MotoNews.pl
  

[126] Przewody układu chłodzenia chłodnica-silnik SWAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nadejszla chwila wymiany chłodnicy, w zwiazku z tym chcialbym wymienic glowne weze chlodnica-silnik ktore aktualnie sa gumowe i maja przekroj wew 36mm.
Nie mam problemu z przegrzewaniem, problem w tym że wyrażnie czuc moment otwarcia termostatu i pełne zamulenie, dlatego tez chcialbym zastosowac mniejszy przekroj pomiedzy 20-26 w systemie pex w celu zmniejszenia pojemnosci ukladu.

Jakie sa wasze doswiadczenia dot. tej sprawy, jakie przekroje stosowaliscie?

Motor 1,1fire, docelowo 1,2.
  
 
Wstaw zdjęcia swojego swapa .

U mnie sa PEXy 32mm zew/one wlasnie maja 25 lub 26mm wew i jest OK. Polecam takie rozwiązanie.

36mm wew to juz niezla pyta musi być .
  
 
Pexy mają ściankę 3mm
32mm średnicy zewn mają węże gumowe wysokotemperaturowe, olejoodporne z dodatkowym kordem wzmacniającym Fagumitu. Mają one 25mm średnicy wewnętrznej i ch zaletą jest to, że można puścić je pod samochodem bez ryzyka ich uszkodzenia.
  
 
Cytat:
2013-05-08 23:37:37, Zuraw pisze:
Pexy mają ściankę 3mm 32mm średnicy zewn mają węże gumowe wysokotemperaturowe, olejoodporne z dodatkowym kordem wzmacniającym Fagumitu. Mają one 25mm średnicy wewnętrznej i ch zaletą jest to, że można puścić je pod samochodem bez ryzyka ich uszkodzenia.



Gdzie takie węże można kupić?
  
 
Puławska 74 paw 2
  
 
Dzięki Dar00
  
 
Dodam, że to pawilon na Puławskiej naprzeciw Dolnej.
  
 
W porządku, domyślam się, że to tutaj Wyroby gumowe techniczne
  
 
A stosował ktoś mniejszy przekrój?
  
 
W Skodzie 120S mam rurki alu 35x2 oraz węże Fagumit o pasujące średnicy wewnętrzej 32mm z tego co pamiętam.
Silnik 1300cm3.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/skoda-rallye-45/rurki.jpg
  
 
Cytat:
2013-05-13 03:56:25, sem pisze:
W porządku, domyślam się, że to tutaj Wyroby gumowe techniczne



Tak.
  
 
Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robią, przewody gumowe są tylko na łączeniach. Czy pexy są lepsze pod jakimś względem? No i wszędzie piszą żeby średnica wewnętrzna max 25mm.
  
 
Wydaje mi się że tylko tańszy
  
 
Cytat:
2013-05-25 20:03:16, MAD_DOGG pisze:
Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robią, przewody gumowe są tylko na łączeniach. Czy pexy są lepsze pod jakimś względem? No i wszędzie piszą żeby średnica wewnętrzna max 25mm.



Bo w przypadku uszkodzenia miedź może pęknąć, a wąż gumowy nie. A średnica wewnętrzna 25 mm zapewnia prawidłową prędkość przepływu płynu chłodzącego.
  
 
Miedź jest zasadniczo dośc droga. W Skodach 105/120/Rapid oryginalnie pod wozem idą rurki stalowe o fi wew. ok 30-31mm. Miedź w zblizonej średnicy 35x1 jest już po 45zl za m chyba. Do tego kształtki.
PEX zasadniczo ma max temp pracy 95st C i co powyżej się będzie z nim działo za to nie odpowiada producent. Poza tym PEX w wozie nieodmiennie kojarzy mi się centralnym ogrzewaniem i pachnie mi to trochę drutem
Najwłaściwszym rozwiązaniem są moim zdaniem rury aluminiowe doginane do potrzeb i gumowe łączniki. Lekkie, gładkie, trwałe, duży wybór średnic. Tylko problem w tym że powinny być gięte na giętarce trzpieniowej. Można tez na kuszowej dogiąć łagone kąty ale zabawy jest sporo.
  
 
ja mam pod autem gumowe węże fagumit - zbrojone, odporne na wysoką temperaturę, smary, oleje.
jesli rury miedziane/aluminiowe to tylko z osłoną po całej długosci bo z autopsji wiem, ze czaswm się wężem przytrze o glebe
  
 
Dokładnie jest jak Dar00 pisze - albo elastyczna, odpowiednich parametrów guma, albo sztywne, osłonięte rury.
  
 
U mnie w 900 miałem wyspawane z rurek z kwasówki dość cieńikich + weże tylko na laczeniu silnik chlodnica czyli 4 kawałki.