Pierwsze 500km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No więc docieramy 1.7.

Pierwsze 500km i na razie jedzie


1. Silnik bardzo szybko się grzeje. Wskaźnik temp stoi pionowo na środku skali zielonej. Na starym silniku zawsze siedział bliżej biało-zielonego pola.

2. Spalanie 10llpg/100 km. Tyle samo co na starym silniku. Nie bawię się tak!

3. Zapłon wyregulowany na oko. Znaczy na głos. W środku skali między przygasaniem granicznym na regulacji aparatu plus i minus. Mam blok pod MPI czyli nie mam znaków regulacyjnych na pokrywie rozrządu. Jest tylko otwór na czujnik położenia wału. Ma ktoś pomysł jak to idealnie wyregulować na aparacie klasycznym?

4. Jako że bagnet oleju mam z Niwy a miske olejową od klasyka to pokazuje głupoty na stanie oleju.

5. Boje się podpiąć czujnik ciśnienia sprężania aby sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

6. Auto wyraźnie fajniej pali.

7. Czy 1.3 a 1.6/1.7 miały jakieś inne poduszki/uchwyty do silnika? Bo sie mi wydaje że silnik nie jest w poziomie, tylko nieco uniesiony.
  
 
Jeśli masz wiatrak mechaniczny zmień na taki z większą ilością łopatek oraz termostat na 80C. Pilnuj temperatury żeby nie przegrzać teraz, ja jezdziłem pierwsze 2 tys na benzynie, potem gaz. Spalanie po okresie wstępnego docierania powinno spaść nieco.
  
 
No właśnie, nieco.
  
 
No więc zrobione 3000 km.

Spalanie na ostatniej trasie 600km 10llpg/100 km. Stałe przelotowe 80km/h. Czyli w teorii chyba najeekonomiczniejsza jazda na 4biegu. To tak na obrotomierzu 2500 - 3 000

Spalanie masakrycznie duże. Skład mieszanki ok. Mam miernik sondy lambda.

Hamulce w kołach ok. Auta nic nie zwalnia.

Aparat zapłonowy wyregulowany na środku. Czyli pomiędzy dwoma miejcami zmiany pracy silnika, jak się nim kreci w lewo albo w prawo.

Luzy zaworowe ok.

Sugestie?
  
 
Ustawić zapłon na -10st. Jaki masz mikser? Co ci wskazuje miernik, jaka temperatura spalin?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Naczelny, a ile ty myślałeś że będzie palić docierane na lpg 1.7i? Pisali już inni wcześniej i ja pisałem że np. dotarte 1.6 mi pali na setkę ok. 10L lpg, a 1.5 wcześniej paliło max do 0.5L mniej. A po drugie masz mikser zapewne i tu też co do optymalności składu mieszanki można się przyczepić.
  
 
10 litrów LPG w Ładzie to dużo?????
  
 
Moja jak była nie zrobiona to tak 13 litrów LPG to mało było średnio spalała ok 14.5 (trasa Dęblin-Warszawa i z powrotem średnio 80/100 km/h) Teraz myślę będzie palić koło 10. Także 10 litrów LPG to na prawdę powiedziałbym nisko-średnie spalanie jak dla ŁADY
  
 
Cytat:

10 litrów LPG w Ładzie to dużo?????



To była spokojna jazda. Bez szaleństw. Sąsiada polonez na takich trasach palił 8-9 wiec mi się wydeje te 10l coś za dużo.


Skład spalin. W jedną stronę z kryzowanym dolotem mieszanka w środku skali (latanie koło 0.5V), w drodze powrotnej bez ryzy na dolocie 0,1-0,2 czyli zdecydowanie za ubogo ale spalanie takie samo.

Zapłon ustawiony na oko bo na bloku 1.7 wtyrskowym nie ma znaków.

Czyli lepiej na pcozataek opóźnic czy przyśpieszyć zapłon?
  
 
Przyspieszyć. Przeluz pokrywę ze swojego 1,5, jest taka sama i ze znakami. Zmień most na 3,9

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2013-07-09 09:44:25, SzokoLada pisze:
Przyspieszyć. Przeluz pokrywę ze swojego 1,5, jest taka sama i ze znakami. Zmień most na 3,9



Pokrywe mam z 1.3 ale tam jest pasek rozrzadu.


Most 3.9 bedzie krotszy czy dluższy?
  
 
Kup pokrywę na allegro od 1.5. Most od 3.9 jest szybki ale słabszy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
No i lipa.
W dniu wczorajszym pojawił sie olej w zbiorniczku chłodniczym.

Czyli ściągamy głowicę......