[MKVII]-problem z zapalaniem, cewka,czujnik wału, inne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem polega na tym, że nie chce zapalić jak jest ciepły silnik, częstotliwość tej usterki 3razy na 2 tygodnie. Najpierw podejrzewałem, że chrzczone paliwo i nic z tym nie robiłem. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i nie mogłem zapalić. Odczekałem ok. 30 min, wcześniej odłączyłem akumulator ( reset komp.) i później zapaliłem. Mechanik sprawdzał iskrę (jak nie chciał zapalić) i twierdzi, że była słaba lub nawet zanikała???. Stawia na cewkę WN i czujnik położenia wału korbowego. Wymienić te elementy na próbę?
  
 
Cytat:
2012-08-08 13:53:26, sambor2 pisze:
Problem polega na tym, że nie chce zapalić jak jest ciepły silnik, częstotliwość tej usterki 3razy na 2 tygodnie. Najpierw podejrzewałem, że chrzczone paliwo i nic z tym nie robiłem. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i nie mogłem zapalić. Odczekałem ok. 30 min, wcześniej odłączyłem akumulator ( reset komp.) i później zapaliłem. Mechanik sprawdzał iskrę (jak nie chciał zapalić) i twierdzi, że była słaba lub nawet zanikała???. Stawia na cewkę WN i czujnik położenia wału korbowego. Wymienić te elementy na próbę?


A co ma czujnik halla wspólnego z brakiem iskry?
Przejrzyj instalacje lektryczną, w nocy psikadełko i na kable VN mgiełka
  
 
moj kiedys tez nie chcial zapalac na cieplym, jak ostygl palil z pierwszego... winny byl czujnik temp. podajacy sygnal do kompa....
  
 
Cytat:
2012-08-08 14:15:11, RemikGT pisze:
A co ma czujnik halla wspólnego z brakiem iskry?


No nie wiem, zaufałem serwisantowi ze stacji. On w ogóle nie wpływa na to kiedy ma być iskra tj. w zależności od połozenia wału?
  
 
Cytat:
2012-08-08 14:19:07, srvrserver pisze:
moj kiedys tez nie chcial zapalac na cieplym, jak ostygl palil z pierwszego... winny byl czujnik temp. podajacy sygnal do kompa....


Który konkretnie czujnik?
  
 
a jak nie chce zapalić to słychać pod maską pyknięcie podczas przekręcania kluczyka?
  
 
mam kable WN do essiego, mam również czujnik połóżenia wału i różne inne duperele, jak coś wal śmiało sambor2 .
  
 
Ile jest prawdy w tym, że jeżeli nie chce zapalić jak jest ciepły ( rozrusznik kreci ) wystarczy go wziąć na pych i jak zapali od razu, to na 100% jest walnięty czujnik położenia wału?

Pyknięcie pod maską?- nie bardzo rozumiem, rozrusznik kreci jak w młynie, czy chodzi Tobie o to, że jest pyknięcie a rozrusznik nie kręci?

Nie mogę znaleźć fotki z czujnikiem położenia walu, gdzie on właściwie jest w MK VII. Mam zapasowy ale czujnik położenia wałka rozrządu, czy temten jest podobny?
  
 
Cytat:
czujnik temp. podajacy sygnal do kompa....



Popieram przedmówce, mam to samo tylko mam jeszcze LPG na którym odpala bezbłędnie, ergo iskra jest.
  
 
Cytat:
2012-08-08 15:04:10, sambor2 pisze:
Który konkretnie czujnik?



na gorze obudowy termostatu... o ile to jest zetec, bo nigdzie nie doczytalem jaki silnik masz...
  
 
Cytat:
2012-08-08 13:53:26, sambor2 pisze:
Problem polega na tym, że nie chce zapalić jak jest ciepły silnik, częstotliwość tej usterki 3razy na 2 tygodnie. Najpierw podejrzewałem, że chrzczone paliwo i nic z tym nie robiłem. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i nie mogłem zapalić. Odczekałem ok. 30 min, wcześniej odłączyłem akumulator ( reset komp.) i później zapaliłem. Mechanik sprawdzał iskrę (jak nie chciał zapalić) i twierdzi, że była słaba lub nawet zanikała???. Stawia na cewkę WN i czujnik położenia wału korbowego. Wymienić te elementy na próbę?


Czujnik położenia wału korbowego jest z przodu silnika, przy połączeniu ze skrzynią biegów. Jeśli masz rozrusznik z przodu to zaraz za nim praktycznie. Pod EGR jeśli go masz.
  
 
jak wlaczysz zaplon drgnie(tyknie) wskazowka obrotomierza?

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-08-09 07:08:56 ]
  
 
Tak mam zeteca. Wymienię dzisiaj czujnik temp. (mam akurat zapasowy), rozrusznik u mnie nie jest z przodu, czy zatem szukać czujnika położenia wału z przodu , czy z tyłu?(zetec,1600,16V,90KM). Chyba nie mam zaworu EGR, jeżeli ma się on znajdować w okolicach cewki WN.
Niestety nie mam obrotomierza. Przy próbie zapalania jest taki objaw jakby chciał zapalić na 1-2 cylindry, ale gdzieś po 15 min., na początku tylko kręcenie rozrusznika i żadnej reakcji.

Czy czujnik wału da się odkręcić z góry bez kanału?, jadę dzisiaj pogrzebać na szrocie.

No wreszcie go wyczaiłem, nie jest w okolicach rozrusznika tylko z przodu w okolicach połączenia skrzyni z silnikiem. Dzięki Kakiel


[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-09 08:26:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-09 12:34:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-08-09 12:35:36 ]
  
 
czujnik walu jest na kole zamachowym od przodu nad rozrusznikiem ale nie wiem czemu akurat sugerujesz sie tym czujnikiem?Sprawdzales jego rezystancje wogole?
  
 
Czujnik jest faktycznie z przodu, ale rozrusznik mam z tyłu. Sugeruje się podpowiedziami kolegów, którzy twierdzą, że jak padnie ten czujnik
to ciepły silnik nie zapali.
  
 
Z padniętym czujnikiem położenia wału w ogóle nie zapali.
  
 
Tak jak pisze snuffy.

...

Po przekreceniu kluczyka na zaplon musisz miec taki cyk. To dowod na to, ze pompa paliwa pracuje.
Mialem przypadek, ze bardzo rzadko po swapie czasami nie chcial mi samochod odpalic, wina byl rozrusznik. Wymienilem i teraz pali na cieplym, na zimnym. Jednak zanim zmienilem rozrusznik poprawilem mase silnika i problem odpalania praktycznie kompletnie zniknal.
  
 
Wymieniłem czujnik temp. (ten do kompa), czujnik położenia walu korbowego i na razie jest ok.
  
 
brawo ! Bezawaryjności .
  
 
dzięki fest