MotoNews.pl
  

Rozrząd w 2.0 16v kolizyjny czy nie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może mi ktoś na to odpowiedzieć pytam z czystej ciekawości silnik to x20xev.

[ wiadomość edytowana przez: malyy dnia 2003-10-07 19:29:34 ]
  
 
a owszem kolizyjny
  
 
Witam
Jak większość jeśli nie wszystkie wielozaworowe silniki Twój silnik jest kolizyjny. Jeśli więc myślisz czy już czas na zmianę lub nie paska i rolek To zrób to, zwłaszcza jeżeli masz auto z drugiej reki i nie jesteś pewny przebiegu.
Ewentualny koszt naprawy to czasem kilka jak nie kilkanaście tys zeta więc .....
W takiej chwili cieszę się że mój silniczek to 8 zaworowa jednostka bezkolizyjna Może jest nieco ospała ale ma i zalety
PZDR Vincent
  
 
Ekhm, kolizyjna to jest głowica a nie silnik, rozrząd czy cóś tam, to tak gwoli precyzji w wyrażaniu myśli na piśmie
  
 
A czy przy 8 zaworach paski nie pękają? Pod tym względem, to jak w każdym typie silnika, trzeba pamiętać o wymianie paska w terminie, choć dla bezpieczeństwa lepiej trochę wcześniej i wszystko.
  
 
Co racja to racja, tyle, że przy niekolizyjnej głowicy po prostu wymieni się rozrząd i tyle.
  
 
Kolizyjny to może być kierownik.
Bo nie wymieni na czas.
Albo pierd...lnie w słup.