Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-10-08 14:54:29 Heh, ja mam te same problemy i na 99,9% to nie jest czujnik bo zmieniałem go na 2 inne sztuki i bez efekt efektów.
Rozumiem, że na ciepłym silniku ciągnie wam obroty? Też tak macie, że już się zatrzymacie, macie obroty jałowe na 1100-1200rpm i po 3-5-10 sekundach schodzą na idealne 900? Ja muszę się za to zebrać w końcu. Imho albo problemem jest jakaś lewizna która występuje tylko w RKC (plastik dolot-może pęknięcie?) lub problemem jest ECU/wiązka... Kolega widzę z Piły, jakbyś chciał podłączyć silnik pod komputer pisz śmiało. Możliwe, że problemy u Ciebie wynikają z awarii innego osprzętu. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-10-08 14:56:12 ] |
dawid_gda Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-10-08 17:21:52 panowie co to jest ten czujnik vss i do czego on służy ? bo sprawdze swój. |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-10-08 17:52:54 Jestem prawie pewien, że problem z kiepskim hamowaniem silnikiem czy nawet jego brakiem jest związany z tym czujnikiem. Po odpięciu komputer myśli, że prędkość auta jest równa zero, dlatego wszelkie podtrzymywanie obrotów przestaje działać i silnik zwalnia tak jak szybko jak to możliwe.
Oczywiście jedyny sposób, żeby to sprawdzić to podłączyć oscyloskop pod wyjście sygnałowe z czujnika, ale to chyba jest poza zasięgiem większości z nas. Czasem przydałby się taki gadżet. [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-10-08 17:55:17 ] |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-10-08 18:01:58
![]() A ja jestem pewien(bez "prawie") że te czujniki macie sprawne. Oscyloskop jest nie potrzebny. Wystarczy zwykły miernik i podniesione jedno koło. Na wyjściu czujnika jest napięcie prostokątne o amplitudzie 12V zależne od prędkości obrotowej koła. Zakres częstotliwości jest od zera(dosłownego zera) do kilkuset herz'ów. jak juz podniesiesz koło i podłączysz miernik napięcia stałego pod zaciski (oczywiście stacyjka włączona) to kręć bardzo wolno kołem. Zobaczysz, ze napięcie będzie albo 0V albo 12V i będzie sie zmieniało w zalezności o jaki kąt obrócisz koło. Sprawdź, to bedziesz wiedział o czym mówię. Tutaj masz fantastyczny oscyloskop za 45zł do sprawdzania czujników Hall'a, czyli w naszym przypadku VSS'a [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-08 18:03:55 ] |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-10-08 18:31:12 A wiesz może, w które piny się wpiąć? Popraw mnie jeśli się mylę, ale tam chyba idą +12V i masa do zasilania oraz prostokątny sygnał do kompa. |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-10-08 18:46:54 nie mylisz się. wepnij się pod sygnałowy i masę.
tylko pamiętaj, ze tak obrazowo ( i w skrócie) pisząc, ten czujnik działa jak przerywacz w aparacie zapłonowym. Jak będziesz obracał kołem powoli, to w pewnym momencie zmieni się napięcie z 0V->12V lub 12V ->0V. Jeśli zatrzymasz koło i cofniesz to napięcie powróci do poprzedniej wartości i tak w kółko. Weź tez pod uwagę luzy w skrzyni na trybach. Niech Cię nie zmyli fakt, ze będziesz musiał obrócić więcej w "tył" a później w "przód" aby te napięcia się zmieniały. W wracając do tematu i problemu autora, to @mar22 masz wszystko ok i na pewno sprawny czujnik VSS ![]() |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-10-08 19:15:07 Spoko, wiem czym jest klasyczny efekt Hall'a i jak działa hallotron. |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-10-08 19:37:21 Ok, ale ja nie wiedziałem czy wiesz ![]() A tak przy okazji przyda się tym co nie wiedzą ![]() |
![]() bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-10-08 20:02:35 Slawko - przerobiłem 3 krokowce i to też nie jest ich wina...
Jak znajdę filmik z Fordiaga to pokaże Wam w czym jest problem. Przy podpiętym VSS po puszczeniu nogi z gazu (hamowanie silnikiem) wtryski leją u mnie przez 1-3 sekundy zależnie od cholera wie czego po czym ECU odcina wtryski na 0 i tak aż do ~1500 rpm gdzie ECU odpala "procedure podtrzymania obrotów". W tym momencie (podczas hamowania silnikiem 1-3s) zamiast czucia, że auto hamuje czujemy jakby był wduszony jeszcze gaz co niestety nie jest prawdą bo w Fordiagu widzę TPS na pozycji zamkniętej i tak też faktycznie jest... Tak więc w moim przypadku, sprawdziłem wszystkie powiązane według literatury dla Forda czujniki, każdy jest sprawny, krokowce przerobiłem 3... i niestety wychodzi na to, że to ECU coś świruje... W sytuacji kiedy VSS jest odpięty, analogicznie zdjęcie nogi z gazu powoduje natychmiastowe hamowanie silnikiem ale co ciekawe, wtryski leją cały czas ale na najmniejszym możliwym poziomie... U mnie niestety przy odpiętym VSS zdarza się, że na dojeżdżaniu do krzyżówki na wysprzęglonym biegu gaśnie mi auto... Tak źle i tak nie dobrze... |
mar22 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Piła | 2012-10-08 20:31:18 Slawko, co to znaczy żeby po przeczyszczeniu zaworu wolnych obrotów "zaadoptować go"? odączyć aku żeby komputer się zrestartował?
bobson37, u mnie dokładnie tak jest, hamując silnikiem mam wrażenie jakby cały czas miał zasilanie paliwem, jak dojdzie do ok 1500 obrotów to już zupełnie sam jedzie, tak że takie hamowanie to o kant d. rozbić ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-10-08 20:39:41 Tak jak piszesz, że po odpięciu VSS obroty spadają natychmiast po puszczeniu gazu, ale niestety bez kontroli i często aż do 500 RPM, a wtedy zdarza się, że silnik zgaśnie.
Prawdopodobnie ma to też jakiś wpływ na spalanie, ale mam te objawy od dawna i nie mam danych do porównania. Skoro twierdzisz, że to ECU to myślisz, że jego wymiania by pomogła? Co zrobić, żeby hamowanie silnikiem odbywało się natychmiast po puszczeniu gazu? [ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2012-10-08 20:40:26 ] |
![]() bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-10-08 21:48:33
Nie wiem... walczę z tym 3 lata i na razie bez skutku, żaden Escort którym jeździłem nie miał takich objawów aczkolwiek wszystkie miały inne silniki... Jeśli uda się zgadać z kolegą mar22, po podłączeniu fordiaga wyjdzie że silnik jest czysty a auto będzie zachowywać się jak moje to chyba te RKC mają coś nie tak z kompami albo coś inne tak cuduje... Hmmm, darek4488 i mar22 - macie EGR? ![]() ta rurka z lewej strony nad pokrywą zaworów. Jeśli nie to wszyscy mamy RKC bez EGR na kompie EECIV. Znam tylko jedną osobę z RKC z EGR (EECV) - Radekbox - ciekawe czy ma takie problemy... |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-10-08 22:00:03
![]()
![]() Panowie, zetec tak pracuje, ze nie od razu "włącza sie " hamowanie silnikiem po puszczeniu pedału gazu przy obrotach powyżej 1500. zawsze jest kilkusekundowa ( 1-3s) zwłoka. ma to na celu płynniejsze przełączanie biegów i oszczędzanie skrzyni oraz sprzęgła. jeśli w tym czasie nie wciśniemy pedału gazu, komp wie, ze chcemy hamować silnikiem i wyłącza wtryski jeśli tak bardzo Wam to przeszkadza, to są dwa wyjścia. 1. najprostszy i najtańszy - odłączyć VSS'a (koszt 0zł) 2. wymienić oprogramowanie sterownika - problem w tym, ze najpierw trzeba je napisać(stworzyć). Oba rozwiązania mają wady. Pierwsze, to przy wysokich obrotach i niskim biegu, gwałtowne puszczenie pedału gazu moze spowodować wybicie zębów o kierownicę albo nabicie guza o szybe przednią, a drugie to koszty. Taniej bedzie zakup nowego auta(w salonie) ![]() Jeśli ktoś ma inaczej, to właśnie on powinien dążyć do tego co Wy macie. jeszcze mi cos wpadło do głowy, sprawdźcie jak zachowuje sie to hamowanie silnikiem, na 3 biegu przy obrotach 5-6tys. Wtedy puśćcie pedał gazu. [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-08 22:14:50 ] [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-08 22:17:19 ] |
mar22 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Piła | 2012-10-08 22:17:24
Całkiem już zgłupiałem, a czy zużycie paliwa przy takiej pracy silnika nie jest większe ? bobson37, jutro sprawdzę czy mam tą rurkę (ale nie przypominam jej sobie) |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-10-08 22:20:57
Dopowiem jeszcze, ze ten tryb pracy silnika ma celu też zminimalizowanie przeciążeń na wale i skrzyni. [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-08 22:21:29 ] [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-08 22:24:22 ] |