Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() fiatabarth F&F MEMBER FIAT 131 Warszawa | 2013-02-14 20:50:19 Na początek proszę przeczytać uważnie całość zanim się wypowiesz w tym temacie !!!
Prosiłbym aby w tym temacie wypowiadały się jedynie osoby które mają naprawdę wiedzę związaną z tym tematem a nie że komuś się coś tam wydaje i zacznie tu smarować co mu do głowy przyjdzie. Będzie to wtedy z pożytkiem dla nas wszystkich ... Nie znalazłem takiego tematu na naszym forum a temat wydaje mi się dość ważny ze względu na zaostrzające się prawo drogowe. Czy auta do sportu mają szansę przejść przegląd legalnie i jakie są ewentualne możliwości obejścia tego problemu ??? Problemami z jakimi się ostatnio zetknąłem w tej kwestii to : 1. Klatka bezpieczeństwa i nie ma tu znaczenia że są na nią papiery ponieważ nie jest homologowana do danego samochodu. Papier wystawiany przez osobę która to wykonuje jest tylko na klatkę jako taką tzn. że można ją postawić w pokoju ale po zamontowaniu jej w samochodzie traci on homologację drogową i nie powinien zostać dopuszczony do ruchu. 2. Kierownica - nie ważne że homologowana - nie może być zmieniana. 3. Fotele i pasy ( homologacja FIA ). No i jak wiadomo jeszcze pewnie dziesiątki innych drobiazgów które znajdują się w naszych zabawkach. Problem poruszałem dziś na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Czy policja może przy zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego przy kontroli takiego samochodu przymusowo wbrew mojej woli zaholować go na parking policyjny ??? Czy przy odebraniu dowodu i zabronieniu dalszej jazdy po prostu ja wzywam holownik żeby mnie odwiózł np. do garażu. Załączajcie do tego tematu kwestie i problemy z jakimi się spotkaliście. Im więcej wiedzy o tej sprawie tym lepiej . |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-02-14 22:01:33 Auto nie traci homologacji, nie ma takiego pojecia. Homologcje potrzebuje producent i jeszcze pare innych przypadków, Twoje auto ma spełniać przepisy techniczne jak wszystkie inne auta i tyle. Ja byłem u diagnosty i powiedział że jemu wisi czy rury w aucie mam czy nie, auto ma przejść ścieżkę diagnostyczną i wszystkie badania.
Co ciekawe to samo powiedział o hamulcach tarczowych - skąd on ma wiedzieć, że w tym aucie nie było tarczówek? Gdyby to nie był maluch to by nie wiedział że ich tam nie było orginalnie - maja hamować równo i tyle. Albo niektóre porschawki które maja klatkęserynie - skąd diagnosta ma to wiedzieć? Największym problemem jest niewiedza diagnostów i urzędników - co z tego, że coś jest legalne, jeśli diagnosta powie że nie podbije dowodu i koniec? Sa auta ktore nie maja homologacji drogowej (stare albo np japonskie) u nas czy w europie i tak mozesz je zarejestrować, tak? [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2013-02-14 22:03:46 ] [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2013-02-14 22:05:12 ] |
![]() menzuramenzura F&F MEMBER FIAAB Łódź | 2013-02-15 06:31:27 |
![]() fiatabarth F&F MEMBER FIAT 131 Warszawa | 2013-02-15 06:31:52 Mnie właśnie nie zatrzymali ani razu do tej pory czarnym fiatem. Wiadomo róznie to się może skończyć w zależności na kogo się trafi. Naczytałem się różnych artykułów ostatnio w tej kwestii na kilku forach i na stronie jakiegoś magazynu poświęconej temu problemowi.
Wynika z tego że temat na pewno nie jest urzędowo doprecyzowany i jest możliwość różnej jego interpretacji. Z jednej strony np. Zgodnie z art. 66 ust. 4 pkt. 6 ustawy prawo o ruchu drogowym: ( … ) Zabrania się dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. ( … ) Z jednej strony zabrania się zmian ale z drugiej może je wprowadzić przedsiebiorca o odpowiednim PKD. Skoro jestem przedsiębiorcą to moge sobie sam wystawić papiery że dokonałem tych zmian i powinni to dopuścić - TEORIA. § 2. ust. 1 Badania techniczne dzieli się na: ( … ) 5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności: a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu, b) silnika; ( … ) Wieczorem poszukam konkretów dodatkowych w tym temacie. |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2013-02-15 08:47:23 Jeżeli chodzi o interpretację prawa przez policję /panów diagnowstów to niestety panuje dowolność interpretacji (zresztą tak też jak w w.k. i u.s. )
Jeżeli chodzi o przytoczone cytaty to stoi tam że jeżeli zmiany są,musi być homa - i tu kłaniają się wkity i homy na kiere,klatkę i inne (np.hydro łapa). Jeżeli chodzi o klatkę w aucie z 5 miejscami chodzi tylko i wyłączni o to żeby zrobić zmiany (jeżeli klatka w wyniku kolizji mogła by zaszkodzić pasażerom - krzyże,zastrzały) to powinny być dwa miejsca żeby wyelimonować prawną możliwość wiezienia większej ilości pasażerów niż na "bezpiecznych" fotelach z przodu. Jeżeli chodzi o praktyczną część życia z "rajdówką" to wygląda to tak że im więcej kwitów,tym większe prawdopodobieństwo że dowodu ci nie zabiorą. |
![]() Junit F&F MEMBER 1983 Gdynia | 2013-02-15 16:28:55 w trójmieście udało się to zrobić w taki sposób http://www.rajdowetrojmiasto.pl/viewtopic.php?t=2396 |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-02-15 16:50:39
W którym miejscu bo chyba jestem ślepy. Tak dla przykładu
Nas nie dotyczy. Nie zmieniamy rodzaju pojazdu. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2013-02-15 16:55:44 ] |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2013-02-15 17:02:00 Ja pojechałem na OSKP dostałem papier za 80 parę złotych, w którym wpisane jest między innymi:
- nowa waga pojazdu, - nowa ilość miejsc w pojeździe, - usunięcie tylnej kanapy, - usunięcie tylnych pasów, - zamontowanie klatki. W WK w dowodzie zmienili wagę i ilość miejsc a z papierkiem jeździłem i zanim pan władza zdążył zadać jakieś pytanie dostawał papierek do ręki czytał, oddawał i życzył miłej podróży ( przecież on nie będzie podważał papieru diagnosty). |
![]() fuso (M) Furious Moderator 125Rally / ImprezaWR ... Gdynia | 2013-02-15 17:12:07 na tej samej zasadzie zrobil wspomniany przez junita znajomy z Gdyni tylko pierwszy papier wystawil mu rzeczoznawca wiec diagnosta juz niczego sie nie czepial wystawil zaswiadczenie i heja |
![]() 34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2013-02-15 17:20:10 Znalazłem papier, oprócz wszystkich wymiarów, mas, nacisków osi itd... w dodatkowych informacjach jest napisane:
Dokonano zmian konstrukcyjnych polegających na : zamontowaniu klatki bezpieczeństwa, demontażu siedzenia i oparcia tylnego, demontażu pasów bezpieczeństwa tylnych - przystosowując tym samym samochód do przewozu dwóch osób na fotelach przednich . |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-02-15 17:42:29 Ja tak wbilem inna pojemnosc, robi sie to bez problemu i legalnie, a to tez nie jest zgodne z homologacja? ![]() |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-02-15 19:09:28 Wreszcie ktoś rozumie ![]() Do wypowiedzi poochatego ktora generalnie zamyka temat trzeba dodac tylko ze taki papier mimo ze powinien - nie zawsze wystarczy. Wynika to z głupoty diagnostów/policjantów. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2013-02-15 19:10:48 ] |
![]() fiatabarth F&F MEMBER FIAT 131 Warszawa | 2013-02-15 20:42:16 No to ja juz nie szukam dalej bo temat dla mnie rozwiany ![]() |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-02-16 09:15:50 No to i ja się podłączę pod temat.
Auto na numerach z Japonii. Japonski dowód rejestracyjny. W tym dowodzie jest napisane, że ważny ma przegląd. Po japońsku, oczywiście, ale mam tłumaczenie. I teraz - co trzeba zrobić, aby tym samochodem poruszać się po polskich drogach. Kierownica normalnie - z lewej strony. Czy muszę zrobić polskie b.techniczne? Jak z ubezpieczeniem ? Mam ważne japońskie, ale ono nie obowiązuje u nasz .... ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2013-02-16 09:40:00 Zrobić przegląd przed pierwszą rej w Polsce. Jak z każdym samochodem z zagranicy. |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-02-16 11:10:25 Ha, ale ja nie chcę go rejestrować w polsce ![]() chę latać na japońskich blachach ![]() |