MotoNews.pl
  

Korektor siły hamowania kół tylnej osi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Podejrzewam z nim problem, więc wymontowałem z auta, ale nie wiem czy da się rozebrać na częsci pierwsze, celem diagnozy ?

I czym zrobić tymczasowy obwód zamykający hydraulikę tylnych hamulców ?


pozdr.
peter




[ wiadomość edytowana przez: peter2107 dnia 2012-09-12 15:27:20 ]
  
 
ma ktoś patent na rozkręcenie tego korektora ?

męczę się znim już parę dni, a korek nie chce się odkręcic ...


u góry ma takie dwa otwory fi 8, pod jakieś specjalne narzędzie odkręcające korek , wymyślone przez radzieckich naukowców


[ wiadomość edytowana przez: peter2107 dnia 2012-09-21 21:34:05 ]
  
 
To się nie naprawia, tylko się wymienia.
  
 
a tak przy okazji pytania o korektor. mam taki problem ze w trakcie odpowietrzania hamulcow z tylu zauwazylem ze ledwo leci z odpowietrznikow plyn hamulcowy. hamulec ogolnie po odpowietrzeniu caly czas jakis miekki. czy to nie jest cos z tym korektorem sily hamowania ze blokuje doplyw plynu hamulcowego na tyl i hamuje tylko przednimi? czy zostaje mi tylko wymiana tego korektora czy jakos sie to reguluje, sprawdza?
  
 
Jeśli korektor jest sprawny to po depaniu na hamulec powinien wysuwać się z niego tłoczek. Regulować można jedynie napięcie drążka skrętnego, od tego zależy jak mocno hamuje tył. Generalnie można go rozebrać, mi udało się odkręcić ten korek bez większych problemów, ale nie naprawia się go. Kup nowy, ładnie ustaw a będziesz zadowolony z działania hamulców.
  
 

nawiązując do przedmówców - nie "grzeb" w regulatorze siły hamowania, to jednak regulator siły hamowania a nie napięcia - odpowiada za bezpieczeństwo.
nowy, fabryczny AvtoVaza to wydatek rzędu 35 złotych !
  
 
Cytat:
2012-09-22 12:23:36, mylkus3 pisze:
...gGeneralnie można go rozebrać, mi udało się odkręcić ten korek bez większych problemów, ale nie naprawia się go ...



z tego co wyczytałem w poradniku A.Ossowskiego (WKŁ 1993), to się naprawia, bo w środku są dwie uszczelki do ewentualnej wymiany


z tym, że ja rozbieram dla ciekawości, bo i tak nigdzie tych uszczelek nie dostanę - nowy korektor zamawiam u forumowego dostawcy częsci do Ład


ale skoro udało ci się to rozebrać, to może zdradzisz patent jak to dziadostwo rozkręcić - ja używałem grubego płaskownika, w który wkręciłem 2 śruby (fi osiem), korektor w imadło i kręcę płaskownikiem, ale jedyne co osiągnąłem to zestaw 6 powyginanych śrub

radzieccy naukowcy zapewne długo myśleli nad konstrukcją tegoż korektora no i wymyślili ...




[ wiadomość edytowana przez: peter2107 dnia 2012-09-23 11:50:16 ]
  
 
Radzieccy naukowcy pili wódkę, a korektor wymyślił włoch.
  
 
Cytat:
2012-09-23 11:26:57, peter2107 pisze:
ale skoro udało ci się to rozebrać, to może zdradzisz patent jak to dziadostwo rozkręcić - ja używałem grubego płaskownika, w który wkręciłem 2 śruby (fi osiem), korektor w imadło i kręcę płaskownikiem, ale jedyne co osiągnąłem to zestaw 6 powyginanych śrub radzieccy naukowcy zapewne długo myśleli nad konstrukcją tegoż korektora no i wymyślili ... [ wiadomość edytowana przez: peter2107 dnia 2012-09-23 11:50:16 ]



To może być ciężko, ja użyłem znacznie mniejszej siły. Po prostu korektor poziomo w imadło, duży płaski wkrętak pod kątem w jeden z otworów i biłem z góry. Wcześniej porządnie ostukałem korek i korektor młotkiem. Powodzenia
  
 
jestem zwolennikiem bardziej subtelnych metod ...



ale w tym przypadku moja metoda z płaskownikiem, dwiema śrubami, imadłem i obstukaniem młoteczkiem tego syfu, niczego nie dała - jedynie zestaw 8 powiginanych śrub, oraz 4 pękniętych (nawiasem mówiąc to te śruby robią chyba z wosku) - korektor się nie poddał i wytrzymał moje próby odkręcenia



więc wkręciłem to z powrotem, tam gdzie radziecki konstruktor to przewidział - ale teraz mam problem, bo nie idzie odpowietrzyć tylnych hamulców - robię wszystko zgodnie z podręcznikiem, a pedał hamulca wciąz miętki jak guma do żucia

z tym, że jak energicznie pociskam pedał, to tłoczek z korektora się wysuwa, i słychać szum cieczy buzującej w korektorze - ale płyn nie dochodzi do rozpieraczy w tylnych kołach - przez odpowietrzniki nie wyłazi nawet kropla płynu - CO ROBIĆ TOWARZYSZE ?






[ wiadomość edytowana przez: peter2107 dnia 2012-09-26 20:21:26 ]
  
 
Wychodzi na to że masz zatkany przewód hamulcowy miedzy korektorem a rozpierakami.