Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() maciuhh F&F Wolny Słuchacz :) ślicznotki bielsko | 2013-05-05 13:54:13 Nadejszla chwila wymiany chłodnicy, w zwiazku z tym chcialbym wymienic glowne weze chlodnica-silnik ktore aktualnie sa gumowe i maja przekroj wew 36mm.
Nie mam problemu z przegrzewaniem, problem w tym że wyrażnie czuc moment otwarcia termostatu i pełne zamulenie, dlatego tez chcialbym zastosowac mniejszy przekroj pomiedzy 20-26 w systemie pex w celu zmniejszenia pojemnosci ukladu. Jakie sa wasze doswiadczenia dot. tej sprawy, jakie przekroje stosowaliscie? Motor 1,1fire, docelowo 1,2. |
![]() piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2013-05-08 08:53:04 Wstaw zdjęcia swojego swapa ![]() U mnie sa PEXy 32mm zew/one wlasnie maja 25 lub 26mm wew i jest OK. Polecam takie rozwiązanie. 36mm wew to juz niezla pyta musi być ![]() |
![]() Dar00 ![]() 126p BIS/ 126p FL/ B ... Głosków | 2013-05-10 23:29:56 Puławska 74 paw 2 |
sem Warszawa | 2013-05-11 18:28:02 Dzięki Dar00 ![]() |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-11 21:29:22 Dodam, że to pawilon na Puławskiej naprzeciw Dolnej. |
sem Warszawa | 2013-05-13 03:56:25 |
![]() maciuhh F&F Wolny Słuchacz :) ślicznotki bielsko | 2013-05-13 11:44:06 A stosował ktoś mniejszy przekrój? |
![]() Rudiger Fiat 125p, Skoda 120 ... Białystok | 2013-05-13 21:50:11 W Skodzie 120S mam rurki alu 35x2 oraz węże Fagumit o pasujące średnicy wewnętrzej 32mm z tego co pamiętam.
Silnik 1300cm3. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/skoda-rallye-45/rurki.jpg |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-19 08:52:01
Tak. |
![]() MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2013-05-25 20:03:16 Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robią, przewody gumowe są tylko na łączeniach. Czy pexy są lepsze pod jakimś względem? No i wszędzie piszą żeby średnica wewnętrzna max 25mm. |
![]() CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2013-05-25 21:32:38 Wydaje mi się że tylko tańszy ![]() |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-27 01:04:34
Bo w przypadku uszkodzenia miedź może pęknąć, a wąż gumowy nie. A średnica wewnętrzna 25 mm zapewnia prawidłową prędkość przepływu płynu chłodzącego. |
![]() Rudiger Fiat 125p, Skoda 120 ... Białystok | 2013-05-29 09:17:32 Miedź jest zasadniczo dośc droga. W Skodach 105/120/Rapid oryginalnie pod wozem idą rurki stalowe o fi wew. ok 30-31mm. Miedź w zblizonej średnicy 35x1 jest już po 45zl za m chyba. Do tego kształtki.
PEX zasadniczo ma max temp pracy 95st C i co powyżej się będzie z nim działo za to nie odpowiada producent. Poza tym PEX w wozie nieodmiennie kojarzy mi się centralnym ogrzewaniem i pachnie mi to trochę drutem ![]() Najwłaściwszym rozwiązaniem są moim zdaniem rury aluminiowe doginane do potrzeb i gumowe łączniki. Lekkie, gładkie, trwałe, duży wybór średnic. Tylko problem w tym że powinny być gięte na giętarce trzpieniowej. Można tez na kuszowej dogiąć łagone kąty ale zabawy jest sporo. |
![]() Dar00 ![]() 126p BIS/ 126p FL/ B ... Głosków | 2013-05-29 19:05:45 ja mam pod autem gumowe węże fagumit - zbrojone, odporne na wysoką temperaturę, smary, oleje.
jesli rury miedziane/aluminiowe to tylko z osłoną po całej długosci bo z autopsji wiem, ze czaswm się wężem przytrze o glebe |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-06-05 22:52:55 Dokładnie jest jak Dar00 pisze - albo elastyczna, odpowiednich parametrów guma, albo sztywne, osłonięte rury. |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2013-06-06 23:17:39 U mnie w 900 miałem wyspawane z rurek z kwasówki dość cieńikich + weże tylko na laczeniu silnik chlodnica czyli 4 kawałki. |