[MKVII] Falują obroty i gaśnie (nowy silniczek krokowy)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z moim Escorcikiem a mianowicie od pewnego czasu zaczęły falowa obroty i gaśnie. Przeczyściłem silniczek krokowy nic nie dało wiec kupiłem nowy. Też nic nie dało i teraz nie wiem co dalej. Wiecie co to może byc? (bo juz mnie denerwuje zrzucanie na luz podczas jazdy trzymanie prawa noga na gazie zeby nie zgasl i hamowanie lewa noga ;] ) Pozdrawiam
  
 
odlacz czujnik predkosci jazdy na probe lub szukaj nieszczelnosci w dolocie (tzw lewe powietrze)
  
 
sprawdz sonde lambde
  
 
walczyłem ostatnio z mk6 1.6 16v objawy takie same nic nie dało czyszczenie silniczka krokowego ani nie było lewego powietrza okazało się że walnięty jest potencjometr przepustnicy po wymianie jak rękom odjoł
  
 
Cytat:
2013-01-07 00:29:57, konus19 pisze:
sprawdz sonde lambde

tak i powietrze w kole zapasowym.Sprawdz czy nie bierze gdzies lewego powietrza.

[ wiadomość edytowana przez: Batistuta dnia 2013-01-08 09:46:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: Batistuta dnia 2013-01-08 09:47:11 ]
  
 
potwierdzam
sprawdź potencjometr przepustnicy
u mnie było to samo
tylko że przy nim może być jeszcze jeden objaw
opóźnienie w reakcji na gaz
  
 
lewe powietrze.
Jak masz silnik z rozrusznikiem z tyłu zobacz czy rura idąca do kolektora dolotowego jest przetarta z tyłu na zgięciu.
Dokładniej rurka idzie od przodu silnika z okolicy przed termostatem do kolektora dolotowego. Jak włożysz rękę między kolektor a ścianę grodziową to wyczujesz go po środku z tyłu przy samej ścianie, dlatego że on ociera o ścianę to i przetarł się.
  
 
i odpowiedź gotowa
  
 
Dzieki wszystkim za pomoc Wszystkie opcje postaram się sprawdzić bo nie ułatwia mi życia jazda z prawą nogą zawsze na gazie (bo inaczej zgaśnie) a lewa noga sprzeglo ihamulec... Układ dolotowy po sprawdzeniu miał dziure... ale niestety po zalepieniu nic sie nie zmieniło. Sonda lambda jest do wymiany fakt faktem ale w audi mam też do wymiany i trovhe wiecej pali i strzela w wydech ale obroty nie spadaja. Ostatnim krokiem jest ten potencjometr który postaram sie jutro kupic o rezultacie napraw na pewno napisze Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: pwolcz23 dnia 2013-02-07 13:31:59 ]
  
 
Niestety moj problem nie zostal rozwiazany bo nigdzie nie moge kupic potencjometru przeplywomierza. Proponuja mi caly za 260 zl najtaniej. Moze mi ktos pokazac jak ten potencjometr w ogole wyglada? Albo jakies numery zamiennikow czy cos. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2013-02-07 13:35:43, pwolcz23 pisze:
Niestety moj problem nie zostal rozwiazany bo nigdzie nie moge kupic potencjometru przeplywomierza. Proponuja mi caly za 260 zl najtaniej. Moze mi ktos pokazac jak ten potencjometr w ogole wyglada? Albo jakies numery zamiennikow czy cos. Pozdrawiam



Potencjometry przepływomierza? Nawet się nie dziwię że nie chcą czegoś takiego sprzedać POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY


[ wiadomość edytowana przez: SEGE dnia 2013-02-07 13:43:25 ]
  
 
Ha ha nie no ja jak cos wymysle to masakra:p chyba sie zamyslilem troche:p powiedzmy ze nie bylo pytania :p 130zl to duzo za potencjometr przepustnicy?
  
 
Cytat:
2013-02-07 13:46:51, pwolcz23 pisze:
Ha ha nie no ja jak cos wymysle to masakra:p chyba sie zamyslilem troche:p powiedzmy ze nie bylo pytania :p 130zl to duzo za potencjometr przepustnicy?



Nie patrz na cenę tylko na firmę która to wyprodukowała Jak dla mnie najlepiej kupić ori albo ewent sprawną używkę. Tanie i chińskie szybko się rozpadają, nie które nie działają już na starcie.

Odłączałeś ten czujnik prędkości?
  
 
Nie odlaczylem bo nawet nie wiem gdzie sie znajduje w fordach jestem zupelnie zielony narazie:p firma tech-parts znasz tala moze?
  
 
Jest na skrzyni biegów Jakiś chińczyk, nie miałem z nimi do czynienia ale to nic dobrego raczej. Jedź na jakiś szrot, kup używkę, podmień i sprawdź. Jeśli coś się zmieni to zwróć i kup coś troszkę lepszego albo jeździj aż padnie znów
  
 
Zaufam twojej intuicji i kupie jutro na szrocie i napisze jaki efekt pozdrawiam i dzieki za szybkie odp
  
 
No i problem nie rozwiazany... Dziurawa byla obudowa od filtra powietrza to kupilem... Potencjometr kupilem mowie moze tez popsuty kupilem dwa nastepne tez nic.. Szlak jasny mnie juz trafia.. Macie jakies pomysly bo juz nie moge z tym sobie dac rady...
  
 
pod cewka masz takie kolanko gumowe jak jest nie szczelne to są takie objawy jak mówisz,to czesto nawala w dwóch fordach juz tak mialem
  
 
Akurat grzebie cały czas i próbuje sam do tego dojść ale specjalnie się na tym nie znam. Juz ide sprawdzic zaraz zobaczymy. Pozdrawiam
  
 
problem został w końcu rozwiązany... Trudno mi jest to wytłumaczyć o co chodziło ale patrząc od przodu auta na głowice to zaraz pod nią na bloku silnika z prawej strony wystaje niewielka rurka która zasysa powietrze. Zatykając dziurke chociażby palcem na chwile silnik chodzi idealnie równo że praktycznie zero drgań... mozliwe że u mnie czegoś brakuje? Lub ma być jakaś zaślepka albo coś w tym stylu? Ale zatykając to poprostu mój problem jak ręką odjął...