Polonez 1.3 turbodiesel - zna ktoś ten silnik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam od niedawna Polda, składany w Belgii, tzw. Piedra, z tego co mi wiadomo silnik jest od Fiata Uno 1.3 turbodiesel moc 71/72KM zależnie od źródła. Samochód stał przez ostatnie 10 lat bo przeskoczył pasek rozrządu. Chcę silnik rozebrać, wymienić co potrzeba i złożyć na nowo...i tu powstaje pytanie, czy ktoś coś wie na temat tych silników? Czy części są łatwo dostępne? Czy silniki w tych autach są takie same? dawca1 dawca2
A oto fotki mojego silnika


Zastanawia mnie skrót FNM, w Uno tego nie widziałem...wg tego co ustaliłem w Uno te silniki miały 1367cm3 pojemności i wychodziły w latach 1986-1995, ale nie wiem czy w starym i nowym modelu się czymś różniły. Będę wdzięczny za wszelkie informacje, szczególnie o tym gdzie kupić części. Ze wstępnych poszukiwań wynika, że do Uno jeszcze idzie coś kupić, ale czy silnik w Poldku jest identyczny?


[ wiadomość edytowana przez: drtomee dnia 2013-09-07 22:39:16 ]
  
 
Idiotyczny silnik, w pomylonezie niezły rarytas. Silnik z uno jest identyczny. Blok z tego co kiedyś czytałem jest zbliżony do bloku fiatowskiego DOHC.

Kiedyś jeden kolega z Warszawy wsadził ten wynalazek do 125p.
  
 

Eh znawcy....
"SILNIK Z UNO JEST IDENTYCZNY""
Tylko z której strony.
To jest silnik IVECO !!!!!
"Również w 1983 roku, FSO Polonez 2.0 D Turbo z włoskim VM Motori HR 488 silnik z 1995 cc pojawił. Produkuje 62 kW (83 KM) przy 4300 obrotach na minutę i 163 N · m (120 lb · ft) przy 2500 obr. Przełożenie jest 3727, dla 0-100 km / hw czasie przyspieszania 20,0 s, a prędkość z 146 km / h (91 mph). Zużycie paliwa wynosi 7,1 / 10,6 / 10,0 l/100 km, około 100 samochody zostały wyprodukowane do tej specyfikacji. """
A nie z uno.
Jest na żeliwnej głowicy.
""HR 488 OHV[edit source]

2.0 L (1,995 cc or 121.7 cu in) I4, with two (pushrod-actuated) valves-per-cylinder and indirect fuel injection from Bosch (Spica in earlier versions). 88.0 x 82.0 mm. This engine, developed for Alfa Romeo in 1979,[4] is also known as the VM80A and VM4 HT. Usually with KKK 16 turbochargers.

Applications:
1985.05–1992.02 Alfa Romeo 75, 95 PS (70 kW) at 4,300 rpm and 192 N·m (142 lb·ft) at 2,300 rpm
1979.10–1984.12 Alfa Romeo Alfetta, 82 PS (60 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,300 rpm[5]
1983.03–1985.05 Alfa Romeo Giulietta, 82 PS (60 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,300 rpm[6]
1984 FSO Polonez, 84 PS (62 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,500 rpm
  
 
Cytat:
Zastanawia mnie skrót FNM



Zadaj sobie trochę trudu i przeszukaj internet. Wszystko jest.












Lepiej dobrze sprawdź dół silnika. Nie miał smarowania. Miska i pompa dostały po dupie.
A larytas w sam raz na skalę allegro, albo zapaleńców z AK , ale szacunek dla Ciebie, że chciało Ci się go targać do Łodzi. Mi nawet za te 500zł które za niego chcieli nie chciało się go transportować 4km.
Fajny napis Diesel. Ciekawe z czego jest. Wydaje mi się, że gdzieś już taki widziałem.
I nie wierz w te 3,5l/100km

Powodzenia w odbudowie
Pzdr
  
 
Zadałem sobie trudu, ale wychodzi, że FNM to silniki do łodzi motorowych...znalazłem na tym forum jakiś post sprzed lat, że Piedry miały silniki Uno więc poszedłem tym tropem...wiem, że nawet Uno z 1.3 TD to rzadkość, dlatego kolejny trop to zwykłe 1.3 z Uno...Gregor, jesteś pewien, że to Iveco? Jeśli tak to może graty pasują od jakichś innych silników? Muszę być przygotowany na wszystko bo ja wiem, że przeskoczył pasek rozrządu, adanio7 dorzucił temat smarowania...Najlepiej gdybym zdobył drugi taki silnik na graty, tylko muszę wiedzieć czego szukać.
Co do larytaśności to każdy ma swoje zdanie, mnie się ten egzemplarz podoba jako wyzwanie do odbudowy. Będę go robił i chcę, więc na ten temat możemy pominąć dyskusję, interesują mnie tylko merytoryczne porady na temat silnika, za które będę bardzo wdzięczny bo póki co szukam trochę po omacku.
  
 
Cytat:
2013-09-08 00:49:32, gregor125 pisze:
Eh znawcy.... "SILNIK Z UNO JEST IDENTYCZNY"" Tylko z której strony. To jest silnik IVECO !!!!! "Również w 1983 roku, FSO Polonez 2.0 D Turbo z włoskim VM Motori HR 488 silnik z 1995 cc pojawił. Produkuje 62 kW (83 KM) przy 4300 obrotach na minutę i 163 N · m (120 lb · ft) przy 2500 obr. Przełożenie jest 3727, dla 0-100 km / hw czasie przyspieszania 20,0 s, a prędkość z 146 km / h (91 mph). Zużycie paliwa wynosi 7,1 / 10,6 / 10,0 l/100 km, około 100 samochody zostały wyprodukowane do tej specyfikacji. """ A nie z uno. Jest na żeliwnej głowicy. ""HR 488 OHV[edit source] 2.0 L (1,995 cc or 121.7 cu in) I4, with two (pushrod-actuated) valves-per-cylinder and indirect fuel injection from Bosch (Spica in earlier versions). 88.0 x 82.0 mm. This engine, developed for Alfa Romeo in 1979,[4] is also known as the VM80A and VM4 HT. Usually with KKK 16 turbochargers. Applications: 1985.05–1992.02 Alfa Romeo 75, 95 PS (70 kW) at 4,300 rpm and 192 N·m (142 lb·ft) at 2,300 rpm 1979.10–1984.12 Alfa Romeo Alfetta, 82 PS (60 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,300 rpm[5] 1983.03–1985.05 Alfa Romeo Giulietta, 82 PS (60 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,300 rpm[6] 1984 FSO Polonez, 84 PS (62 kW) at 4,300 rpm and 162 N·m (119 lb·ft) at 2,500 rpm


LOLek.

2.0 TD VM z czterema głowicami to jest co innego, niż 1.3 TD FNM/Piedra, który kolega tu pokazał.


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2013-09-08 11:53:07 ]
  
 
fratelli Negri motori

Fratelli Negri Macchine Diesel Sud

symbol silnika to prawdopodobnie GD 178 AT 1.3

http://www.cmdengine.com/chisiamo.html

  
 
Cytat:
2013-09-07 22:38:13, drtomee pisze:
Posiadam od niedawna Polda, składany w Belgii, tzw. Piedra, z tego co mi wiadomo silnik jest od Fiata Uno 1.3 turbodiesel moc 71/72KM zależnie od źródła. Samochód stał przez ostatnie 10 lat bo przeskoczył pasek rozrządu. Chcę silnik rozebrać, wymienić co potrzeba i złożyć na nowo...i tu powstaje pytanie, czy ktoś coś wie na temat tych silników? Czy części są łatwo dostępne? Czy silniki w tych autach są takie same? dawca1 dawca2 A oto fotki mojego silnika Zastanawia mnie skrót FNM, w Uno tego nie widziałem...wg tego co ustaliłem w Uno te silniki miały 1367cm3 pojemności i wychodziły w latach 1986-1995, ale nie wiem czy w starym i nowym modelu się czymś różniły. Będę wdzięczny za wszelkie informacje, szczególnie o tym gdzie kupić części. Ze wstępnych poszukiwań wynika, że do Uno jeszcze idzie coś kupić, ale czy silnik w Poldku jest identyczny? [ wiadomość edytowana przez: drtomee dnia 2013-09-07 22:39:16 ]



gratuluję zakupu
Może to fajnie chodzić w polonezie - nie w sensie osiągów bo miałem okazję pojeździć borewiczem z dieslem 1.6 bez turbo i dużo szybsze to to nie było od zwykłego 1.5 ale za to na byle którym biegu po prostu się turlał bez szarpania i kręcenia po obrotach. Na niedzielne wycieczki z seryjnym zawieszeniem i wysokim profilem opon naprawdę jest klimat
  
 
Cytat:
2.0 TD VM z czterema głowicami to jest co innego, niż 1.3 TD FNM/Piedra, który kolega tu pokazał.


W takim razie zwracam honor
Ale VM były w poldonezach też na jednej głowicy i wyglądał oto identycznie jak ten na fotce.
  
 
Fajny . Co do vmow - gadałem z gościem który wsadzał te silniki w fso do poldów (mówił, że zrobili 500 czy 1000 sztuk) i twierdzi, że tak pękały od nich budy, że przyjmowali je z powrotem na gwarancji...
  
 
Ten silnik, który jest w aucie był montowany w Belgii, jest druga tabliczka znamionowa firmy, która to montowała...postaram się znaleźć jakieś oznaczenie tego silnika, to co podpowiedział flapjck1 ma ręce i nogi bo piszą o "collaborazione con la FIAT" więc jest szansa, że to jednak będzie Uno...samochód stoi 220km ode mnie więc muszę komuś zlecić poszukanie numerów, na pewno jest oznaczenie 780 08110.
  
 
Kolega miał coś takiego w 125p, potem w poldku, potem w remoncie
Rozszyfrowaliśmy skrót: Frajda Na Maxa
  
 
Ed coś ty znowu przytargał?
  
 
Cytat:
2013-09-09 17:11:59, menzuramenzura pisze:
Ed coś ty znowu przytargał?



Właśnie po to jest ten temat Edzie żebyś mi powiedział co przytargałem :d
  
 
Cytat:
2013-09-09 10:57:21, OLO pisze:
Kolega miał coś takiego w 125p, potem w poldku, potem w remoncie Rozszyfrowaliśmy skrót: Frajda Na Maxa



Napisz coś o tym remoncie, części od Uno pasują?
  
 
może jednak to uno?

w katalogach intercarsu pisza ze 1,4 td w uno miał 70KM i wlasnie 1367 ccm - centymetr w ta czy w ta pojemności może być pomijalny

roczniki pomiędzy 86 a 90, kod silnika 146 B.000 / 146 B3.000

jesli tak to panewki sa, także nadwymiary, opory sa, trochę uszczelek i uszczelniaczy

jak cos popytaj jeszcze w firmie CER Motor, oni maja niezle katalogi
  
 
Taki emblemat "diesel" to kojarzy mi się z jakąś zabudową specjalistyczną na podwoziu z trójcy : Magirus-Deutz , Hannomag , John Deere . Bodajże na nadwoziu pożarniczym coś takiego widziałem . Możliwe że ktoś to sprzedawał małym producentom nadwozi .
  
 
klik tutaj piszą, że silniki szły do 95r.
  
 
Czesc odkopuje temat
Tak jak Jacek i Olo Pisali to jest "Frajda Na Maksa" jak zostal ochrzczony a bardzien na powaznie to FMN GD 178 AT 1.3 a dokladniej 1366cm.
Mam taki sam z OBR'u z Testow przed produkcyjnych.
Po ladnych kilku latach zabieram sie za remont.
Jezdzilo to w moim 125p a pozniej w polonezie przejsciowce.
Generalnie szalu w osiagach nie ma w spalaniu tym bardziej do takiego samego zdania doszlo tez FSO wybierajac 1.9 XUD'a do produkcji jak mowi sprawozdanie z testow w OBR FSO jakie posiadam.
Generalnie to ze pasek przeskoczyl/spadl to norma dla tych silnikow-moj tez tak skonczy w FSO.
Silnik powstal przy wspolpracy z Fiatem ale nie jest to fiat.
Jestem Ciekaw jak Ci idzie remont i czy udalo sie zdobyc jakies czesci.
Jako ciekawostka- Skoda tez eksperymentowala z tym silnikiem nie wprowadzajac go do seryjnej produkcji.
Wyszlo kilka 105'tek i favority doposazane w ten silnik w belgii przez dealera , podobnie jak FSO.
Jestem Ciekaw konfiguracji Twojego silnika- jakie masz turbo i pompe wtryskowa.

pozdr

Burza
  
 
posiadasz nadal ten silnik w tym aucie?