Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DamianS F&F Sympatyk Mercedes 230E Wola | 2003-10-05 15:48:42 ja w malcu jak wyciągam to zawsze obruszam potem szmaty na buty i wypycham ![]() |
![]() Patryk_malacz chrysler sebring 2,5 ... Katowice | 2003-10-05 21:26:24 ja w moim malczanie szybe tylna wyciągałme juz z 5 razy i za każdym arzem fajnie wychodzi i wchodzi i nic sie nie działo nieszczęsnego. A potem wkładam na sznurek i jest GIT |
![]() Rutkus F&F Sympatyk Sierra Śrem | 2003-10-05 22:13:22 Wyjmowanie szyby tak jak pioszą koledzy wystarczy uszczelke od środka zesunąć troche dokoła powoli wypychać i jest oki, wkładac na sznurki najlepiej posmarować otworki i uszczeli czymś żeby sie ślizgało oczywiście 2 osoba przy wkładaniu wskazana ty ciągniesz sznurki powoli a ona dociska tam gdzie już wyciągłes. Ja z demontarzem szyb w malcu poradziłem sobie sam, przy montarzu brachol pomógł!! |
![]() MAGNUM 125 Reda | 2003-10-06 00:35:43 sorry panowie ale żaden z was nie opisał tego dokładnie..więc moze i ja wtrące swoje 3 grosze.
wiec tak: Rino ma fiata 125 więc powinien zacząć od wyciągnięcia klina który jest wcisniety w sama uszczelkę z zewnetrznej strony.klin jest albo czarny albo powlekany czymś co mozna uznac za imitację "chromu"? po wyciągnięciu klina można się dopiero brać za podważanie szyby śrubokrętami. ja to robię tak że zaczynam od góry szyby od środka.podważam wsuwam delikatnie dwa śrubokręty w odległości jakichs 15 cm jeden od drugiego.dzięki temu łatwiej jest podwinąć kawałek gumy znajdujący sie między nimi(trzecim śrubokrętem). potem już idzie po kolei - wyjmuję jeden ze srubokrętów a drugi przesuwam o nastepne 10cm. itd. dobrze jest najpierw podwinąć całą górę a potem po kawałku kazdy bok ,przynajmniej do 3/4 wysokości - potemszyba powinna sie już dać spokojnie odchylić. a zakładam za pomocą sznurka oczywiście. chociaz i tutaj nalezy zachować pewną kolejność. przede wszystkim przydaje się posmaroawć smarem ale nie uszczelkę ! a rant na który jest nakładana uszczelka.czemu? sa dwa powody- 1. automatycznie mamy zakonserwowany rant łączenia blach 2.jeśli posmarujemy uszczelkę a nasz sznurek będzie cienki/wąski to wyskoczy z gumy zanim przeciągnie ją na drugą stronę rantu ![]() ciągnąc sznurek należy, prowadząc ręke po szybie i w kierunku 90stopni od lini uszczelki, czyli jeśli zaczynamy od dołu(zawsze zaczyna się od dołu od środka) ciągniemy sznurek prosto w górę. osoba która dociska szybe nie powinna robic tego z całej siły a tylko na tyle aby szyba sie nam nie podnosiła i pilnowac aby nie przesuneła się w górę. aha, podczas zakładania sznurka powino się go zakładać tak aby przeciąganie zaczynać od dołu szyby- wtedy jest o wiele łatwiej. no i oczywiście dobrze jest tak go założyć aby na początku czyli na dole sznurek był skrzyżowany, wystarczy niecałe 10 cm.chodzi o to żeby nie zostawić nawet kawałka nieprzeciągnietej uszczelki bo inaczej trzeba bedzię juz na samym początku 'poprawiać' ją śrubokrętem . no i na koniec wciskamy w uszczelkę klin, hehe najbardziej przerypana robota bo cholerstwo trzeba oprócz wciskania jeszcze naciągać żeby się nie okazało że jest za krótki ![]() ![]() |
![]() kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-10-06 23:28:57
|
![]() MAGNUM 125 Reda | 2003-10-08 20:40:25 thx. a co do klina przed wkładaniem szyby to j atez raz tak zrobiłem i szyba mi pękła..wiec wolę nie ryzykować.. ![]() |