[MKV] Opadajacy pedał hamulca po odpaleniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
mam problem z hamulcami. Wymienione przewody sztywne, elastyczne i pompa hamulcowa. Po odpowietrzeniu na zgaszonym silniku pedał hamulca twardy, po odpaleniu pedał mięknie i hamulce biorą bardzo nisko i słabo ( nie da się zblokować kół ). Wszystko szczelne żadnych wycieków, zaciski przednie z wymienionymi uszczelkami, tył cylinderki nowe. Zastanawiam się czy mogło się coś nakombinować w tylnych bębnach np samo regulatorami.
Może coś ktoś podpowie bo mi się kończą pomysły.
  
 
Cytat:
2013-07-23 10:35:54, Deny pisze:
witam, mam problem z hamulcami. Wymienione przewody sztywne, elastyczne i pompa hamulcowa. Po odpowietrzeniu na zgaszonym silniku pedał hamulca twardy, po odpaleniu pedał mięknie i hamulce biorą bardzo nisko i słabo ( nie da się zblokować kół ). Wszystko szczelne żadnych wycieków, zaciski przednie z wymienionymi uszczelkami, tył cylinderki nowe. Zastanawiam się czy mogło się coś nakombinować w tylnych bębnach np samo regulatorami. Może coś ktoś podpowie bo mi się kończą pomysły.



A patrzyłeś, czy nie masz czasem dziurawego serwa? Jakby to były samoregulatory to moim zdaniem nawet przy zgaszonym silniku pedał szedłby w podłogę. Kurde, żebym miał czas i zupę w zbiorniku to bym do Ciebie podjechał i byśmy może coś nakombinowali, ja w swoim miałem podobny problem, z tym że miałem posypane cylinderki i się zapowietrzał.

[ wiadomość edytowana przez: bartekpoczta1 dnia 2013-07-23 11:18:43 ]
  
 
Jeżeli było by dziurawe serwo/membrana to po odpaleniu nic by sie nie zmieniło pedał był by dalej twardy, a tak serwo dostaje kopa jest podciśnienie z kolektora i większa sila naciska na pompę. Wiec serwo raczej wykluczam.
  
 
Może być uszkodzony korektor siły hamowania. Miałem identyczny objaw przed jego zmiana. Ale jak go zdiagnozować to nie wiem, u mnie była metoda eliminacji, najpierw sprawdzona pompa czy daje ciśnienie na każdym wyjściu, potem czy dochodzi płyn do każdego hamulca i czy wszystko jest szczelne. Nie było nieprawidłowości więc pozostał tylko korektor. Po jego zmianie pedał hamulca zachowuje się jak w nowym aucie, bierze szybko i mocno. Tyle że ja kupiłem nowy korektor a to raczej może być droga sprawa.
  
 
mówisz o tym




U mnie nie ma jako tako korektora na tył. Sa tylko te dwie "bańki" myślę ze pełnia jakaś role dławika.

[ wiadomość edytowana przez: Deny dnia 2013-07-23 13:29:18 ]
  
 
Nie, takie cos co jest przymocowane do tylnej belki: http://www.autocentrum.pl/opisy-techniczne/opis-techniczny-ford-escort-v/zdjecia/9/

Nie namawiam do zmiany, ale podpowiadam tylko ze jest też takie cis co czasem zawodzi. Montowany to w autach bez abs lub z abs tylko na przednie koła.
  
 
Nie mam takiego regulatora. u mnie jest rozdzielacz



Wyczaiłem ze coś się dzieje w bębnach jakieś trzaski podczas pompowania hamulca się pojawiają. Zacznę od tego.
  
 
tez sie podepne pod ten temat...
mianowicie u mnie w orionie na zgaszonym pedal twardy a jak odpale to hamuje prawie w samej podlodze i dopiero kola blokuje i mam wlasnie takie ustrojstwo jak na tym zdjeciu u deny-ego i tez nie wiem co jest temu winne...

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4