Proszę o ocenę wykonanej usługi.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, chciałbym prosić o ocenę wykonanej usługi na tłokach i korbach, którą zleciłem w zeszłym roku jednemu czarodziejowi ze śląska.
Silnik numer1: wysłałem tłoki na 3 szlif nowe oraz korby, całość miała być odelżona, wywazona, wypolerowana, miały zostać wymianione tulejki w korbach oraz tłoki miały być anodowane. Kolanka wydechowe miały być obrobione i pozbawione progów. Silnik miał służyć do Maluch Trophy i nie szczędziłem pieniędzy o czym poinformowałem usługodawcę. Wysłałem również inne graty lecz tamte zostały obrobione prawidłowo.
Silnik numer 2: tłoki nominalne i korby seryjne, miały zostać odchudzone i w pełni obrobione zgodnie ze sztuką plus obrobienie głowicy a wszystko pod wałek 290.
To co otrzymałem po prawie roku czekania wprawiło mnie w załamanie o czym poinformowałem osobę wykonującą te obróbki. Zaczne od tłoków z silnika nr1: po pierwsze ważą więcej niż nominalne z 2 silnika mimo obróbki, warstwa galwaniczna schodzi pod paznokciem... korby zostały obrobione chyba nożem oraz każda waży inaczej. Tulejki nie zostały wymienione. Korby nie są wypolerowane a olanka mają próg.
Teraz silnik numer 2: tłoki wygladają jak obrobione zębami, w jednym ściana jest tak cienka, że tłok prawie prześwituje. Korby tak jak w poprzednim silniku...
Wyliczyłem z potwierdzeń przelewów, że przez 8 miesięcy przelałem temu człowiekowi 1030zł. Odliczyłem usługi wykonane na głowicach i zakup wałka 6-110-6. Zostało ok 400zł. Moim zdaniem tłoki na 3 szlif nie spełniają oczekiwania tj. wyczynowy silnik który ma przetrwać 10min na torze przy dużych obrotach. Z własnej kieszeni zapłaciłem za tłoki 250zł oraz rozwierciłem cylindry za 80 czy 100zł sztuka. Po anodowaniu ktore kosztowało 80zł szt okazało się ze trzeba jeszcze powiększyć cylindry za co przelałem pieniądze. Wyliczyłem ze człowiek ten jest mi dłużny ponad 800zł... Powiedziałem mu o tym jednak odmówiono mi zwrotu pieniędzy bo wg niego usługa wykonana jest poprawnie. Nie liczę straty tłoków nominalnych i korb bo mam ich dużo. Chce zwrotu kosztów "robocizny" oraz zwrotu kosztu tłoków na 3 szlif. Myślę, że i tak jestem wyrozumiały. Proszę Was o opinię na temat wykonanej usługi oraz pomysły jak mogę walczyć z tym człowiekiem. Narazie nie podaje jego danych, jeśli będzie trzeba podam je tu. Poniżej linki do zdjęć, z góry dziękuję za merytoryczne opinie.

https://www.dropbox.com/sh/5antkxzeaow67r0/cHjFvIP-Yd?m
https://www.dropbox.com/sh/2ps0omp3tlybm8r/wnw8UJyDRj


[ wiadomość edytowana przez: Allwall dnia 2013-02-21 20:39:53 ]
  
 
Faktycznie tloki i korby to niezla kaszan, bal bym sie na tym silnik dokrecac na obroty
  
 
Nie no ktoś tu sobie ewidentnie z Ciebie jaja robi!
Po 1 te tłoki nigdy nie były anodowane
po 2 szlifierką czołową i kątową to chyba sam byś sobie mógł tak tłoki odelżyć, tylko osobą która to zrobiła, chyba później rzuciła je na pożarcie psom.
porażka totalna!
  
 
Jeśli jest taki pewny "dobrze" wykonanej usługi to niech zwróci Ci kasę a sam zabiera korby, tłoki i je próbuje sprzedać.
Jeśli jego zdaniem to taka dobra robota to nie powinien mieć "problemu" z ich sprzedażą
  
 
alex wspolczuje
  
 
400PLN za obróbkę 4 korb, 4 tłoków i kolanek?
  
 
ciężko jest mi teraz to wyliczyć po 8 miesiacach bo nie mam wszystkich rozmów w archiwum, mam potwierdzenia na 1030zł - koszt wałka 260zł - planowanie 2 głowic - anodowanie - kolanka, reszta to robota na tych tłokach i korbach w takim razie.

[ wiadomość edytowana przez: Allwall dnia 2013-02-22 00:43:36 ]
  
 
Moim zdaniem za te pieniądze nikt nie zrobi 4 korb i tłoków na TIP-TOP - licząc koszty toczenia, materiały ścierno-polerskie i potrzebny czas jest to w/g mnie nie opłacalne. Komplet korb stoi na Allegro - zakładam, że czegoś takiego oczekiwałeś, tylko cena trochę inna.

Jakość obróbki i wykończenia w Twoim wypadku na pewno szału nie robi, ale co konkretnie przesądza że to jeździć nie będzie?
  
 
Czy założyłbyś do silnika który ma się kręcic te niecałe 8tyś obrotów na min takie korby? Nie było żadnego ograniczenia cenowego, ale wszystko miało być zrobione tip top.

Korby z allegro zakupiłem. Kupie kolejny zestaw tłoków i oddam je na obróbkę będąc przez tą osobę kolejne setki w plecy.

[ wiadomość edytowana przez: Allwall dnia 2013-02-22 01:21:58 ]
  
 
Niedawno u znajomego dziadka tokarza robiłem kilka rzeczy i tak wyglądało to cenowo dla porównania:

Przetoczenie korb + wstępne przygotowanie pod polerkę (dużo, dużo lepiej niż te ze zdjęć)- 30zł/kpl.
Dodatkowe smarowanie na tłokach - 10zł/kpl.

Myślę, że za 400zł są osoby które by cuda z tym zrobiły. Ale tak jak wspomniał dommel materiały, koszty toczenia, robocizna... Mimo wszystko 400zł
  
 
Wg. mnie wszystko zostało zrobione na szybkiego i na odpierdol, żeby tylko zrzucić z siebie robotę i wziąć kasę. Na tłokach i korbach widać dokładnie, że koleś potraktował je po chamsku frezem na wiertarce i to jeszcze się spieszył.

O pieniądzach co się komu i za ile opłaca nie ma co rozmawiać, bo w każdej gałęzi życia i usług są ludzie, którzy za małą kasę zrobią dobrze, a inni za dużą źle.


Co to Twoich wymagań odnośnie naprawy szkód to są one jak najbardziej uzasadnione i nie ma tak, że koleś może robić co chce i nie ponosić za to żadnej odpowiedzialności. Sprawdzone niestety na własnych doświadczeniach z oszustami forumowymi.

Allwall - kto to jest? z jakiego forum?
  
 
Patrzac po cenach allegro korby chodza po 350-250zł, tłoki 150-250zł

z czegoś te ceny musza sie brac,wiec jak ktos oferuje mniej pewnie jest jakiś haczyk...

Cytat:
Jakość obróbki i wykończenia w Twoim wypadku na pewno szału nie robi, ale co konkretnie przesądza że to jeździć nie będzie?



chciałbym widziec jak zakładasz te 'piekne' tłoki do swojego silnika...

Najbardziej jednak mnie ciekawi w jakim celu te tłoki były anodowane, anoduje sie alu w celach utwardzenia, ale na tarcie? no i nie dziwie sie ze anoda zchodzi pod paznokciem przy takiej 'gładkości' tłoka
Chyba ze to jakas inna powłoka.
  
 
PitGTR powiedz mi co twoim zdaniem w tej sytuacji można zrobić? Narazie z danymi chcę się wstrzymać, koleś przestał odpisywać chyba uważa sprawę za zamknietą.
  
 
Nie popuszczać, śmiało pisz, bo mimo że nie odpowiada to czyta i w końcu odpisze, postawić warunki (już to zrobiłeś), powiedzieć że podasz jego dane i przedstawisz jakim jest frajerem na forach 126p. To ostatnie zakończy jego karierę guru i na 100% pozbawi go potencjalnych klientów.