[Mk VII] 1,8 16V Kompresja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Więc jak w temacie Zetec 1,8 czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w cylindrach. Jaką metodą wykonać pomiar tego ciśnienia?
Pozdrawiam.
  
 
Można na dwa sposoby. Za pomoc samodiagnostyki. W tedy trzeba zrobić test na włączonym silniku.
Druga opcja chyba prostsza, wkręcasz w gniazdo świec manometr z odpowiednim adapterem i kręcisz rozrusznikiem. Ciśnienie powinno być mniej więcej równe w wszystkich cylindrach. Z tego co pamiętam to 1.8 RDA ma stopień sprężania 9.5 bar? Ale może się mylę, pasowało by to sprawdzić jeszcze. Pytanie który jeszcze silnik masz ale myślę, że we wszystkich podobny poziom będzie czyli w okolicach 10bar
  
 
Odkręcasz wszystkie świece,wkładasz manometr(są wkręcane albo z gumową końcówką tez ok)odpinasz cewkę naciskasz pełny gaz i kręcisz silnikiem aż wskazówka na liczniku się zatrzyma.przy zdrowym zetecu(ja taki miałem 1.6 16v)i wypluło równo po 14 z czego byłem zaskoczony strasznie.jak będzie powyżej 12 na wszystkich to jest ok.liczy się też żeby było równo
  
 
Witam!
Odpuściłem sobie domowe metody i pojechałem do mechanika. Koszt badania 20 PLN, czas 10 min, wyniki:
1 cyl - 13,1 Bara
2 cyl - 13,1 Bara
3 cyl - 13,5 Bara
4 cyl - 13,4 Bara
Mechanik określił taki wynik jako rewelacyjny biorąc oczywiście pod uwagę przebieg (230 kkm w tym 112 kkm na LPG). Od 7 lat leje olej Castrol Magnatec 10W30 wymiana co 20 kkm. Przy okazji sprawdziłem świece zapłonowe, konieczna była mała korekta przerwy. Używam Motocraft Platinum. Jedyny mankament jaki wyszedł przy okazji wizyty u mechanika to kable W/N do wymiany. Rozpylenie wody nad kablami strasznie zakłóca pracę silnika, faktycznie ostatnio zaobserwowałem, że przy głębiej wciśniętym pedale gazu zaczyna przerywać i to dość mocno pojawiły się też nawet lekkie strzały w wydech. Na benzynie jest trochę lepiej ale idealnie nie jest.

Co myślicie o kupowaniu podróbek. czy lepiej od razu myśleć o oryginałach? Jeżeli podróbki to jaką firmę polecacie i ile kosztowały?
  
 
Kompresja rewelacyjna. Gratuluję.

Co do kabli zapłonowych to ja kiedyś pokusiłem się raz na Magnecor w wariancie KV85. Mają 10 lat gwarancji i lepszych kabli nie znajdziesz. Robione są ręcznie i trzeba zwykle chwilkę na nie poczekać. Ja swoje kupiłem dwa i pół roku temu za 360zł i do tej pory nie zdążyły się jeszcze zestarzeć. Zima, nie zima zawsze odpalam na pierwszy ruch kluczyka, nawet na słabym akumulatorze.

Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możesz wydać tyle na przewody i skłonisz się na bardziej typowe wybory to przestrzegałbym przed firmą Sentech, ElectroSpark i Janmor, bo to straszna tandeta.
Wybierz sobie coś z Motorcraft, Bosch, Beru, NGK albo Splitfire jeśli znajdziesz.