[Accent 99"] Problem z uruchomieniem silnika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,
przez ostatnie kilka dni zdazylem przejechac od Wladyslawowa do 100licy i za Plock, co dalo ok. 1kkm. Za Plockiem, w Sikorzu postawilem autko pod golym niebem, na dwa dni bez zapalania.
Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy okolo poludnia, juz mialem wracac do domu, przekrecilem kluczyk w stacyjce, a tu tylko krecenie rozrusznika bez zaplonu
Sprobowalem jeszcze kilka razy, po kilkanascie sekund i nic. Balem sie brac "na pych" z wiadomych wzgledow, wiec mowie: "co mi tam, najwyzej roladuje akumulator".
Wcisnalem gaz do dechy i po kilkunastu sekundach silnik zaskoczyl

Bylo duzo wilgoci, najpierw deszcz, pozniej mgla. Po raz pierwszy odkad posiadam to autko (3,5 roku) zastanawialem sie, gdzie mam numer ASSISTANCE.
Myslicie, ze to czas na wymiane przewodow wysokiego napiecia, czy tez pompy paliwa (na razie przez ten czas zawsze tankowalem pod korek - aby nie skraplala sie w zbiorniku woda kondensacyjna)???

pasja



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-18 16:16:15 ]
  
 
u mnie z odpalaniem tez najlepiej nie jest,ale wcale sie tym nie przejmuje.U siebie mam silnik z colta,a rozmawiajac ze specjalista od mitsubishi dowiedzialem sie ze w tym modelu tak musi byc,tymbardziej przy tym przebiegu-niedoskonalosci gaznika.Przy temp -25 C w Alpach potrafil zapalic za 10 razem,ale odpali zawsze.Wlaśnie wymienilem u siebie kopulke rozdzielacza,przewody na droższe silikonowe i wsadzilem nowe świece NGK.Teraz jestem przygotowany do zimy-mam nadzieje ze pomoze.
  
 
Hey intruz,
wprawdzie mam wielopunktowy wtrysk i chyba jestem przewrazliwiony zapowiedzia jakiegokolwiek niedomagania, ale dzieki za Twoj post. Jak ksztaltuja sie ceny nowych przewodów silikonowych i swiec NGK?

pozdrawiam i zycze bezawaryjnej zimy
  
 
Pasja dzieki za zyczonka.Nie chcialem Cię straszyć. Miedzy gaźnikiem a wielopunktem jest wiele lat ewolucji,tak więc nie masz powodu do zmartwień Tymbardziej że to nie bylejaka firma tylko Hyundai. Wielopukowy wtrysk paliwa to juz bardzo precyzyjny system zasilania.Przewody kosztowaly cos kolo 75zł, a co do świec to naprawdę już nie pamiętam-groszowe sprawy.Mogę Ci powiedzieć że wcześniej jeżdzilem na boschach i te nowe-NGK są dużo lepsze.
Pozdrowionka i również spokojnej zimy życze
  
 
Intruz-a odczules jakas roznice po zalozeniu tych przewodow? Pozdrawiam!!
  
 
Niedużą ,ale wydaje mi sie ze odpala o wiele lepiej.W przewodach wysokiego napiecia wazna jest podobno rezystancja czyli opór,a przewod z czasem traci swoje wlasciwosci.
pozdro
  
 
Chyba tez se siekne te silikony bo z tym zapalaniem to lipa...
  
 
heh gorzej jak nie ma przewodów wysokiego napiecia jak np. w nissanie 1.6 gti i nie odpala.. i co wtedy
  
 
To fakt,wtedy jest juz troszke mniej ciekawie. Nie ma to jak prosta konstrukcja ale w dokladnym wydaniu i wykonaniu.I jakosci oczywiscie odpowiedniej
  
 
co to za patent w nissanie ze bez kabli jezdzi
  
 
Tam to juz sama elektronika .Nie jestem w tym dobry,ale pewnie zamiast przewodow ma elektroniczna cewke przy kazdej swiecy.Gdzies juz takie cos widzialem,tylko nie pamietam juz gdzie.
  
 
Cewke przy kazdej swiecy pamietam z ...Syreny
Dzieki za wymiane informacji. Poszukam tych przewodow, a przy nastepnym przegladzie w lutym, zazycze sobie rowniez zmiane swiec na lepsze.
Od ostatnich klopotow, nie mam na razie problemu z zapalaniem (chyba troche pogoda "wyschla"), ale wydaje mi sie, ze musze troche dluzej niz przedtem krecic rozrusznikiem.

Pozdrawiam i zycze Wam tylu bezawaryjnych poworotow, co wyjazdow.
pasja