MotoNews.pl
  

Grill Lada 2105 a 2106/Fiat 125p, zawieszenie + więcej mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! To mój pierwszy post na tym forum także proszę o wyrozumiałość (nie żebym nie przeczytał zasad nowych użytkowników LKP )
Otóż w niedługim czasie mogę stać się szczęśliwym posiadaczem pięknej Lady 2105, jednak miałem dylemat pomiędzy Fiatem 125p. Jednak za namową starszego sąsiada i różnych informacjach znalezionych w necie i usłyszanych stwierdziłem, że Lada będzie bardziej "odporna" na wszelkiego rodzaju zabawy z nią niż Fiat125p pomimo swojego wieku.
Lada jest z 1985? bądź 6 roku.
Moje pierwsze pytanie tyczy się wymiany grilla;
-Czy jest możliwe założenie grilla od Łady 2106 lub od dużego Fiata do łady 2105 bez większej rzeźby? I czy podłączenie czterech owalnych lamp zamiast kanciastych nie będzie tak uprzykrzające pod względem elektryki? Ponieważ tak mi się bardziej będzie podobało

Pytanie drugie; Czy można w jakiś sposób również bez większej rzeźby podnieść tylne zawieszenie samochodu tak aby uzyskać lekki skos całego auta (tak żeby przecinało powietrze...) ?

I ostatnie pytanie, w sumie najważniejsze;
-Ile wyniósł by mnie koszt, i czy to możliwe aby zwiększyć moc seryjnego silnika łady 1300? Ponieważ jeździłem fiatem125p 1500 i nie jest to za szybki wehikuł (wiem, że nie będzie to rakieta, jedynie zależy mi na zrywności pojazdu- przyspieszeniu). Chodzi mi na razie o zakup elementów które mógłbym założyć bez większej ingerencji w silnik a mogą się później przydać przy remoncie silnika (np. gaźnik?) i Gdzie mógłbym zakupić coś takiego oprócz strony tuningsport.ru bo nic nie rozumiem Czytałem o gaźniku Weber 45 i znalazłem na tej ruskiej stronie gaźnik Lada Supersport WAZ ?
Proszę o odpowiedzi i dziękuje za pomoc


Pozdrawiam
  
 
Wiem, że ludzie kombinowali z pasem przednim i tylnym z 06 w swoich 03, bo taka kiedyś była moda, każdy chciał mieć "nowszy" model ale... Miałem 2105 i nie wyobrażam sobie jej teraz z atrapą grilla i lampami od 2106. Jak to będzie wyglądać ?
  
 
Witaj kolego. Zacznę od tego, że 05 nigdy nie była piękna, ale to też kwestia gustu. Jeżeli chodzi o większą moc, to podstawą jest zrobienie głowicy, tam jest właśnie ukryta większa moc. Żadny gaznik nie zwiększy moc tak, jak to zrobi dopracowana głowica. Koszt modyfikacji silnika można zrobić za 200zl, a można i za 20000zl. Co do grilla, nic ładnego z tego nie wyjdzie, nie ten styl, nie ta epoka. Jeżeli podoba ci się grill 03/06, to kup takową łade, będziesz mieć styl i prawdziwego klasyka. Wymiana sprężyn załatwi sprawę uniesienia tyłu.

I nie porownuj fiata do łady. Łada do bardziej nowoczesny samochód, a jeżeli kupisz 1.5 lub 1.6, to możesz zostać przy fabrycznej mocy, wystarczy to do normalnej jazdy nawet w dzisiejszych czasach.
  
 
Cytat:
czy podłączenie czterech owalnych lamp zamiast kanciastych nie będzie tak uprzykrzające pod względem elektryki?


Mój teść przeprowadził operację dokładnie odwrotną (okrągłe na prostokątne) wpasowując lampy w grill samodzielnie, więc z elektrycznego punktu widzenia wykonalne - mi się nie podoba bo w 2103 właśnie podwójne lampy są piękne, ale to juz kwestia gustu i potrzeb. Co do pasowania grila się nie wypowiadam. Widziałem gdzieś zdjęcia ładnych 2107 z modowanymi lampami podwójnymi, ale tu pewnie zaczynają się koszty...
Cytat:
podnieść tylne zawieszenie samochodu


Temat rzeka - najprościej przez identyczne w pasowaniu, a znacznie twardsze sprężyny z Nivy, ale jak chcesz wysoko to potrzeba drążek z tyłu przerobić. Pomijam kwestię stabilności auta, zwłaszcza na zakrętach...
Cytat:
czy to możliwe aby zwiększyć moc seryjnego silnika łady 1300?


Są na forum koledzy, którzy na wiele sposobów modyfikowali seryjne 1300 i osiągneli bardzo zrywne auta. Proponuję wyszukiwarkę forum i wertowanie tematu pod konkretne rozwiązanie, bo jak już Szoko napisał:
Cytat:
można zrobić za 200zl, a można i za 20000zl


Nie pytasz o konkrety - nikt nie poda gotowych cenników. Wątpię też, aby kolejny raz zechciał opisywać dokonane modyfikacje. Czytać, czytać i jeszcze raz czytać odpowiednie wątki w dziale TECHNICZNE lub opisy aut kolegów prezentowane w AUTA KLUBOWE.
  
 
Zdecydowalem sie na lade poniewaz ma to byc typowe wozidlo + jest to samochod prostej, malo skomplikowanej, bez urazy "topornej"? konstrukcji co jest dla mnie niebywala zaleta. Nie ma tam komputera, elektryki ktory moze sie posypac a podstawowe rzeczy sa do zrobienia w garazu, chociaz widze ze jest to chyba jedno z mniej popularnych samochodow jezeli chodzi o grupe spoleczna mieszkancow Polski

-------

Ok, czyli musze pokombinowac z tym grillem (glownie to chodzi mi o wymiary jezeli ktos ma 2106 lub 2103 moglby podeslac wymiary grilla do tego tematu). Po prostu ten front jest brzydki Moze z czasem dojrze roznice w modelach 2106 2105 oprocz innej wytloczki maski, bagaznika i chromow po bokach ale dla mnie te samochody niewiele sie roznia- tak samo jak PODOBNE (nie identyczne) jest lada 2103 i duzy fiat moja skromna opinia. (sorry nie mam pl znakow na tej klawiaturze)

Pora na glupie pytania;
Szperalem forum szperalem i doszukalem sie roznych ciekawych rzeczy ale zawsze byly to albo gdybania albo rozwazania sensu zrobienia danej modyfikacji- czy silniki typu 1.5 1.6 maja identyczne mocowania jak 1.3 ? Na zasadzie jak to sie okresla "plug & play".
I czy elementy tj. cewka zaplonowa, pompa paliwa, sa kompatybilne ze 125p/ FSO Polonez?

Pierwsza rzecza ktora chcialbym zrobic przy tym silniku to wlasnie honowanie cylindrow, jak i kolega wspomnial- planowanie glowicy, oraz wymiana walka na wegierski ale to wszystko w swoim czasie.
Czy jest cos co MOZNA zrobic kosztem tanim bo nie ukrywam nie jestem bogaczem. Powiedzmy jeszcze +500zl. Chodzi mi w tym momencie o rzeczy dodatkowe niewymienione przeze mnie, bo w tym zakresie jestem laikiem.


Swoja droga zaciekawil mnie projekt zamontowania 2x gaznikow weber/ dellorto do lady ale widzialem rzezbe ze znalezieniem kolektora dolotowego i odpowiednim wyprofilowaniem doplywu paliwa a z racji tego ze do granicy mam cala polske a do wegier jeszcze raz tyle to czesci tak latwo nie dostane. Prosil bym tez o informacje odnosnie gaznikow z ruskiej strony tuningsport.ru

Takze dziekuje za zainteresowanie i pozdrawiam Ladowiczow czy WAZowiczow (A moze WAZony )

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-26 22:50:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-26 22:50:49 ]
  
 
Z tego co piszesz, widać że dojrzałeś do zakupu łady. Łada to wdzięczny wóz, bardzo prostej konstrukcji i zrywnym silnikiem. To wóz za małe pieniądze z dostępnością do szerokiej gamy tanich części. Mało kto to docenia, a całą negatywną opinie o ładach tworzą osoby którzy nigdy nie miały doczenienia z ładami, bo wszystko co ruskie, to złe.

Silniki 1.2,1.3,1.5,1.6,1.7 są plug&play. Tak samo zawieszenie, tłumiki i td. Pompa paliwa, cewka pasują od fiata.

Planowanie głowicy wiele nie załatwi, trzeba robić większy dolot i wydech, czyli rozwiercać kanały. Dobry wałek, czyli coś w okolicy 290°, gaznik od samary (solex) wystarczy na początek, ale lepszy będzie od Bartka z Rosji z tuning..... coś tam. Z silnika 1.3 łatwo zrobić 1.6 wysoko obrotowy, ale również można zrobić 1.7. Tylko kasa może cię powstrzymać w modyfikacjach.
  
 

na początek jeśli miałbym tylko kilkaset złotych to ja poprawiłbym (bezstykowy) wymienił świece przewody, zestroił rozrząd (regulowane koło rozrządu). Filtry powymieniać i jeździć.
Z czasem zrozumiesz czego chcesz.
Kolejny krok to wyeliminowanie wszystkich luzów w układzie jezdnym oraz sprawdzenie hamulców (chyba , że już teraz hamulce szwankuje to nie zwlekać, zima idzie).

wałki są, duży wybór, najpopularniejsze STI i Nuzdin (obaj uczestnicy sportów motorowych): KLIK wałki

Gaźnik, jak pisał Szokolada wrzucić21083 lub przygotowany z myśla od klasyce SPORT: KLIK gaźnik Sport
  
 


  
 

kurde, nie pasują okrągłe lampy do niej.. a jeszcze gril jak dać z 2106.. nie widzę tego.
Ale to właścicielowi ma się podobać.

Ewentualnie tak i widze w tym sens bo taka łąda podoba mi się :
Nawet jest taka w Polsce , chyab nawet 2 sztuki
Klik , lampy przednie
  
 
  
 
7-ka Martina z Bełchatowa.
  
 
Cytat:
2012-10-27 20:22:33, SzokoLada pisze:




podoba mi się bardzo.
a masz foto z włączonymi lampami?

Martin mało udziela się na forum niestety, nie odpisuje na emaile też.
  
 
Niestety nie mam.
  
 
Nie chcę zaczynać nowego tematu
Pytanie się tyczy- czy alternator od 125p pasuje do Łady 2105 ?
I gdzie jest owy alternator i pompa paliwa? Bo to jedyne rzeczy jakie bede musial w tym obecnie wymienic.
edit: czy pompa powinna byc mechaniczna czy elektryczna? Obecnie jest "fabryczna"
Łada 2105- 84rok 1300S

[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-29 23:29:53 ]
  
 
Cytat:
2012-10-29 23:24:28, Die_sideways pisze:
Nie chcę zaczynać nowego tematu Pytanie się tyczy- czy alternator od 125p pasuje do Łady 2105 ? I gdzie jest owy alternator i pompa paliwa? Bo to jedyne rzeczy jakie bede musial w tym obecnie wymienic. edit: czy pompa powinna byc mechaniczna czy elektryczna? Obecnie jest "fabryczna" Łada 2105- 84rok 1300S [ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-29 23:29:53 ]



pompka mechaniczna ma być.

alternator z tego co wiem, to nie pasuje tak plug&play
  
 
To forum jest bardzo przydatne stwierdzam

pytanie- gdzie znajdę opis wszystkiego w jakimś zrozumiałym języku wszystkiego co jest pod maską. Chodzi mi o zbiorniki płynów a po nitce do kłebka to trochę lipa.
2. Jak uruchomić spryskiwacze w ładoszcze mej ? Na masce są jakieś srebrne zamontowane wypustki 2x i są zaśrubowane ale za ;
cholerę przyciągając drążek wycieraczek nie słyszę dźwięku pompki.
3. Dziś byłem na przeglądzie i wyszło mi, że muszę zrobić następujące rzeczy;
-rękaw łapie jedno koło 60% drugie 10% Co mogę zrobić? Nie mam kanału tylko 3x podnośnik
-do wymiany sparciałe przewody płynu hamulcowego tył. Gdzie mogę je dostać? Od jakich ładzianek pasują?
-Do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów. Gdzie dostac? engine 1300
-Gdzie dostać mocowanie tłumika x3? Obecnie wisi na drucie.
-Jakim olejem zalać? Rozumiem, że mineralnym

Z góry dzięki za odpowiedzi Proszę wrzucać linki nawet do alledrogo i podobnych!


[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-30 23:54:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-10-30 23:57:23 ]
  
 
W Szczecinie swego czasu był sklep na Pocztowej 31/33. Nie wiem jak jest teraz.
  
 
Moja taka mała sugestia, żeby unikać takich prostych pytań typu gdzie jest zbiorniczek płynu, kupić sobie książkę o obsłudze łady, koszt około 20zl, a przyda się nie raz. Każdy z nas posiada, ktoś ma nawet w PDFie, właśnie 2105.
  
 
Cytat:
2012-10-30 23:32:43, Die_sideways pisze:
pytanie- gdzie znajdę opis wszystkiego w jakimś zrozumiałym języku wszystkiego co jest pod maską. Chodzi mi o zbiorniki płynów a po nitce do kłebka to trochę lipa.



http://allegro.pl/jezdze-samochodem-lada-1300s-jeznacki-i2752228717.html

Taka mała uwaga: załóż może temat o swojej ładzie, gdzie będziesz zadawał te wszystkie pytania bo teraz robi się niezły bałagan: od atrapy chłodnicy do spryskiwaczy...
  
 
Już podpowiedziałem to koledze na priv-ie. Zresztą mieszkając w Szczecinie ma "chodzącą encyklopedię" od BA3-a -> Tomka.