[MKVII] przybywanie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, zaobserwowałem przybywanie oleju, płynu chłodniczego nie ubywa, co ciekawsze mam delikatną nieszczelność od strony rozżądu i się poci, po wymianie oleju, miarka sięgała ponad połowę między min i max, wszystko ok, jakiś miesiąc temu zaobserwowałem stan max a dziś ok 2mm ponad stanem max, gdzie szukać przyczyny?
  
 
Uszczelka pod głowicą. Miałem tak samo tylko że u mnie było "oleju" do połowy bagnetu.
  
 
niekoniecznie płyn chłodniczy może się dostawać ale i paliwo..
  
 
pompe miałem robioną więc powinna być szczelna
  
 
Ubywa płyn chłodniczy? Czy pod korkiem wlewu oleju jest biała maź? Jaki silnik??
  
 
lipek płynu nie ubywa, kisielu pod korkiem nie ma, motor jak w opisie 1.8 TD 90km, upuścić oleju i jeździć dalej??
  
 
uszczelka pod głowica i dostaje sie paliwo do oleju
lepiej bys to zdrobil poniewaz olej po dodaniu ropy traci swoje wlasciwosc ;/

[ wiadomość edytowana przez: 19piorun93 dnia 2012-12-20 15:41:40 ]
  
 
Czytajcie ze zrozumieniem.
WTRYSKI sobie zregeneruj
  
 
zrób to jak najszybciej, ropa rozrzedza Ci olej i możesz go zatrzeć

[ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2012-12-20 22:37:43 ]
  
 
wtryski a właściwie to rozpylacze były nowe razem z regeneracją pompy, a tak z ciekawości co mają wtryski do przybywania oleju?? I czy badanie ciśnienia sprężania może dokładnie stwierdzić że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą?? Jest sens wykonywać takie badanie?
  
 
przyczyny: uszkodzona głowica, sprawdź czy w oleju są charakterystyczne krople płynu chłodzącego jeżeli nie to do oleju dostaje się paliwo z np. wtrysków (napisałeś wtryski były nowe)
 
 
po zgaszeniu silnika z wtrysków leje się paliwo które trafia do układu olejowego zwiększony poziom oleju ciężko tak zgadywać na odległość
 
 
ok sprawdze, a co do tego zbadania ciśnienia sprężania, da to jakieś info gdyby to była uszczelka? A tego oleju to aż tak dużo nie przybywa, najpierw upuszcze do połowy między stanami i będe kontrolował w jakim czasie dobije do max
  
 
Cytat:
2012-12-21 15:02:55, Marcin91 pisze:
ok sprawdze, a co do tego zbadania ciśnienia sprężania, da to jakieś info gdyby to była uszczelka? A tego oleju to aż tak dużo nie przybywa, najpierw upuszcze do połowy między stanami i będe kontrolował w jakim czasie dobije do max



i zajedziesz silnik.
  
 
Cytat:
2012-12-21 16:13:46, shadk-k pisze:
i zajedziesz silnik.



więc co proponujesz?
  
 
musisz jak najszybciej zwerfikowac co sie dzieje, rozwiazac problem i równie szybko wymienic olej.
  
 
nie wiem czy wyczujesz ale możesz sprubować powochać olej, czy przypadkiem nie czuć w nim ropy
  
 
olej lepkościowo jest dobry, jak pisałem nie przybywa w niewiadomo jakich ilościach, około 4 mm przez 2 miesiące więc chyba nie ma co panikować, ale naprawić i tak trzeba bo może do reszty wydmuchać uszczelke, tylko czy to aby na pewno jest to?? Może to tylko zapieczony jakiś pierścień na tłoku, ale i tak z tym się wiąże wymiana rozżądu, owej uszczelki, oleju i robocizna rzecz jasna więc po kieszeni pociągnie;/
  
 
najlepiej podjedz gdzieś do dobrego fachmana od diesla niech się wypowie, my na odległość za bardzo nie pomożemy, możemy tylko nakierować, moim zdaniem coś jest nie tak z wtryskami lub pompą może za dużo dają ON i spływa do misy. Na tą chorobę cierpią nowe diesle z filtrem cząstek stałych fap dpf poczytaj sobie o tym
  
 
Cytat:
2012-12-22 17:28:11, jarcyk pisze:
Na tą chorobę cierpią nowe diesle z filtrem cząstek stałych fap dpf poczytaj sobie o tym



Tak, ale one mają przed-wtrysk, po-wtrysk i jeszcze dotrysk

Mam takie samo zdanie jak koledzy wcześniej, może wtryski, może dawka za duża, ale na odległość możemy tylko gdybać