MotoNews.pl
  

Klub Panda I, Marbella, Panda 4x4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Proponuje zalozyc temat w ktorym bedziemy wymieniac sie wiedza i informacjami o tych autach ( po pol roku w koncu udalo mi sie kupic Marbelle dla mojego taty - teraz musze ja doprowadzic do porzadku)

Na poczatek chcialbym zapytac o skrzynie biegow do marbelli z silnikiem 903(musze taka kupic/zlozyc).
do tej pory wyczytalem ze moge znalezc 3 typy takich skrzyn:
-4 biegi seatowska
-5 biegow seatowska (wsteczny do tylu)
-5 biegow VW (wsteczny do przodu) od 1997 roku.

Moj problem dotyczy skrzyni 5 biegow seatowska - jest w slabym stanie, sa prablemy z synchronizatorami 3 i 4 biegu, wyje.

Zastanawiam sie nad adaptacja skrzyni z cc/sc 900, jednak interesowaloby mnie wsadzenie jak najkrotszego przelozenia glownego (autko mimo iz przednionapedowe ma za zadanie jezdzic w lekkim terenie)
Dowiedzialem sie tez iz jest roznica w skrzyniach panda/marbella - seatowska jest sterowana jednym wodzikiem a fiatowska dwoma (?).

Jakis pomysl na taka skrzynie?

Chcialbym tez zapytac czy wiecie gdzie mozna nabyc nowe czesci blacharskie - interesuja mnie przednie blotniki.

Pozdrawiam

Bartek
  
 
tak jak piszesz, 5 seatowska jest na jednym "patyku" , i dolne wybieranie biegow jak np fiat 128, wczesne ritmo, wiekszosc pand ma dwa patyki i gorne wybieranie biegow, cc i sc ma chyba na linki skrzynie?
seatowska 5ka ma przelozenie 4.5:1 , 4 biegowa ma 4.07:1 napewno nic krotszego niz 5ka seatowska w seryjnym sc i cc nie znajdziesz,

skrzynia z wstecznym do przodu to skrzynia z vw polo montowana do terry 1.4 diesel, moze w jakis ostatnich rocznikach belli tez byla
bede mial na zbyciu 5ke seatowska, tyle ze nie wiem kiedy,miesiac, dwa? narazie jezdzi w aucie, stan bdb.{ takze komplet naped do pandy 4x4 pod silnik fire}

blotniki widzialem po 40 zl sztuka na necie,








[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2013-07-09 13:48:30 ]
  
 
Załóż temat w dziale n"asze samochody" ,tak jak wszyscy zakładają - mamy taki układ forum a nie inny.

Teraz właśnie też przerabiam temat skrzyni do mojego pandziszona (903).
Zakupiłem skrzynkę z Fiata Uno '98 i składam z dwóch jedną , dodatkowo przerabiam sterownie z wodzików na linki.

Działam też jeszcze z przednim zawiasem ,
chciałbym ugrać jeszcze 4-5cm ...

Za kilka dni jak ogarnę temat do końca wkleję fotki co i jak.

ps Gratuluje zakupu , pokaż fotki

ps.2. Bartku wsadzasz do swojej cały napęd z bianki czy masz coś nowego ?
  
 
narazie napedy z bianki dopieszczam, w pandzie zmienie chyba tylko krzyzak walu i podrutuje troche zeby dzialalo, nowe czesci plus napedy z bianki to odleglejszy temat.

Jak sie uda przerobic skrzynie z wodzikow pod autem na linki w srodku to bedzie super!
  
 
Cytat:
2013-07-09 21:50:21, Bart128 pisze:
narazie napedy z bianki dopieszczam, w pandzie zmienie chyba tylko krzyzak walu i podrutuje troche zeby dzialalo, nowe czesci plus napedy z bianki to odleglejszy temat. Jak sie uda przerobic skrzynie z wodzikow pod autem na linki w srodku to bedzie super!


dać się da , trzeba tylko przerobić kilka drobiazgów

Bartku napisałeś coś o napędzie 4x4 pod fire , rozwiniesz temat?

Skrzynka z polo pasuje pod 903? jeżeli tak to może 1.6td podejdzie?
  
 
no mam kompletny naped poza silnikiem z y10, maluje toto odnawiam itp picuje , bo jest na wierzchu, a drugi komplet naped mam w pandzie ktora smigam na codzien,, jak zakoncze te malunki i odnawiania wymiane lozysk czeci itp , to trzeba bedzie to wymienic, i wtedy naped z pandy bedzie do wziecia pewnie.

Nie widzialem benzynowej marbelli z ta skrzynia z polo, diesle tak, benzyny nie widzialem, co nie znaczy ze nie bylo w jakis ostatnich rocznikach, w instrukcji obslugi do marbli i terry z 1991 roku nie ma takiej wersji, jak 903ohv i skrzynka vw.
  
 
Bart - bardzo chetnie kupie od Ciebie ta skrzynie, daj mi prosze znac jak ja tylko zdemontujesz, mam nadzieje ze dasz rade to nadac jakas przesylka

Mar, fotki auta wrzuce za jakis miesiac - na razie sprzet stoi u taty a ja jestem 200km dalej, teraz zbieram potrzebne graty do "tuningu" offroad i naprawy. Co ciekawe poprzedni wlasciciel zrobil juz aluminiowa oslone pod silnik - co mnie cieszy gdyz mialem i tak to robic .
Do wymiany mam jeden blotnik, reszta blacharki naprawde w super stanie

Bart a posiadasz tez moze na zbycie oslone mechanizmu zmiany biegow - ta co jest pod autem? bo przy ogledzinach zlokalizowalem jej brak- a konkretnie w jej miejsce przykrecona jest miska dla psa

Jeszcze jedno pytanko - jakie najwieksze 13stki moge wstawic do tego auta tak by nic nie tarlo i by podniesc w ten sposob troche przeswit? Mysle o kupieni nalewek z jakims agresywnym zimowym bieznikiem
  
 
http://allegro.pl/blotnik-przedni-p-l-fiat-panda-141a-80-86-i3374123339.html

tu masz blotniki


Oslony nie mam, tzn jest chyba, ale tez polamana, ale zerkne na to.

175-13 powinny wejsc, wiecej zalezy od odsadzenia felgi niz srednicy opony, ja na feldze 5.5x14 mam 175/65-14, felga ma et 45 i mam po 10mm dystanse przod tyl zeby nie tarlo nic. z mniejszym et powinno udac sie bez dystansow, ale z kolei mniejsze et wywali ci bieznik poza obrys auta.


,

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2013-07-10 21:49:35 ]
  
 
przejrzałem na autoscout24 ogłoszenia
za 1000eu można bardzo przyzwoitą Pandziochę 4x4 kupić.
Oczywiście wyprawa do włoch też kosztuje, ale stan nie porównywalnie lepszy niż na polskim rynku.
  
 
Podbijam temat liczac na odpowiedz Mara

Jako ze mam trudnosci ze znalezieniem skrzyni do mojej marbelki ( 5tka do 903 z jendym wodzikiem), zaczalem sie zastanawiac nad montazem skrzyni z sc/cc oraz przerobieniem patentu na linki. Pierwsze pytanie:

Czy polosie zostaja stare? czy musze cos z przegubami kombinowac?

Czy walek sprzeglowy wymaga wymiany? (podobno sa 2 rodzaje, grubszy i cienszy)

Czy reszta mocowan jest p&p (czy moge zastowosac stara poduszke)

no i Mar , jakbys mogl pokazac pare fotek i wspomniec jak rozwiazales montaz samego mechanizmu zmiany biegow?

Z gory dziekuje
  
 
Cytat:
2013-11-06 15:36:48, bolec666 pisze:
Podbijam temat liczac na odpowiedz Mara Jako ze mam trudnosci ze znalezieniem skrzyni do mojej marbelki ( 5tka do 903 z jendym wodzikiem), zaczalem sie zastanawiac nad montazem skrzyni z sc/cc oraz przerobieniem patentu na linki. Pierwsze pytanie: Czy polosie zostaja stare? czy musze cos z przegubami kombinowac? Czy walek sprzeglowy wymaga wymiany? (podobno sa 2 rodzaje, grubszy i cienszy) Czy reszta mocowan jest p&p (czy moge zastowosac stara poduszke) no i Mar , jakbys mogl pokazac pare fotek i wspomniec jak rozwiazales montaz samego mechanizmu zmiany biegow? Z gory dziekuje


Moja skrzynia i system sterowania pochodzi z uno '98r.
U mnie w pandzie 4x4 półośki zostały stare , z wałkiem nie miałem problemu.

Jednak posiadając drugi zespół napędowy (mirabelka 903 z wybierakiem na jeden patyk) sprawdziłem i okazało się że półośki od str skrzyni nie pasują (mniejsza śr) do uno/pandy 4x4 - przynajmniej w moim aucie.

Sterowanie na linki proste do montażu (we wzmocnieniu grodzi są nawet otwory , trzeba tylko wywiercić w grodzi i dywanie-od wewn. auta),jeżeli jest sterowanie na dwa patyki to "trumienka" na obudowie skrzynki wymaga wymiany - całej obudowy skrzynki lub przeróbki trumienki (inna średnica ośki) + otwory do montażu wspornika linek

Poduchy nie wiem , ja mam 4x4 i u mnie są inne niż w mirabelce - ale szlifierka i spawarka dały rade i teraz mam w pandzie mix z obu aut.

Jak masz serwo to jedna z linek sterujących włazi na styk (podobno są dwa rodzaje serwa-ja mam to które jest dalej od grodzi- o ile dobrze zapamiętałem słowa Barta)

Fotek nie mam bo robie robote a nie zdjęcia

  
 
jakby kogo interesowalo w Radostowicach (miedzy Żorami a Pszczyna) lezy panda 4x4 - nie wiem jaki naped, widzialem ze kompleny - dzwonic i pytac albo jechac lepiej, mysle ze za ciekawy pieniadz do wziecia napedy
  
 
dzieki Mar za odp. !!

Ustalilem tez ze poloski z mirabelki sa o centymetr dluzsze a skrzynia mirabelkowa ma zupelnie inne bebechy niz panda/uno/cc/sc

Udalo mi sie taka kupic wiec na razie nie bede jeszcze kombinowal ze sterowaniem na linki
  
 
W marbelkach byly dwa rodzaje skrzyni biegow{mowa o benzynowych silnikach}, silnik 850 i 903 ze skrzynia 4 biegowa mial "mala" skrzynie 4ke, generalnie taka jak w 127 czy pandzie 4 biegowej, z podobnym,"gornym" mechanizmem biegow na dwa wodziki, do silnika 903 wyposazonego w 5 biegowa skrzynie zalozono skrzynie "duza", typu jak w f-128 ritmo czy seacie ibiza, tylko z kolnierzem pod silnik 903, dlatego 5ka ma inne bebechy polosie przeguby od strony skrzyni, mocowanie i pojedynczy dolny "patyk", mechanizm zmiany biegow jak 128 czy wczesne ritmo.







[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2013-11-26 12:07:36 ]