LADA 110 - JanPeter - Kraków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Auto rodem z polskiego salonu, rocznik oczywiście 1999. Silnik - oczywiście 1.5 8V. Na zdjęciu niestety brudna .
Jest po naprawie lakierniczej, lakier w większości orygianlny. Zostały dosłownie ledwo widoczne drobiazgi, które z czasem zapewne pousuwam.
Dzięki uprzejmości Bartka (bartixr) zakupiłem pewne części, nieosiągalne lub bardzo trudno dostępne w kraju.
Samochód nie ma już LPG, co bardzo mnie cieszy. Zyskał na dynamice, a poza tym, przepływomierz GM dzięki temu jest w pełni bezpieczny.
W planie zastąpienie zegara wskazówkowego dedykowanym trip computer'em i oczywiście jeszcze z rok lub 2 lata przyjemnej jazdy .



[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2013-05-03 18:00:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2013-05-03 18:02:11 ]
  
 
Wygląda zachęcająco, zrobisz więcej fotek jak umyjesz ? Szkoda, że chłopaki z Togliatti zepsuli trochę tył auta (mam na myśli głównie błotniki), model 2110 prezentowałby się jeszcze lepiej.

A można znać powód dla którego sprzedajesz ? Znudziła się już czy po prostu przesiadasz się na coś większego ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Nigdzie nie napisałem, że sprzedaję .
Też miałem trochę wątpliwości co do sylwetki, ale jednak zawsze mi się podobała. Gdy zobaczyłem auto na własne oczy to stwierdziłem, że wygląda o wiele lepiej, niż na zdjęciach.
Spróbuję 2110 osiągnąć 200 km/h, ale oczywiście nie w Polsce - bardzo mnie ciekawi, jak sobie radzi z prędkościami powyżej 150 km/h.
  
 
Cytat:
2013-05-03 20:54:58, JanPeter pisze:
Nigdzie nie napisałem, że sprzedaję . Też miałem trochę wątpliwości co do sylwetki, ale jednak zawsze mi się podobała. Gdy zobaczyłem auto na własne oczy to stwierdziłem, że wygląda o wiele lepiej, niż na zdjęciach. Spróbuję 2110 osiągnąć 200 km/h, ale oczywiście nie w Polsce - bardzo mnie ciekawi, jak sobie radzi z prędkościami powyżej 150 km/h.



Po swoich doświadczeniach, mogę ci powiedzieć że bez bólu osiągniesz 200 km/h przynajmniej moja była 21101 na gaźniku tyle leciała. Zobaczyć minę pana z audi jak się śmiga obok niego LADAcznicą bezcenne. Za resztę zapłacisz kartą :] ja poprawiałem w swojej hamulce, bo jednak seryjne nie dawały sobie rady. Do tego trzeba było usztywnić zawias bo były tendencje do bujania jak starą łajbą.
Ale ogólnie wozik zacny. Czujka temp. wew działa?? Bo lubi w tym modelu szwankować.
  
 
Cytat:
Nigdzie nie napisałem, że sprzedaję .



Cytat:
oczywiście jeszcze z rok lub 2 lata przyjemnej jazdy .



Zrozumiałem również tak samo, jak Emde.
  
 
To wielce przepraszam, że wprowadziłem w błąd o sprzedaży ;P. Fakt, za ok. 2 lata chciałbym mieć Kalinę, Priorę może jeszcze inną, ale któż to jeszcze wie.

Dobrze wiedzieć, że 2110 pociągnie 200 km/h.
21102 z wielopunktem ma niby 2 konie więcej, więc pewnie się uda.
O 16V już nie wspomnę, a którego niestety nie udało mi się dorwać.

Mam nowe hamulce, seryjne i póki co wystarczają, nawet nie miałem jak ich zetrzeć, bo nie męczę Łady - robię średnio 150 km na miesiąc, jeżdząc w mieście.
Tak, czujnik działa. Jak ustawię na "A", to przełącza się na coraz wolniejsze obroty, potem na coraz szybsze itd.
W zimie i tak wolałem dać na "2", żeby szyby szybko odparowały, ale potem dobrze było dać znów na "A".

Elektryka właściwie nie szwankuje - przez pół roku posiadania 110 zdarzyły mi się 2 razy spięcia na wtyczkach od tylnych lamp, syganalizowane jako przepalenie żarówki. Po poruszeniu wtyczek było ok.

Z drobiazgów zostały do wymiany żarówki w bagażniku, schowku i pod suwakiem nawiewu. Operacja niebezpieczna - łatwo można rozładować akumulator, bo oprawki często mają podpięty nieizolowany konektor .

Jak będzie ładny weekend, to być może dodam więcej zdjęć.

Właściwie auto mnie zaskoczyło pozytywnie. Jedynie ten lakiet mógłby być lepszy - wrażliwy i chyba mało odporny na korozję. Cóż, będe mył i woskował.
W auto trzeba było w nie zainwestować, bo to oczywiste, że w ponad 13-letnim samochodzie wiele podzespołów kończy swój nieraz nadżyty żywot (przewody paliwowe i hamulcowe, hamulce, sprzęgło, rozrusznik itd.).
Po wymianie tego co trzeba było, jeździ się świetnie, oby tak zostało.

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2013-05-03 22:33:24 ]
  
 
Nowa priora w Rosji jest droższa od Granty. Kalina pomimo tego że jest mała, to ma więcej miejsca w kabinie niż 110. 110 jest uważana za najbardziej wytrzymałą.
  
 

świetne auto, wygodne.. może dla niektórych wręcz za miękkie, dość duży bagażnik.

Tył auta można zdecydowanie unowocześnić i wzbogacić spojlerem na tylną klapę z światłem stop.
Kropi taki miał. Od razu tył zmienia wygląd. Kiedyś wrzucał foto na forum.

Korozja, niestety trzeba tego pilnować i ogniska na bieżąco likwidować..
  
 
zrób ją na ten styl



piękna sztuka
  
 
J****y pech. Niestety, koniec zabawy.

W piątek poszła mi skrzynia biegów i byc może wałek się ukręcił, co jest wg pana Jana Czecha z ex-ASO Łady wadą fabryczną egzemplarzy produkowanych do 2003 r.
Powiedział mi, że skrzynia do 110 jest inna, niż do Samary i że jedyną opcją jest sprowadzic nową skrzynię i wałek ze wschodu. Koszt (chyba z robocizną, jak podawał) całości to... 3 000 zł, także nic tylko sprzedac ją na wschód, bo złomowac sie nie opłaca (600 zł).

Szkoda, bo auto ma oderstaurowaną budę bez korozji, zakonserwowane podwozie, nowe hamulce z grudnia, nowe przewody paliwowe, nowe przewody hamlucowe, nowy rozrusznik, nowe 3-miesięczne sprzęgło (mogło się ostatnio przypalic, ale raczej przeżyło), nowe uszczelki, nowy olej z grudnia '12, nowy olej do skrzyni ze stycznia, nowe płyny z grudnia, ładne nadkola założone w kwietniu, nowy silnik krokowy.

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2013-05-13 12:49:00 ]
  
 
Co ty chłopaku wypisujesz? Jakie 3tys.? Za skrzynie? Skrzynie kupisz za 1500zl, ale po co? 110 co chwile ktoś złomuje, wiec skrzynia jest do kupienia bez problemu. Cena około 300zl. Przestań płakać, bierz telefon, internet i szukaj. Czy mam to zrobić za ciebie?
  
 
Cytat:
110 co chwile ktoś złomuje, wiec skrzynia jest do kupienia bez problemu. Cena około 300zl.



Jesteś pewien? A skąd mam wiedziec, gdzie akurat mają 110-tkę na złomie? Owszem widywałem na oto**** , ale bardzo rzadko. Podzwoniłbym, gdybym wiedział, gdzie. Poza tym trzeba się jeszcze uopewnic, czy nie jest na wykonczeniu, wziąc tez ewentualny ukręcony wałek.
To nie jest 2107, czy Samara, że sobie podzwonię i znajdę.

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2013-05-13 12:56:38 ]
  
 

o czym ten Pan czech mówi.. chyba chce zarobić bo widzi , że klient jest trochę nierozeznany w temacie.
Każdy automobilista ładowski wie, że 2110 powstała całkowicie na podzespołach 8-ki...

to ze jakiś dekeilek jest inny, kołnierz na sprzęgło innny - jaki kłopot przerzucić.

Tak jak pisze Szkoloada, dzwoń po auto-demontażach, często te auta idą na utylizację.
odezwij się do kropiego, on ma ogarnięte gdzie szukać części do 8-ki i10-12 modeli.

sami porównajcie skrzynie w środku:




  
 
Nie dalej jak kilka tygodni temu widziałem na serwisie aukcyjnym (niestety nie pamiętam teraz którym) 2110 na części. A w roku kalendarzowym taka 2110 na części pojawia się na samym Allegro kilkukrotnie.

Także głowa i do góry. Nie załamuj się i zrób tak jak radzą poprzednicy.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
A czy normalna skrzynia od samarki nie spasuje? Wiem że ma nieco inne przełożenia ale czy nie da się jej po prostu założyć?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 

da się wpisać skrzynię z 8-ki do 10-ki.

czysto teoretycznie uchwyt poduszki zamienić, widełki sprzęgła, zamachowe koło + sprzęgło + rozrusznik muszą być od 8-ki lub sam wieniec nabić na koło zamachowe 10-ki ( ostatnie do przemyślenia).

i pomyśleć jak jest pokazywana prędkość w danej 10-ce oraz czy nie idą impulsy prędkość ze skrzyni na kompa.