903 zaczynamy przygodę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Pozdrawiam!

W tej części motonews mnie jeszcze nie było!

Ostatni raz Fiata to miałem w ubiegłym wieku, i było to 126p.

Więc stałem się posiadaczem wozidła.

903cm 4ry cylindry.

Nie mam pojecia co to za silnik, ale znalazłem 12 stron wątku o jego modyfikacji.
Najpierw pewnie jakiś remoncik, bo dym wali z odmy. No ale jak ma 18 lat, to chyba ma prawo.

Skrzynia krótka masakrycznie. Przy 80 by wypadało wbić 6stke.

Trójkę dziwnie się nieprzyjemnie wbija.

Zawias się coś tłucze.

Komfort? Ha!

Zaczynamy Przygode! Z Marbellą!
  
 
Foto pokaż Najlepiej spod starej karczmy
  
 
zakladaj temat w "nasze samochody" i zapodawaj fotki
  
 
Marbella? chetnie obejrze jak masz skrzynie 5 biegow to masz dyferek 4.50:1 krotszy niz w 128 sport coupe przy podobnych przelozeniach biegow od 1 do 4, na trasie troche wyje i glosno, ale przynajmniej do 80 naprawde fajnie sie napedza to 40 konne pudelko, przynajmniej moje



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2014-01-14 11:57:43 ]
  
 
Skrzynia jest 5 biegów.

Któtka straszliwie. Myślałem aby może zmiecić coś profilem opony. Bo byłem przekonany że tam jest profil jakiś mały 60 lub 65 a tam 135/80 r13

Na jakich oponach w standardzie latały takie Pandy/Marbelle?

Ten silnik to technologia taka sama jak CC900?
  
 
Do 5 biegowej marbelli seryjnie byly gumy 145/70-13, ja mam teraz zalozone 155/80-13 dobre gumy na polskie drogi

Silnik jest taki sam jak w pandzie i uno z silnikiem 903, tyle ze lekko odprezony dlatego 40 koni nie 45, cinquecento ma zmodernizowana glowice,inna uszczelke ale silnik w zasadzie zblizony.
  
 
Zamiast remontu padalca 900 polecam zapodać min 1.0 z Uno gaźnik lub idąc za ciosem 1.2 75 lub 1.4 16v. Osobiście 900 więcej już w życiu nie dotknę a przy cenie złomowej silników cc/sc tego na pewno nie opłaca się robić.
  
 
Cytat:
ja mam teraz zalozone 155/80-13 dobre gumy na polskie drogi




Mam takie dwie letnie opony na felgach Łady. Może do testu sobie założe aby sprawdzić jak na tym sie jezdzi.
  
 
Cytat:
2014-01-14 23:06:18, RUFF pisze:
Zamiast remontu padalca 900 polecam zapodać min 1.0 z Uno gaźnik l



Ale tak jak zaczynałem czytać to trzeba zmieniać skrzynie, a tam pozniej sa inne półosie. Bo tam różne skrzynie i różne długości półosi.

Na razie garaż zajęty przez Łade więc nie ma jak nawet wymienic oleju
  
 
Jak masz 155/80 to zakladaj, szczegolnie jak mowisz , ze tlucze zawias, Jak kupilem swoje pudelko to pierwsze co zrobilem to sprawdzilem cisnienie w oponach, bo sie jechalo jak wozem drabiniastym, bylo 3.5 do 3.7 atmosfery w kazdym kole Dziadek chyba pomylil Bar z Psi , albo bardzo chcial przyoszczedzic na spalaniu i mu sie w sumie udalo bo w trasie jak jechalem z za Opola do Krakowa na tym cisnieniu caly czas rowno 110 autostrada to spalanie wyszlo ponizej 5 tyle ze zawieszenie wywalone w kosmos od takiej jazdy. Po zalozeniu 155/80 i nabiciu ksiazkowych 1.9 atm. zawieszenie sie samo naprawilo Nie ruszam tego bo i tak bede zmienial na wiosne naped i zawieszenie na 4x4, ale mimo tego ze zawias jest padaka jezdzi sie przyjemnie na 155.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2014-01-15 12:53:56 ]
  
 
Zegary to projekt z kosmosu.

Tak na szybko patrzyłem. W Pandzie 4x4 jest większa deska rozdzielcza. Pewnie da się ją przeszczepić do Marbeli. A czy później do jej wnetrza wejdą jakieś zegary Uno/CC? Brakuje mi wskaznika temp silnika i obrotomierza.
  
 
Jak chcesz temp cieczy, to albo musisz kupic zegary od seata terry ale w dieslu, tam jest fabrycznie wskaznik temperatury, albo dolozyc sobie musisz poprostu gdzies zegar z temp i obrotomierz. Aha w tych zegarach z diesla kontrolki sa pozamieniane miejscami, tak ze pewnie nie da sie plug and play tylko trzeba z 2 zegarow zlozyc jeden.


mozna na przyklad temp cieczy dac zamiast wylotu pow. na desce:






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2014-01-15 15:06:01 ]
  
 
A czy zegary z pandy 4x4 nie miały szerszego panelu?
  
 
O coś takiego:

  
 
To co wkleilem w poprzednim poscie to sa zegary ze wszystkich pand do roku 86 i wszystkich marbelli do 97 roku, chodzi o wielkosc i uklad zegarow bo bylo kilka wersji cyferblatu itp. To co wkleiles to "duza" decha montowana we wszystkich pandach po 86 roku, nie tylko 4x4. Da sie zalozyc deske poliftowej pandy do marbelli, chyba nawet pasuje na mocowania, ale inne sa wtyczki, tak ze wiazke trzeba przerobic i chyba "zespol" linek do nagrzewnicy jest inny, da sie to poprzekladac, ale jest roboty troche. Bede mial pewnie cala deske z mojej 4x4 na zbyciu gdzies pewnie w polowie roku jak bys chcial




,

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2014-01-15 19:47:19 ]
  
 
To już wiem w jaką strone iść i czego szukać
  
 
903 miałem w malcu później zalozylem do niego wtryska a później wlozylem 899. wiec no problem bo jha się nie znam na mechanice a dzialalao