Elektryka -Abimex

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po odpięciu i wyjęciu silnika oraz jego włozeniu popodpinałem wsio i teraz jest problem - mianowicie caly czas po przełączeniu kluczyka mieli pompa paliwa
wiec schemat w łape i lukam a tu proszę takie kwiatki :
- do zacisku 30 alternatora dochodzilo mi trzy kable: czerwony (prawdopodobnie od zasilania modułu cewek-OK) brązowy (zasilania od aku-OK) i taki gruby zółto zielony ( i doupa bo nie ma go na zadnym schemacie jaki posiadam) a wchodzi on w wiązke i wychodzi gdzies nad komputerem - jego dalsze losy sa niezbadane
teraz taka sprawa
jak odepne ten kabel od zacisku alternatora pompa nie pracuje jak podepne to zaczyna mielić:
czy ma ktos jakis pomysł ????
poza tym druga sprawa to kable zólty i zielony od regulatora elektronicznego (mam taki mały z tyłu na alternatorze-elektroniczny) który do którego zacisku ?? pytam poniewaz mam fioletowo czarny kabele który wchodzi (tak mi sie wydaje ) na taką plastikową kostkę umieszczoną z tylu na alternatorze ( czy to jest zacisk nieoznaczony ?? ) a na schemacie mam ze fioletowo czarny powinien isc do zacisku 67 a tam wlasnie mam ten zielony podpięty od regulatora napięcia
i teraz moje konkretne pytania:
-do czego jest gruby zóltoczarny przewod od "30"
alternatora
-które kable na regulatorze (nie jest napisane) są na które zaciski ?
-czy pompa która p[owinna pracowac po przekręceniu kluczyka przez okolo 15 seund ma jakis wlasny czasowy przekaźnik czy jest podpieta pod wylącznik czasowy oswietlenia ???
  
 
Cytat:
czy pompa która p[owinna pracowac po przekręceniu kluczyka przez okolo 15 seund ma jakis wlasny czasowy przekaźnik czy jest podpieta pod wylącznik czasowy oswietlenia ???


Odpowiem Ci tylko na pytanie, jako że na poprzednie nie znam odpowiedzi. Pompa w Abimexie z pewnością ma swój własny przekaźik (IMHO nawet 2) są one umieszczone na bocznej ściance po prawej stronie za schowkiem, śrubki wewnątrz schowka. U mnie pompa wyłączana jest po jakkiś 3-4 sekundach od włączenia zapłonu pod warunkiem, że silnik nie pracuje (słyszę kiedy cyka jeden z przekaźników od pompy). Co do czasowego wyłącznika pompy, to może się mylę, ale myślę że za to odpowiedzialny jest moduł sterujący, nie przekaźnik.
  
 
OK - moje wszystkie pytania zredukuje do jednego Czy ktos z Was wie co jest odpowiedzialne za to ze pompa pracuje tylko przez moment po wlaczeniu zaplonu i przez caly czas po odpaleniu silnika
Z góry dzięki

  
 
Odpowiedź: elektroniczne urządzenie sterujące, czyli komputer. W pamięci ma zakodowane odciąć dopływ prądu do pompy paliwa (co realizuje przez przekaźnik) po kilku sekundach od chwili włączenia zapłonu, jeśli przez ten czas nie otrzyma informacji z czujnika położenia tłoka o obracającym się wale korbowym (więc braku kręcenia rozrusznikiem i/lub tym samym pracy silnika). Jeśli zaś wykryje obracający się wał korbowy to prądu nie odcina i pompa pracuje cały czas – co jest chyba oczywiste.
Jednak nieprawidłowości w prawidłowym działaniu (tzn. jak powyżej) nie muszą być wynikiem niesprawnego komputera – winny może być też przekaźnik (i tak jest najczęściej) , który nie załącza/rozłącza dopływ prądu, pomimo prawidłowych impulsów elektrycznych z ECM.
  
 
Oki mam pytanko widze ze przekażnik pompy jest zabezpieczony diodą - gdzie jest owa dioda ?? czy to jest w jakiejś wtyczce lub przelotce ??
  
 
Nie... to nie tak... ta dioda ma jednak coś z pompą. Właśnie się to na mnie zemściło i dzisiaj w czasie dojazdu do pracy padł mi któryś z przekaźników układu wtryskowego . Więc jestem zmuszony prześledzić ten układ dokładniej. Jak wrócę to postaram się opisać o co w tym biega.

[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2003-10-04 09:31:42 ]
  
 
Po przeanalizowaniu obwodu pompy doszedłem do wniosku iż działa to tak:
-owszem komputer podaje sygnał na jeden z przekaźników (ten co korzysta z normalnie rozwartych styków) ale tylko przez moment po przekręceniu kluczyka - dalej za włączenie pompy przy rozruchu i w trakcie jazdy jest odpowiedzialny czujnik niedostatecznego cisnienia oleju (lampka)
i teraz - gdybym pomylil kable (oba są błękitne) zasilania pompy z zasilaniem wtryskiwacza to czy nie działoby się własnie tak ze cały czas by działała pompa(lekko mniej wydajnie bo wartość srednia prąu przy przebiegu impulsowym byłaby mniejsza) a wtrysk by był cały czas "uchylony" i ciśnienie z pompy by powodowało " lanie wtrysku" "all the time" - teraz mam pytanie
jakim napięciem jest sterownay wtryskiwacz (stopień wypełnienia oraz napięcie )
jaki pobór mocy mocy ma pompa a jaki pobór ma wtrysk ?
czy oba te urządzenia są zabezpieczane bezpiecznikiem 7,5 ampera ??? ( brązowym ??)
hmm po otrzymaniu odpowiedzi myślę ze uda mi sie wywalczyć na poldku prawidłową pracę pompy
  
 
Podpinam się tutaj.

Mam Poldka Caro 1.6GLI 1995. Dziś zauważyłem, że pod obudową filtra powietrza (przy podstawie wtrysku) jest taki mały psztyczek. Pisze na nim 6A i coś tam jeszcze. Wygląda jak jakiś mini przełącznik. Co to takiego?
  
 
moze cos od gazu
  
 
A może to po prostu bezpiecznik 6A ? (od gazu oczywiście)
  
 
Tylko ,że ja nie mam gazu i nigdy nie miałem