Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2013-02-28 23:07:17 Elo, szukając zamiennych korb do malca, trafiłem na takie które mają stopę węższą od oryginalnych o 1,8mm. Pytanie czy nadmierny luz osiowy na czopie nie spowoduje jakiś negatywnych skutków. |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-03-01 08:11:11 spowoduje... |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2013-03-01 14:56:19 ciekawe jakie, bo moje w 700 latają już kupę kilometrów |
Mruk F&F Sympatyk ![]() Bielawa | 2013-03-01 18:53:32 Kupe kilometrów z przewagą kupy, oczywiście nie ma żadnej różnicy w chodzeniu po plaży w rakietach śnieżnych i w łyżwach... |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2013-03-01 20:06:09 no to panowie wypowiedz rzeczowa i konkretna, poprostu we dwoje bijecie rekordy najlepszych lat na tym forum |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-03-02 08:05:13
Grasz w ten sam deseń, a masz pretensyje? i co z tego że latają? Zadaj pytanie, a nie pisz stwierdzenia. Widocznie masz już takie luzy w silniku, że jemu wszystko jedno. Na ogół zaciera sie tłok, albo pęka korba, w najgorszym przypadku wał. |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-03-02 15:43:24 mruk jak Ci fora internetowe nie pasuja to nie musisz sie wypowiadac. |
Mruk F&F Sympatyk ![]() Bielawa | 2013-03-02 17:27:23 Dlatego też czynie to sporadycznie. |
![]() gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2013-03-02 19:07:03
A co nie ma racji ? |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2013-03-03 11:09:20 ![]() tak żebym nie był gołosłowny macie tutaj zdjęcia mojego silnika, ja przejechałem na tym ponad 10tyś, częściowo jazda nad codzień, w tym roku 500km katowania, raz był zrobiony szlif wału i nowe panewki. A silnik był złożona dużo wcześniej bo kupiłem go z autem w 2006r ile przejechał wcześniej nie mam pojęcia. Rozumiem że nacisk na 1cm kwadratowy będzie inny to logiczne ale np zyska się np bo będzie mniejszy opór, ta sama ilość oleju z kanału leci na mniejszą panweke i lepiej ja smaruje (mniejsza powierzchnia a ta sama ilość oleju) Wydaje mi się że silnik przy większych luzach miał by większe możliwości zatarcia, skantowania tłoku czy korby ale ja tam się nie znam bo szkołę robiłem zdecydowanie w innym kierunku. Bo widzę że według was idealnym rozwiązaniem na silnik jest dużo luzu to się nic nie stanie będzie latać w nieskończoność, to kurcze czemu to się wszystko pasuje tak dokładnie i mierzy?? bo tak pewnie na forum napisali i tak ludzie robią...ach teraz wyszło dlaczego tyle "tytułów mistrza" zdobyliście... |
![]() dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2013-03-03 21:25:14 A o jakim Wy nacisku piszecie - korbowodu na czop? Czemu miałby się zwiększać? |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2013-03-03 22:47:08 Widzę że jest 2 do 1 na NIE reszta lata na mega odchudzonych seryjnych które nie maja luzu ale lubią sie urwać, z tytanowymi za to się tłoki zacierają. Dodam jeszcze o ile to ma znaczenie, że główka w moich jest szersza o ok 2mm od maluchowej korby.
[ wiadomość edytowana przez: RUFF dnia 2013-03-03 22:48:06 ] |
![]() dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2013-03-03 23:20:04 Poszukaj z Fiata 127 1050ccm - najmniej zachodu z przerabianiem.
Jeżeli dwie negatywne wypowiedzi odnosiły się do zmniejszenia powierzchni współpracy między korba a czopem to jest 0:1, no ale mam nadzieję, że koledzy znajdą chwilę i rozwiną swoją wypowiedź ponad plażowe porównania... |
![]() zolo Fiat 126p Kraśnik | 2013-03-03 23:25:02 Jak dla mnie taki luz jest niedopuszczalny. Wczesniej czy pozniej musci cos tu pierd..c. Osobiscie balbym sie taki silnik wkrecac powyzej 6tys |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2013-03-04 09:25:13
Od 1050 mam w 800, wg mnie są mega ciężkie, sworzeń 22 oraz mniejszy otwór w stopie. Znajomy zastosował korby gdzie nadlał stopę mosiądzem żeby luz był odpowiedni, może ten zabieg by wyeliminował problem. Nigdy nie miałem awarii silnika i chciałbym żeby było tak dalej. pozdro |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2013-03-04 17:28:38
Po czym wnosisz i skad wziales te 6krpm? Tak sobie strzeliłeś? Ja moge powiedzieć tylko, że w garbusach kute korby zawsze maja sporo za duży luz na boki i nie ma z tym problemu - co bedzie przy takim luzie - nie wiem, pewnie trzeba by jeszcze zapewnic maly luz przy tloku, zeby korba nie jezdziła i była na środku - ale gdybam tylko, nie testowałem. |
![]() dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2013-03-04 17:33:20 Korby 1050 seryjnie są mega ciężkie 600g, ale w procesie odchudzania można zejść do 428g (są podobno tacy co więcej urwali - z masy oczywiście ![]() Specem od mosiądzu nie jestem - pytanie jaka jest gwarancja że to co nadlaliśmy pozostanie na swoim miejscu i jak długo? Plus taki że ktoś już wypróbował, choć z mega luzem też silnik już lata ![]() |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2013-03-04 23:31:33
Szefie nie jest taka sama jest mniejsza nie pamiętam ile (groszowa spr) ale zawsze. Trzeba zwrócić uwagę na dobór panewek u mnie jedne były za ciasne a innego producenta powiedzmy w sam raz, mowa o jednym i tym samym szlifie. Ale pomińmy temat 1050. Chętnie poszukałbym innej korby, ale ciężko zresztą tłoki też by się przydały jakieś 80-82mm, może jakaś podpowiedź? |
![]() gumisrally fiat 126p Nowy Wiśnicz | 2013-03-05 08:50:45 to ja tez postanowię się wypowiedzieć. Nie wiem o kim Dommel pisał ale ja mam 800tke na kutych tłokach z opla i korbach z Renault gdzie luz jest spory na boki i osobiście powiem że nie widzę żeby jakieś skutki uboczne tego były, tym bardziej że np Mercedes Sprinter chyba 3.0 TD ma oryginalnie takie luzy, ja też chciałem nadlewać, cudować ale uświadomiono mnie że to nie ma sensu. może się myle, ja luz mam i jeździ chyba nawet nie najgorzej ![]() |