MotoNews.pl
  

Wyje powyżej 80km/h

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie powyżej 80km/h zaczyna rytmicznie wyć. (wyje, nie wyje, wyje, nie wyje, itd) Podobny dżwięk jak przy wyciu dyferencjału w samochodach z tylnym mostem.
Co to może być????
  
 
Lozyska
  
 
A coś więcej - które????
  
 
Jeśli to faktycznie łożysko pozostaje jedynie lewarować poszczególne koła i nasłuchiwać pracę łożysk obracając mocniej kołem.
Jeśli w czasie jazdy odgłos wycia dochodzi z tyłu czasami pomaga ( tak było u mnie ) dosmarowanie i regulacja luzu łożysk tylnych. Po krótkim czasie od zabiegu odgłos ustał. W przypadku przodów, pozostaje tylko wymiana na nowe.
Zrób jeszcze eksperyment tzn. rozpędź auto do prędkości przy której coś się zaczyna dziać w raptownie wciśnij pedał sprzęgła. Jeśli wycie pozostanie i będzie słabnąć wraz ze zmniejszaniem sie prędkości pojazdu to sprawa jest oczywista - łożyska. Natomiast jeśli odgłos od razu zamilknie, to wyjdzie na zespół napędowy ; skrzynia biegów lub inne łożysko z osprzętu silnika ( tak też bywało).

Same opony w trakcie toczenia również lubią podobnie hałasować.
  
 
Jeżeli łożysko przednie, to słychac je szczegółnie podczas skrętu. Jeżeli jest to lewe łożysko to ogłos powinien być głośniejszy podczas skrętu w prawo, i odwrotnie - jak prawe to w lewo..
  
 
Cytat:
2003-10-03 23:32:08, ZieMa pisze:
Jak w temacie powyżej 80km/h zaczyna rytmicznie wyć. (wyje, nie wyje, wyje, nie wyje, itd) Podobny dżwięk jak przy wyciu dyferencjału w samochodach z tylnym mostem.
Co to może być????



Mam taki sam objaw, z tym że u mnie pojawia się to zjawisko powyżej 100km/h.
Może się mylę, ale jeśliby to były łożyska, to chyba to buczenie byłoby jednostajne, zależne od prędkości obrotowej koła, a nie pojawiające się cyklicznie.
Ja podejrzewam u siebie opony i jak założę zimówki, to się okaże, czy słusznie.
  
 
Opony na przodzie mam nowe, felgi proste i wyważone.
W przyszłym tygodniu pojadę na Maszynową to może się coś dowiem.