| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2012-09-19 22:19:29
jesteś 100% pewien że wszystkie świeczki grzeją? Grzejesz 2-3 razy przed odpaleniem? gęstszy olej nic nie da. ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-09-19 23:01:19 Zacznij od tego, że wykręć wszystkie świece i podłącza je bezpośrednio do akumulatora, mają się zrobić prawie białe jeśli są już zużyte to prawie ledwo będą pomarańczowe, to już jest problem, nie pamiętam czy sunny ma komory wstępne, czy świece są bezpośrednio w głowicy.
Jeżeli są komory wstępne to dobrze by było je wyczyścić, mój mietek miał podobnie jak komory były nieszczelne. |
wicekdw _ | 2012-09-19 23:06:58 Dobra, to sprawdzę te świece jak należy, tylko zawsze sie boję żeby gwintu nie urwać... :/ rzeczywiście może nie ma sensu kombinować z olejem... dostanie standardowo Lotosa albo Orlena 15W-40. A ewentualnie jaki ceramizer albo preparat typu motodoctor zastosować na próbę poprawienia kompresji? (jakiej marki) |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-09-19 23:55:05 jeśli już coś to lej dwusiarczek molibdenu np. liqui-moli
Rozrząd kiedy robiłeś, z tego co pamiętam tam są dwa paski rozrządu jeden po stronie rozrządu drugi po stronie skrzyni, chyba że pomyliłem silniki... |
wicekdw _ | 2012-09-20 00:07:07 Rozrząd był robiony nie pamiętam dokładnie kiedy ale tak na oko... jakieś 40-50 tys temu. Są swa paski zębate: jeden do rozrządu a drugi do napędu pompy. Nie sądzę żeby był przestawiony. CEHU a co sądzisz o tym http://allegro.pl/ceramizer-poprawia-kompresje-oryginal-sklep-pn-i2624481313.html ? To zrobię tak: póki co wymieniam oliwę na 15W-40, przed zimą sprawdzę świece, a jak nadal będzie problem to będę kombinował z tymi specyfikami, po prostu wtedy doleję do oleju i odrazu zobaczymy jaki będzie efekt. Akurat obecnie auto jeździ we Wrocławiu to jakby co bliżej zimy się do Ciebie odezwę ;> |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-09-20 01:07:43 Nie ryzykuj z tanimi ceramizerami, jak masz zmieniać olej to zmień na porządny i zalej markowy zeramizer tej firmy.
Ja sunny robiłem ostatni raz z 3 lata temu i pamiętam że tam pompa jest wrażliwa na choćby przestawienie o pół zęba na pasku... Rozumiem że u Ciebie też pompa wtryskująca jest rotacyjna, chyba innych nie było. |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2012-09-20 07:34:11 jak juz sie chcesz "bawic" olejem to zalej odwrotnie niz chciales, czyli bardziej plynny olej w niskich temperaturach, dla zimowego odpalenia diesla, szczegolnie starego klonkra poza podgrzaniem wstepnym wazne jest, zeby wal na rozruszniku osiagnal pewne minimalne obroty umozliwiajace odpalenie, gestszy olej wrecz pogorszy sprawe odpalania zimowego a ze zuzytej pary tuleja/pierscien i tak przez noc splynie wszystko w dol i nie doszczelni, nie poprawi cisnienia sprezania.
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2012-09-20 07:38:30 ] |
wicekdw _ | 2012-09-20 09:18:28 Problemy pojawiły się dopiero zeszłej zimy, wsześniej było ok, teraz auto też normalnie elegancko jeździ. CEHU tzn. której firmy polecasz ten ceramizer? |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2012-09-20 09:24:29
Popieram przedmówcę. Wlanie gęstszej oliwy tylko pogorszy sprawę. A jak już nic nie pomoże to kup sobie samostart czy nawet plaka. U mnie w robocie stareńkie iveco odpalało od strzała przy -25, bez działającej świecy, warunkiem było lekkie psikniecie w dolot. |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-09-20 10:06:24
liqui-moli |
wicekdw _ | 2012-09-20 17:25:05 W zeszłym roku jak były problemy w lutym to była mierzona kompresja w warsztacie i wyszło 28, 29, 26, 25 bar. W książce serwisowej podają że minimalna może być 25. Nominalnie ma być 30-33. |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2012-09-20 17:45:56 No to motor na stół |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2012-09-20 20:22:17 25 to już stanowczo za mało jak na dizla |
JDMS 125p/126p/... Wrocław | 2012-09-20 23:38:08 Autodata podaje dla nowego silnika kompresję 31,4 : 1 .
Jesli pomiar był robiony na "ciepło" i wyniki były takie jak podałeś to powinno auto palić dobrze także w zimie. Możesz zrobić porównawczo pomiar na "zimno" jak masz możliwość. Co do oleju polecam zdecydowanie tak jak Bart128 i Kylo125 - 10W-40 (Nissan to dopuszcza do tego motoru na nasz klimat) . Powodzenia. |
wicekdw _ | 2012-09-21 11:29:59 Dzięki, tylko mam dylemat czy 10W-40 nie pogorszy jeszcze bardziej kompresji. No bo jest odrobinę rzadszy.
Więc jest opcja albo zostać przy 15W-40 albo wlać 10W-40. |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2012-09-21 20:28:08 przestań już łączyć parametry oleju z kompresją na cylindrach, bo to nie ma żadnego związku, no chyba że pierścienie są tak padnięte że tłok się uszczelnia olejem a nie nimi ;P |
wicekdw _ | 2012-09-21 21:30:09 Ok, a jeszcze jedna rzecz... wycieki się przez to nie pojawią? No bo taka jest potoczna opinia że jak był mineralny to nie wolno zmieniać na nic innego bo uszczelnienia zaczną przepuszczać ale nie wiem czy to prawda, nie testowałem tego. |