[126] Różnice w stacyjkach FL i eleganta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W FL kluczyk jest jednostronny do drzwi i stacyjki, w elegantach dwustronny. W FLu po zgaśnięciu silnika można od razu przekręcić stacyjkę na zapłon i go uruchomić, w elegantach - tu mogę się mylić - trzeba wyłączyć zapłon i dopiero uruchomić silnik. Przynajmniej taką stacyjkę miałem raz w FLu.

Pytanie jest następujące - czy jest stacyjka eleganta, czyli na kluczyk dwustronny którą można od razu uruchomić silnik bez wyłączania zapłonu?
  
 
przecież w elegantach jest jednostronny kluczyk. W bisie jest 2 stronny i niektóych flach
  
 
el ma stacyjkę taką jak fl, kant, polonez jeśli chodzi o kluczyk etc.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2013-04-07 13:22:10 ]
  
 
Dziwne. W FLu zawsze miałem jednostronną. w bisie również mam jednostronną. Ale miałem jednego FLa ze stacyjką na kluczyk dwustronny taki jaki jest w elegantach, stąd zasugerowałem się, że pochodzi ona właśnie z eleganta. W tej właśnie stacyjce trzeba było wyłączyć zapłon przy powtórnym uruchamianiu silnika. Nikt z was się z taką stacyjką nie spotkał?
  
 
ja nie, a mialem st, wczesmego fla, poznego fla z przelacznikami pod kiera od bisa, dwa eleganty - 1995 i 2000 rok.
  
 
Dwustronny kluczyk ma stacyjka marelli dostępna jako część zamienna, ciekawostką jest to że nie ma osobnej kostki.


Natomiast Fle którymi ja jeździłem miały blokadę rozruchu z normalnym kluczykiem. Co do stacyjki od ela to nie pamiętam, jak odgrzebię w garażu to mogę sprawdzić, ale miała normalny kluczyk.


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2013-04-07 20:33:45 ]
  
 
Kluczyk dwustronny jest kluczykiem który tak jak Paweł napisał jest ze stacyjki marelli stacyjki owe były montowane w ELX, w EL były normalne jednostronne.
  
 
Może to zbieg okoliczności ale kluczyk dwustronny widziałem w dwóch fl i oba miały przekładnie listwową.
  
 
Raczej bez związku - FL którego miałem z dwustronnym kluczykiem miał zwykły układ kierowniczy.

Jeśli taka stacyjka jest tak rzadkim okazem, to rozumiem, że raczej nikt nie odpowie czy da się w niej zlikwidować konieczność wyłączania zapłonu przy ponownym uruchamianiu silnika?
  
 
Cytat:
2013-04-07 22:20:13, CEHU pisze:
Kluczyk dwustronny jest kluczykiem który tak jak Paweł napisał jest ze stacyjki marelli stacyjki owe były montowane w ELX, w EL były normalne jednostronne.


nie. mialem elx od nowosci i nie mial, a w sumie to mialem dwa.
  
 
no to w takim bądź razie już nic nie idzie przewidzieć
  
 
prawdopodobnie trafila im sie partia to wsadzili - wiesz jak jest;p
  
 
ja od siebie moge dodac, ze mialem FL'a '90:
stacyjka na kluczyk dwustronny (taki z trojkacikiem), czerwono czarna tapicerka, waskie dzwignie za kierownica

podobno byla to wersja eksportowa i wlasnie stacyjka, altek itd. byly z Marelli...

ps. mial normalna przekladnie, nie listwe
  
 
Cytat:
2013-04-08 09:54:46, jaqo pisze:
prawdopodobnie trafila im sie partia to wsadzili - wiesz jak jest;p


być może ale to w dwóch elx'ach spotkałem takie stacyjki za to drugi kumpel shabat miał EL'a i już zwykły kluczyk
Ach te FSM
  
 
w jednym bisie miałem dwu stronny kluczyk a w drugim jedno stronny