[Ogólne]Ogrzewanie wnetrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam koledzy mam taki problem chodzi mi o ogrzewanie wnetrza auto nagrzewa sie do napisu NORMAL ale zatrzymuje sie na O i stoi a po czym jak troche pojedze po miescie slychac nawet ze wlacza sie wiatrak na chlodnicy ale jak juz puszcze grzanie do srodka powstaje problem poniewaz leci zimne powietrze a moze raczej letnie "letni powiew". Jeden wezyk od zbiorniczka wyrownawczego jest cieply a drugi co idzie od tytu silnika jest zimny. gdze szukac usterki zanim kupie pol silnika

dzieki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-10-18 19:50:50 ]
  
 
może termostat masz zacięty... nie otwiera dużego obiegu.
  
 
A jaki silnik? Benzyna czy diesel?

Gdyby nie było "dużego" obiegu płynu chłodzącego to wentylator chłodnicy by się nie włączał (w benzynie DOHC - ZETEC).
Ale nie wiem gdzie jest umieszczony termowyłącznik wentylatora chłodnicy w dieslu.
  
 
Cytat:
2012-10-18 10:10:57, Clipper_skce pisze:
A jaki silnik? Benzyna czy diesel? Gdyby nie było "dużego" obiegu płynu chłodzącego to wentylator chłodnicy by się nie włączał (w benzynie DOHC - ZETEC). Ale nie wiem gdzie jest umieszczony termowyłącznik wentylatora chłodnicy w dieslu.


no faktycznie... masz racje panie
  
 
Cytat:
2012-10-18 09:19:24, TOMEK_LA36 pisze:
może termostat masz zacięty... nie otwiera dużego obiegu.



moze raczej zaciety,ale w inna strone - nie zamyka sie.
  
 
Silnik 1,8 Diesel jak mi sie uda zrobie dzis zdjecie i pokaze o ktory wezyk mi chodzi bo na jakiej literce powinno byc by mial optymalna temperature ??
  
 
prędzej układ zapowietrzony albo nagrzewnica zapchana.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Ostatnio przerabiałem tą opcję. Posiadam MKVII kombi 1.8TD
Wskazówka temperatury ledwo zachodziła na literkę N, - wymiana termostatu i od razu wskazówka wskakiwała na swoje miejsce, silnik dogrzany, wiatrak się załączał, a grzania w aucie jak nie było, tak nie ma.
Okazała się zapchana nagrzewnica - po wypłukaniu wężem ogrodniczym wypłynął taki "makaron" - pokruszone drobinki plastiku przypominające makaron świderki Po tym zabiegu grzeje jak należy.
  
 
grzelisek
A mozesz powiedziec jak sie dostac do nagrzewnicy essiego mam od 3 -4 dni i dopiero zaczynam go rozkminiac co gdzie jest
  
 
wymień termostat. Od tego zacznij bo cena termostatu to nie kosmos, wymiana prosta.
Z nagrzewnicą będziemy załatwiać później jak to nie pomoże.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Skoro wentylator chłodnicy się włącza to znaczy, że silnik osiąga właściwą temperaturę. I jak nie ma tego ogrzewania to obstawiałbym właśnie zapchaną nagrzewnicę. Według mnie termostat jest sprawny.
  
 
tak jak wyrzej napisane temperatura silnika wchodzi mi na wskazniku na literke NO i ani drgnie dalej wiec sam juz nie wiem od chego zaczac mogl bym prosic pokoleji od czego zaczac i malymi kroczkami dojdziemy no sedna problemu
  
 
Cytat:
2012-10-20 05:06:20, buli202 pisze:
grzelisek A mozesz powiedziec jak sie dostac do nagrzewnicy essiego mam od 3 -4 dni i dopiero zaczynam go rozkminiac co gdzie jest


Nagrzewnica jest na samym dnie przedniego tunelun najbliżej przegrody silnik-kabina. Od silnika idą dwa węże i wchodzą w przegrodę - są to krócce nagrzewnicy.
Zwalasz kokpit, i widać będzie obudowę nagrzewnicy z linkami od pokręteł. W obudowie jest nagrzewnica. Zerknij sobie na allegro, jak to wyglądywuje...
Można też spróbować bez zdejmowania kokpitu, ale wątpliwa technika...
  
 
Ok najpierw zaczynam od wymiany termostatu bo nie ma obiegu samochod chodzil godzine i temeratura silnika na NO i ani dalej nie rusza zobaczymy po tym zabiegu co bedzie sie dzialo
  
 
Witam koledzy

Naj jutro jestem umowiony z fachmanem no robienie termostatu ale sam juz nie wiem czy nie zmienic zdania dzisiejszej nocy kiedy temp. byla ujemna -1 na skali temperatury silnika jak jest napis NORMAL wskaznik polecial na leb na szyje na litery "MA" wentylator chlodnicy wlaczyl sie i chodzil kiedy wlaczylem nawiem w samochodzie cieply lecialo zimne powietrze co mnie przerazilo mimo ze zimno na dworze to jeszcze w samochodzie i teraz moje pytanie a raczej 2 czy aby napewno jest to wina termostatu ??
2. Czy moze jest cos innego moze kable co kolwiek jest zle podlaczone dopowiem tylko ze autko ma klime ale jest nie naladowana. No chyba ze to nagrzewnica wiec bardzo prosze o pomoc

dzieki
  
 
Termostat tak czy siak wymień. Może się odciął jak zimno. A nagrzewnice tez pewnie masz zapchana, więc trzeba przeczyścić.
  
 
Witam No i po zabiegu termostat wymieniony ale dalej nic sie nie zmienilo wczoraj odpalilem auto i chodzilo dobre 30 minut a nagrzewnica zimna jak lod wiec chyba jednak nagrzewnica szykuje sie do wyjecia czy mozna gdzies znalesc jakas instrukcje jak szybko sie do niej dostac i ja wydemontowac
  
 
witam po przerwie i zabiegi jakie zostaly dokonane to wymieniony termostat, nagrzewnica i plyn w chodnicy ale problem jest dalej mianowicie na 1 biegu leci ladnie cieple ale juz 2-3 jest problem leci chlodne moze jeszcze jakies sugestie
  
 
bo jedziesz szybciej i pęd powietrza chłodzi ciecz:p Tekturka przed chłodnice!!
  
 
Nie chodzi o biegi skrzyni tylko o biegi nawiewu.

Jeśli masz wymienione to co napisałeś to pozostają zatkane kanały chłodnicze?

Ewentualnie pompa wody? Ale czy nie przegrzewało bi ci się auto?

Może układ w którymś miejscu się zapowietrza i dostaję się powietrze do nagrzewnicy.