Zapalanie diesla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Posiadam Asterkę II 2.0 DTL
mam pewien problem:
w zimie od około -5 st C podczas odpalania silnik nie chce od razu pracować równomiernie - zachowuje się tak jakby palił na 3 cylindry.
Przed odpalaniem zapala się na 8-10 sek kontrolka od grzania świec - potem chwilę go trzęsie (4-5 sek) po czym jest już wszystko ok.
Mierzyłem rezystancję świec - około 0,5 Ohm - wszystkie 4
Nie wiem jaka powinna być prawidłowa rezystancja, a jakoś nie za bardzo mogę uwierzyć że "poleciały" wszystkie 4 świece żarowe.
Może ktoś przerabiał ten problem ??
Prosze o porady i sugestie
Chciałbym rozwiązać ten problem przed nadchodzącą zimą


[ wiadomość edytowana przez: Rokis dnia 2003-10-01 13:09:17 ]
  
 
Mam vectre 2.0 dth i z takim problem sie nie spotkalem.

Sadze, ze w Autoryzowanym serwisie nikt ci nie pomoze (bo sie nie znaja). Proponuje zajrzyj na strone serwisow boschahttp://www.bosch.pl/pl/bosch_car_service/wykaz_stacji/index.html

Maja duzo lepsza aparature kontrolna i oprogramowanie, mi pare razy pomogli i fortuny u nich nie zostawilem

Michal
  
 
Po pierwsze rezystancja świecy powinna wynosić do 0,9 OHM jeśli ma więcej to wymiana, spróbuj zrobić tak niepatrz się na kontrolkę tylko nasłuchuj kiedy przekaźnik odłączy od świec zasilanie, bedziesz słyszał charakterystyczne cyknięcie i kontrolki się rozjaśnią, bo jak wiadomo żarki lubią prąd i to w dużych ilościach, możesz jeszcze spróbować z kilkukrotnym podgrzaniem świec przed uruchomieniem może jakaś świeca jest padnięta nienagrzewa się tak jak powinna a rezystancje ma prawidłową.
  
 
Popieram opinię Damiana, daśnięcie kontrolki nie zawsze oznacza koniec grzania świec.
Spróbuj odczekać ok 30 sek jeśli kontrolki nagle zajarzą mocniej, wtedy odpalaj.
Miałem tak w LUBLINIE, kontrolka gasła a nie mogłem odpalić, dopiero oświcił mnie znajomy, że trzeba poczekać aż usłyszę odpuszczenie przekaźnika.
Pzdr, Janusz
  
 
Pozatym w tym silniku jest system podgrzewania świec po uruchomieniu i wyłącza je dopiero po osiągnięciu przez silnik temp. 55 stopni lub po przekroczeniu prędkości jazdy powyżej 18 km/h lub ogólnie czas podgrzewania trwa do 6 minut, jest to stosowane w celu zmniejszenia związków toksycznych w spalinach.
  
 
Dzięki za podpowiedzi:
w zimie próbowałem nawet ten motyw z kilkukrotnym podgrzaniem przed odpaleniem - za każdym razem efekt ten sam.
Sprawdzę jeszcze świece - może za bardzo naszły nagarem ??
  
 
jezeli jest padnieta swieca to lampka nie zgasnie nawet podczas jazdy!!!
  
 
Jesteś w błędzie DISEL bo świece są zasilane szeregowo i układ nigdy niewie czy któraś padła czy nie, u mnie tak niema może ci nawet paść 3 a kontrolka i tak się wyłączy.
  
 
zapala sie na 100% przynajmniej tak bylo w mojej omesi 2.3d wiem bo kiedys mi sie jedna wyjarala i sie zapalila lampka i juz nie zgasla az do wymiany!!!!!!!
  
 
tez mialem omesie 2.3 diesla i po przepaleniu sie ktorejs ze swiecy kontrloka mruga przez kilka minut po czym gasnie.
Czekanie 30 sek po zgaszeniu kontrloki to troche za dlugo wystarczy 15 sek.
  
 
Hej Chlopaki!Kurcze u mnie to bylo jeszcze troszke inaczej.Jak zjarala mi sie swieca to kontrolka normalnie sie zapala i zaraz gasla, w sumie prawidlowo, poczym odpalam i mam problem bo silnik kreci i nie chce odpalic.Co sie okazalo to: trzeba bylo sprawdzic wszystkie swiece pokolei czy ktoras nie poszla z dymkiem i ja wymienic. Krotko mowiec jak niemasz choc jednej dobrej swiecy to odczujesz to zaraz przy zapalaniu bo bedzie krecil.Acha i jeszcze jedno.Silniki diesla a zwlaszcza oplowskie sa cholernie czule jesli chodzi o jakosc paliwa.Ja to odczuwam juz przy zapalaniu i nie polecam lac zima jakiejs lewej ropki bo mozesz go pozniej zapalic ale conajwyzej na zaciag.a i jeszcze mala uwaga ktora tez u siebie zaopserwowalem, mianowicie jak ci pojdzie bezpiecznik od swiec zarowych to ta cholerna kotrolka i tak swieci choc swiece nie grzeja( nie wiem to byl taki sprytny i ten patent wymyslil ) wiec na kontrolce radzilbym sie nie sugerowac bo moze niezle czlowieka zmylic. PS.daj znac jak ci juz pali i jakie miales przyczyny tego problemu.
Cytat:

Cytat:

Z wodka nie wygrasz.ty ja w morde a ona cie na ziemie
  
 
do damiana nie szeregowo tylko równolegle (myślę że to tylko czeski błąd) i jest sposób (ewentualny ) żeby automat sprawdzał czy mu jedna nie padła 4 swiece =ok30A /4 daje 7.5A na jedną i jak w mierniku prądu opornik pomiarowy z prawa oma spadek napięcia na nim komparator i mamygotowe tylko gdy któraś ma przerwę ale zostawmy to konstruktorom w zakładach a kontrolka jest tylko po to by wiedzieć kiedy kręcić
  
 
do 4 swiec dochodza dwa kabelki z pradem sa mostkowane 2x po 2 szt


[ wiadomość edytowana przez: disel dnia 2003-10-09 10:59:16 ]
  
 
Sorry tak jak Miuzik mówi popełniłem błąd miało być równolegle bo jak by było szeregowo to pierwsza pada i reszta niegrzeje. A Vectra mylisz się bo są diesle które zapalają bez podgrzewania, i latem też da się zapalić bez świec tylko trzeba dużej pokręcić, co do jakości paliwa moge się zgodzić i całe szczęście że niemam silnika OPLA, bo faktycznie OPLE są wrażliwe na "gnojówke"
  
 
Heheh moj diesel nie podgrzewa swiec gdy jest dodatnia temperatura i zawsze zapala super, dopiero gdy temperatura jest bliska zeru zaswieca sie kontrolka i swieci tym dluzej im nizsza jest temperatura....
  
 
Witam .
Mam dokładnie ten sam silnik i chyba podobny problem.
U mnie samochód nie chciał zapalać przy bardzo niskiej temperaturze - 15 , przy wyższej ( ujemnej ) zapalał ale pracował na początku nierówno i jakby na 3 garnkach.
Okazało się że mam 4 świece do wymiany .
Po wymianie pomogło o tyle że zapala , ale przy niskich temperaturach pracuje nierówno przez 10-15 sekund.
Mój mechanik powiedział że mam do wymiany zawór zwrotny pompy paliwa.Może w Twoim autku jest to samo ???
Właśnie zbieram się do zakupu przed zimą
Pozdrawiam.
  
 
Cześć dieslowcy
Moja Vercia 2.0DTL ma podobne przypadłości, tzn po odpaleniu pracuje nierówno, co nasila się z obniżaniem temperatury. Zimą potrafi zapalić i zgasnąć. To co mówi SPUTEK jest bardzo prawdopodobne ale na moją wiedzę w tej pompie nie da się wymienić zaworu zwrotnego Jeżeli się mylę to SPUTEK daj znać czy fachowiec coś zrobił. Wiem, że często wstawia się dodatkowy zawór zwrotny poza pompą.
  
 
We wszystkimjest racja.... aj bym jeszcze sprawdził pwłaśnie wspomniany przekaźnik od świec żarowych bardzo częsta przyczyna takich problemów.

p.s. najlepiej podmień na chwilę od kogoś, wtedy nie wydasz kasy bez sensu

Pozdrawiam

Robert
  
 
witam raz jeszcze
zapnijcie jeden kabelek od żarówki do listwy od świec drugi na masę żarówkę przed szybę i można zobaczyć jak dostaje się napięcie na świecę i kiedy grzeją, u mnie kiedyś w miśku galancie tak sprawdzałem grzały jeszcze po uruchomieniu silnika
  
 
Sprawdzałem miernikiem - napięcie przychodzi na świece.
Skłaniam sie w stronę świec.
PS.
w związku z tym zaworem zwrotnym - mechanik stwierdził że to pomoże przy rozruchu zimnego silnika ??
jakoś nie bardzo mogę to pokojarzyć.
daj znać czy po wymianie zaworu pomogło.
PS2.
U mnie takie objawy (nierówna praca przez 5 sek. występuje od ok -12 st C)