SWAP ATU-1.5GLE~1.6-1.7 boxer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam pytam sie o SWAP ATU-1.5GLE na 1.6-1.7 boxer od alfy romeo 146/145 . Czy jest możliwość przełożenia silnika itd i co należy zrobic , czy jest to możliwe wogóle ? Porsze o pomoc
Dzieki za pomoc
  
 
Nie słyszałem nigdy o takiej przekładce prawdę mówiąc. Na początek to ja bym zmierzył ten silnik i sprawdził czy się w ogóle zmieści.
  
 
jak sie nie zmieści , przecież Alfa ma miejszą komore , mi chodzi o problem skrzyni biegów i napędu , bo w alfie jest napęd na przód
  
 
Boxer jest szeroki, a w Poldku jest wąsko.
  
 
Z trudem pod maską się mieści silnik V-6 mimo że przecież w nim cylindry są tylko rozchylone, a nie naprzeciwko siebie.
  
 
ale pomysł ciekawy , prawda ? musze poszukać wymiar silnika , a moze ktoś by mogł sie dowiedzieć jaka jest szerokość tegoż ww silnika
  
 
Atu 1.5 GLE? To jest dopiero ciekawy pomysł.
  
 
dlaczego ?
  
 
70cm ma szerokość silnik 1.6 boxer alfy Romeo , zmieści się ?
  
 
A może od subaru 2.0 Boxer i 4x4 ? hmy ktoś ciekawy ?
  
 
Nie masz pod ręką auta żeby pomierzyć komorę silnikową?
  
 
Cytat:
2012-10-08 11:16:50, marekn93 pisze:
A może od subaru 2.0 Boxer i 4x4 ? hmy ktoś ciekawy ?



Już nie ciekawy.
  
 
Niestety Polonez Atu ma tylko 50cm szerokości pomiędzy nadkolami
  
 
Nie ma co pisać "niestety". Silniki od Alfy typu boxer nie odznaczały się jakąś wybitną trwałością, a obsługa tak skonstruowanej jednostki jest bardzo utrudniona. Ja to bym raczej jakiejś ładnej "V-ki" poszukał.
  
 
Tu nie chodzi o trwałość , bardzo podoba mi się dźwięk i kultura pracy , każdy silnik potrzebuje obsługi a V-ke to tylko włoska !!!! jestem małym alfacholikiem
  
 
Z tego co wiem to Alfa robiła i 2,0 i 2,5 i 3,0 w układzie V.
  
 
Tak były silniki V-ki ale nowszs były ustawiane poprzecznie a te starsze to dużo paliły , nie znam się ale raczej ciężko było by zrobić poloneza z napędem na przód lub 4x4
  
 
Cytat:
2012-10-09 06:33:03, marekn93 pisze:
Tu nie chodzi o trwałość , bardzo podoba mi się dźwięk i kultura pracy , każdy silnik potrzebuje obsługi a V-ke to tylko włoska !!!! jestem małym alfacholikiem


Najprościej będzie jak kupisz Alfę.
  
 
otóz to
  
 
To dopiero się zacznie oblężenie działu technicznego