie a ogrzewanie reduktora łatwo jest zepsuć, nawet gaziarze w "profesjonalnych" zakładach często źle podłączają i potem okazuje się że w zimie nie ogrzewa ani reduktora ani kabiny... Dlatego chce się upewnić jak to wygląda w tym modelu ( to moja pierwsza styczność z fordem i mam go od miesiąca ) To ze nigdy tego nie robiłem nie znaczy że nie dam rady ;]
Za instalacje dałem 280zł a za forda 800 - jak oddam do zakładu to wsadzenie gazu przewyższy wartość auta...

djtados - Dzięki pierwsza konkretna odpowiedź - Pytanie tylko czemu ma zaszkodzić? Możesz to rozwinąć?

A jak jest ktoś z Krakowa kto sie zna na tym i znalazł by chwile czasu żeby pomóc albo udzielić jakiś porad to oczywiście chętnie skorzystam


[ wiadomość edytowana przez: Kuzio5 dnia 2012-07-13 10:15:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kuzio5 dnia 2012-07-13 10:18:19 ]
  
 
Cytat:
2012-07-13 10:13:15, Kuzio5 pisze:
A jak jest ktoś z Krakowa kto sie zna na tym i znalazł by chwile czasu żeby pomóc albo udzielić jakiś porad to oczywiście chętnie skorzystam



znam ale nie wiem czy ta osoba na tym forum urzęduje: https://www.motonews.pl/sh_user.php?op=userinfo&f=20&uname=yagr (Yagr). Dosc dobry jest w te klocki.

A co do podlaczenia parownika w obieg escorta,to szeregowo,bo w escortach nie ma zaworu nagrzewnicy i laczac szeregowo unikniemy problemow. Oczywiscie parownik należałoby umiescic ponizej poziomu plynu w zbiorniczku wyrownawczym,ale nie wszyscy tak robia i jakos to dziala.
  
 
Cytat:
2012-07-13 10:13:15, Kuzio5 pisze:
djtados - Dzięki pierwsza konkretna odpowiedź - Pytanie tylko czemu ma zaszkodzić? Możesz to rozwinąć?



Może falować na biegu jałowym
  
 
podepne sie pod temat
ile trza pln na zalozenie lpg do auta+ wbicie w dowod jesli mam własną instalke??

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
Cytat:
2012-07-13 17:20:25, PiEkU pisze:
podepne sie pod temat ile trza pln na zalozenie lpg do auta+ wbicie w dowod jesli mam własną instalke??


Ile to zależy kto ci zakłada i czy masz instalke pełną czy nie.

Co do wbicia, to jeśli dobrze poczytałem na ten temat, to jedzie się na diagnostykę, oni mają sprawdzić sprawność auta i instalacji jak na przeglądzie auta z gazem. Potem od diagnosty do urzędu, zmiana dowodu i auto jest z gazem już

Jeśli zakładasz u gaziarza to on sam podbija, nie trzeba latać do diagnosty zazwyczaj.
  
 
dowodu sie nie zmienia.
zeby dostac pieczatke o przystosowaniu do zasilania gazem musisz miec fakture za montaz i homologacje/certyfikat na cala instalke od gaziarza, diagnosta nic tu nie pomoze:/

ps. na przegladzie czesto przegapiaja brak pieczatki o gazie, chca tylko papier na butle i daja przeglad
  
 
Ja ci powiem tak. Miałem tez zero pojęcia o gazie ale udało mi się go 2 razy założyc raz 1 gen a raz sekwencja. I miałem pare mandatów ale nikt do gazu sie nie czepiał. W dowdzie PB
Najprostsze opca. Montujesz butle, ciągniesz przewody, mikser daj możliwie blisko i kupo najprostszy z kurkiem do regulacji (najlepszy by był blos ale skoro masz mikser i tniesz koszty to nie ma sensu kupowac za 300pln). Przełącznik kup najprostszy tylko żeby cewki od gazu włączać, odlącz wtryski i jazda..

Ja miałem cewki podłączone pod kabelek od + na wtryski, wtryski odłączone, żadnych przełączników i blosa i zrobiłem tak 27 tysięcy w tym byłem w Czechach w górach....A esson benzyny nie widzial hehe
  
 
Oki więc projekt zrealizowany

Instalka zamontowana wraz z kolegą Kakiel doprowadziliśmy sprawę do końca w 2 fazach.

1. Faza pierwsza - Elektronika. Tu działka Kakiela - Podłączył sterownik, emulacje lambdy, odcięcie wtrysków i wszystko pokleił i polutował. Tu warto tylko uważać przy odcinaniu wtrysków w wiazce idzie kabelek do krokowca trzeba go wyciągnąć za przekaźnik reszta normalnie

2. faza techniczna która zająłem się ja z kolegą - montaż butli, reduktora, miksera, anty wybuchu, przeciągnięcie przewodów itd.
Jedyny mankament w znalezieniu dobrego miejsca na reduktor żeby nie ciągnąć wody nie wiadomo jak daleko... Postanowiliśmy zrezygnować z obudowy filtra powietrza, zastąpiłem go gustownym stożkiem rodem z Myślenic

3. Efekt - bez żadnych regulacji poza śrubką, ustawiony na sztywno na gaz - auto odpala na gazie od kopa, jeździ super równiutko pracuje, czy normalnie czy na klimie, w zasadzie różnicy nie ma w stosunku do benzyny. Zobaczymy tylko jak będzie ze spalaniem, ale to dopiero wyjdzie w praniu...

Jak na razie cieszę się bardzo i jestem z nas dumny bo żaden z nas nie jest mechanikiem, tym bardziej gaziarzem, a daliśmy rade bez żadnych w zasadzie przeszkód.

Jak wszystko już dogram i odzyskam cyfrówkę to porobię fotki i zrobię jakąś poradę krok po kroku.
  
 
gratulacje jakbys sie pokusil o 2 generacje,to masz wieksza szanse ze nie zniszczysz silnika.
  
 
Witam! Podepnę się do tematu. Mam zamiar założyć instalkę LPG do escorta mkVI z silnikiem 1.6 16v EFI. Główną nurtującą mnie kwestią, której jeszcze nie rozgryzłem, jest odłączanie wtrysków. W jednopunktowym wtrysku możnaby rozciąć jeden z przewodów niedaleko wtrysku i podpiąć pod centralkę (jest tam przekaźnik NZ). Ale we w/w silniku jest wielopunkt, gdzie każdy z wtrysków ma osobne przewody +12V, które łączą się gdzieś. I moje pytanie brzmi: Gdzie dokładniej? Wydaje mi się, że gdzieś w okolicy listwy wtryskowej, zanim przewody dojdą do kostki po prawej stronie dolotu. Na to wskazuje ilość pinów w tej wtyczce (12). Idą do niej jeszcze przewody z 3 czujników, nie pamiętam z jakich. 2 x 2 przewody i 1 x 3 przewody. Razem daje to 7 pinów we wtyczce, więc pozostaje 5 pinów na wtryski. Interesuje mnie to, czy pod ten wspólny dla wtrysków pin, nie jest podłączone coś więcej, żebym po włączeniu gazu nie odłączył jakiegoś czujnika, lub czegoś innego.
  
 
pod ten wspolny dla wtryskow pin jest jeszcze podlaczone zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow
  
 
Ten elektrozawór steruje zapewne powietrzem?
A czy ktos oglądał całą wiązkę? Jak łączą się tam przewody? Czy najpierw wtryski a później elektrozawór, czy jakoś inaczej? Generalnie chodzi mi o to, żeby można było wpiąć się z przekaźnikem, tak, żeby odłączyć tylko wtryski.