Nowy regulamin KJS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nowy regulamin KJS PZMotu od 2015 roku mówi, że:
"1. Pasy bezpieczeństwa, dla kierowcy i pilota muszą być*:
 oryginalne/seryjne, zgodne z homologacją producenta samochodu (w tym przypadku można używać tylko oryginalne fotele)
 stosowane w sporcie samochodowym, z aktualną lub utraconą homologacją FIA
 z homologacją producenta "E"
2. Fotel kierowcy i pilota musi być:
 oryginalny/seryjny, zgodny z homologacją producenta samochodu (w tym przypadku można używać tylko oryginalne pasy bezpieczeństwa)
 stosowany w sporcie samochodowym, z aktualna lub utraconą homologacją FIA
 typu kubełkowego, z homologacją producenta „E” "

Czy to znaczy, że już nie mogę używać foteli np. Bimarco C (nie mają one żadnych oznaczeń)? Jak to wygląda w praktyce? Przechodzi to czy nie?

Druga sprawa to kaski: "Kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie samochodowym, posiadające znak homologacji producenta "E" lub homologację FIA (aktualną lub utraconą)."
Czyli kask motocyklowy otwarty, z homologacją producenta "E" nie przejdzie? Jakie to są kaski stosowane w sporcie samochodowym?

Mieliście już może do czynienia z interpretacją nowych przepisów w praktyce?
  
 
Tak w szybkim tłumaczeniu na język polski :
- normalny kumaty człowiek dopuści samochód zrobiony z głową .
-upierdliwy leśny dziad z pezetmłotu będzie się dopier... do wszystkiego .
Rozwiązanie problemu z leśnym dziadem : dowolne naszywki homologacyjne przyszywamy/przyklejamy na fotel/pasy . Mogą być z seryjnych pasów . W 99,9% w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku dopuści jako znawca i uda się do organizatora po honorarium .
Taka nasza polska rzeczywistość
  
 
O fotelach już w zeszłym roku było, ze powinny mieć homologacje minimum drogową "E" problem jest taki że fotele kubełkowe albo nie maja w ogóle homologacji jak np. Bimarco C albo maja ale FIA ale te są już dużo droższe. Ogólnie w zeszłym roku wyglądało to tak, że jeżeli fotel był porządnie zamocowany to przechodziły wszystkie. Jeżeli chodzi o pasy to np. zwykłe 2 calowe Schroty nieraz nie przechodziły. Pozostaje czekać na pierwszą imprezę KJS i się wtedy okaże, pojawiła się jeszcze ciekawa opcja SuperKjs rozgrywanego podczas rundy Rajdu Okręgowego w skrócie odcinki długości do 3 km a ogólnie 20 km w całym SuperKjs tyle, że tu wyposażenie samochodu startującego w imprezie musi już mieć wygasłe homologacje FIA oraz załoga musi startować w kombinezonach ale z tego co wiem kartingowe wystarczą Teraz pozostaje pytanie czy startować w imprezach organizowanych przez PZM czy wybrać imprezy organizowane przez organizacje niezrzeszone ? na pewno w tych drugich nie ma takiego nacisku na wszelkiego rodzaju "metki"
  
 
No właśnie ja mam Bimarco C i nie ma tam żadnej metki, nic. Z kolei moje stare pasy 3 punktowe Scrotch mają metkę z homologacją "E". Rozumiem, że zależy od człowieka. Tylko, że trzeba zaryzykować wpisowym. Ewentualnie jak nie przejdzie to wsadzić na pałę fabryczne fotele i pasy. Czyli seryjne "łamacze karku" bez zagłówków w maluchu mogą być, ale Bimarco C już nie mogą. Paranoja!

A jak jest z kaskami? Bo też teoretycznie mają być "używane w sporcie samochodowym". Wiem, że dawniej bez problemu przechodziły motocyklowe a nawet takie na skuter, wszystkie które miały dopuszczenie do ruchu po drodze czyli homologację "E".

PZM ewidentnie przegina. Rozumiem bezpieczeństwo w Super KJS ale w zwykłym KJS to chyba lekka przesada, ja na przykład chciałbym wystartować z czystej ciekawości i dla zabawy na luzie pojeździć, a nie po to żeby zainwestować w auto na wstępie kilka tysięcy. Rzeczywiście to chyba spowoduje, że ludzie zainteresują się prywatnymi zawodami gdzie nie ma aż takich obostrzeń.
  
 
łamaczy karku nie założysz bo fotel musi mieć oparcie dla głowy, nie pamiętam tylko gdzie to było, ale chyba w którymś z poprzednich regulaminów.
Co do kasków to pokaż mi gdzie masz napisane na jakiej kolwiek metce że to kask do sportu samochodowego?? Ja takiego nie znalazłem więc jak ma E to ok, i to kaski otwarte czy zamknięte, jedynie co widzę to jak kask ma szybkę to ewidentnie widać że na motor, ale chyba mało kto w takich jeździ.

A co do imprez "prywatnych" to jest tego coraz więcej i chyba do tego PZM dąży by mieć mniejszy problem z rajdami co się trzeba napracować a wpisowe niskie. Patrząc ile kiedyś było w imprez w mistrzostwach okręgu, kalendarza brakowało a teraz... pojedyncze imprezy.
  
 
Jeśli chodzi o kaski to nie powinno być problemów z popularnymi OMP Star LINK

Pasy - chyba każdy powinien sobie zdawać sprawe, że szelkowe typu schroth bezpieczeństwa nie zapewniają...
  
 
Uwaga. Fotel Bimarco Expert ze skutkiem natychmiastowym stracił homologację FIA.


IMPORTANT
For safety reasons, please note that the homologation of the following competition seat, whatever the validity deadline, is withdrawn with immediate effect.
Manufacturer : BIMARCO (POL)
Model: EXPERT
Homologation no: CS.057.02
As this seat can no longer be considered to comply with the standard FIA 8855-1999, its use is prohibited in all cases in which compliance with the above-mentioned standards is mandatory.
  
 
Cytat:
2015-02-09 06:52:38, 5Turbo pisze:
Uwaga. Fotel Bimarco Expert ze skutkiem natychmiastowym stracił homologację FIA. IMPORTANT For safety reasons, please note that the homologation of the following competition seat, whatever the validity deadline, is withdrawn with immediate effect. Manufacturer : BIMARCO (POL) Model: EXPERT Homologation no: CS.057.02 As this seat can no longer be considered to comply with the standard FIA 8855-1999, its use is prohibited in all cases in which compliance with the above-mentioned standards is mandatory.



a wiesz daczego?
  
 
Ma być w najbliższym biuletynie fia jakaś informacja. W liście technicznej już wykreślony
  
 
jeżeli chodzi o mnie to rewelacyjna wiadomość
  
 
Informujemy, że producent BIMARCO w trosce o zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa wykonał testy (STANDARD FIA 8855-1999) na siedzeniach EXPERT z zastosowaniem do ich montażu różnych dostępnych na rynku wsporników. Badania wykazały konieczność opracowania własnej konstrukcji wsporników, które w sposób optymalny współpracują z siedzeniem, w najbardziej ekstremalnych zdarzeniach. W związku z powyższym w uzgodnieniu i wg zaleceń FIA podjęte zostały następujące ustalenia:
1. FIA dokona wykreślenia homologacji nr CS.057.02 (lista techniczna FIA nr 12) na siedzenia sportowe o nazwie handlowej EXPERT
2. FIA wyda w najbliższych tygodniach nowy nr homologacji na fotele EXPERT 2, które będą dostępne z umieszczoną na nich naklejką informującą o obowiązku stosowania wsporników produkcji BIMARCO.
3. Siedzenia EXPERT, które są obecnie w użyciu będą mogły być nadal używane po spełnieniu następujących warunków:
- dokonania przeglądu siedzenia u producenta (bezpłatnie),
- uzyskania nowych oznaczeń homologacyjnych i hologramów (bezpłatnie), należy pamiętać, że wyłącznie firma Bimarco może dokonać wymiany naklejek,
- uzyskania naklejki informacyjnej opisanej powyżej w pkt. 2 oraz instrukcji poprawnego, bezpiecznego montażu (bezpłatnie).
W sprawach dotyczących fotela Expert, prosimy o kontakt: expert@bimarco.pl
  
 
eee to na szczescie nie tak zle
  
 
No i nowy regulamin Kjs też sie nieco zmienił

uzupełnienie regulaminu

komentarz zawodników
  
 
Na serio są te zmiany czy to jakieś jaja? Pytam bo oprócz linka, którego wrzuciłeś, ciężko to znaleźć na stronie PZM a plik ramowego regulaminu KJS nie uległ zmianie. A dla mnie ważne jest czy już mam wymontowywać fotele czy nie.

[ wiadomość edytowana przez: wicekdw dnia 2015-02-12 23:45:36 ]
  
 
Zmiane zrobili komunikatem
komunikat 1/2015
  
 
W sobotę startowałem w Super Kjs Rally Masters w Sobótce i powiem szczerze w lepszych zawodach jeszcze nie jechałem idealna alternatywa dla tych, których nie stać na rajd okręgowy a chcą wystartować w prawdziwym rajdzie. Za 250 zł wpisowego mieliśmy do przejechania 3 oesy w trzech pętlach razem 20,5 km oesowych. Rajd razem z dojazdówkami miał około 130 km także bardzo przyzwoicie 6 czerwca kolejna edycja Polecam naprawdę warto wystartować