Stabilizator tuleje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. wypadła mi tuleja(guma) stabilizatora(drążka kierowniczego) z przodu. chciałem ją wymienić ale napotkałem mały problem. nakrętka nie che zejśc ze srubki kreci sie w miejscu. ale patrząc na schematy wszelakie widzę ze śruba jest wspawana w płaskownik wychodzący z wahacza. chciałbym zrobić to tak jak należy. Czy jest możliwośc wymiany tej śrubki z tego płaskownika czy będę zmuszony wymienić cały dolny wahacz? z góry dzięki za pomoc
  
 

domyślam się, że piszesz o przednich stabilizatorze poprzecznym.
obetnij ją w cholerę i wymień
jak chcesz to mam tuleje poliuretanowe.

dla lepszego wyobrażania, mocowania:


  
 
Podepnę się w temacie.

1. Czy aby wymienić tuleje drążków reakcyjnych w tylnym zawieszeniu trzeba auto podnieść na podnośniku, czy mogę sie wczołgać pod auto i to zrobić? Chodzi o to, czy tam są jakieś naprężenia, że jak odkręcę tuleję, to już drążka na miejsce nie przykręcę?

2. Czy po wymianie tulei trzeba robić geometrię?
  
 
1. niekoniecznie
2. niekoniecznie
jeśli je wymienisz i będziesz miał kierownicę nie (równo) na wprost to wtedy tak
  
 
Na razie przymierzam się do tyłu, więc kierownica powinna pozostać tak, jak jest.

Ale mam jeszcze jedno pytanie: Jak już odkręcę drążek, to jak wyjąć z niego stare tuleje? No i jak włożyć nowe? Bo to całkiem ciasno tam siedzi.
  
 
Ja to robie za pomocą imadła i płynu do naczyń.
  
 
wyjąć - młotek, pobijak, ewentualnie jakaś tulejka i heja jak mamy to na prasę, o wiele łatwiej
włożyć - najlepiej zrobić sobie pilot ze śruby. Naspawać na łeb śruby odpowiednią ilość spawu aby zrobić swego rodzaju jej przedłużenie, następnie zeszlifować to na kształt pocisku i pilot gotowy. Wtedy wkładamy do oczyszczonego drążka samą gumę a tulejkę metalową wciskamy z pilotem albo na imadle albo w prasie, w zależności czym dysponujemy na jakimkolwiek środku poślizgowym wchodzi to jak w masło

[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-02-04 04:40:26 ]
  
 
Cytat:
Naspawać na łeb śruby odpowiednią ilość spawu aby zrobić swego rodzaju jej przedłużenie, następnie zeszlifować to na kształt pocisku i pilot gotowy.



przyrząd specjalny wygląda jak poniżej, i na chwile obecna kosztuje około 25 zł. Broń boże nie namawiam, ale moze ktos zechce swój garaż wyposażyć w takie urządzenie.. zresztą do kalsyki jest cały zestaw różnych fajnych narzedzi specjalnych.



Cytat:

...na jakimkolwiek środku poślizgowym wchodzi to jak w masło



na przykład wazelina techniczna (jest obojętna chemicznie). Nie używamy żadnych olejów do tego celu czy smarów!!
  
 
Cytat:
2015-02-04 15:10:08, bartixr pisze:
na przykład wazelina techniczna (jest obojętna chemicznie). Nie używamy żadnych olejów do tego celu czy smarów!!



Smar silikonowy się nada Taki gęsty z puszki, nie w sprayu.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2015-02-04 15:57:52 ]
  
 

Czy aby napewno smar silikonowy jest obojętny chemicznie?
Mam wątpliwości.
  
 
Cytat:
2015-02-04 16:50:27, bartixr pisze:
Czy aby napewno smar silikonowy jest obojętny chemicznie? Mam wątpliwości.



Za Wikipedią

Cytat:
Silicone grease is commonly used for lubricating and preserving rubber parts, such as O-rings. Additionally, silicone grease does not swell or soften the rubber, which can be a problem with hydrocarbon based greases.


  
 
(Prawie) zrobiłem. Robota zdecydowanie dla hobbystów. Jak ktoś chce po prostu mieć zrobione to lepiej dać stówkę panu Mietkowi.
1. Wyrywanie przyrośniętych drążków spod auta bez kanału to katorga
2. Wybijanie starych tulei tylko poprzez wyciskanie. Żaden młotek. Długa śruba, tulejka pocnicza i ciśniemy
3. Po osadzaniu nowych tulei moje imadło już nigdy nie będzie tym samym imadłem

No i na koniec okazało się, że na śrubie łączącej górny drążek z podłużnicą wyebał się gwint. Czy można tam zapodać śrubę z Castoramy (pręt gwintowany) czy musi być twarda? Pewnie to drugie, ale tak pytam...
  
 
Cytat:
Czy można tam zapodać śrubę z Castoramy (pręt gwintowany) czy musi być twarda? Pewnie to drugie, ale tak pytam...



Twarda!! Broń Boże pręt z casto!
Śruba 10.9 jeżeli dobrze pamiętam, wieczorem postaram się sprawdzić.
  
 
Miałem nadzieję, że na łepku będzie oznaczenie wytrzymałości :/
Te '80" to w sumie nie wiem co to.



Tak czy siak, tam musi być coś mocnego, śruba jest do kupienia w Jacars
  
 
Właśnie tam zamówiłem. Pozostaje czekać.
  
 
Cytat:
Te '80" to w sumie nie wiem co to.



prawdopodobnie wytrzymałość na rozerwanie czyli 800 Mpa/1cm2 = 8ton / 1 cm2
wskazywałoby to na klasę śruby 8.8 według miedzynarodowego standardu.

Bo nie jest to śruba "kwasówka" ?
  
 
No to śrubkę mam. Ale oczywiście gwint drobny i nakrętka z casto nie da rady. Tak więc jutro jeszcze sklep z nakrętkami. Grrrr.
  
 
Tez musi być twarda. Lepiej jakiś warsztat samochodowy i u nich weź nakrętki.
  
 
Akcja zakończona.

Autem jednak nadal troszkę buja. Takie mam przynajmniej wrażenie. Trzeba się będzie wybrać na geometrię. Innego pomysłu już nie mam 😞
  
 
Pojechalem dzisiaj na warsztat. Akurat promocja - sprawdzenie zawieszenia za darmo . Tylko co mi po takim sprawdzeniu jak kolesie wylistowali:
1. Łożyska kół przednich (ja tam luzu nie czuję)
2. tuleje drążka stabilizatora (też luzu nie stwierdziłem)
3. Łaczniki stabilizatora (tam są łączniki? ja ich nie widzę)
4. Tuleje wahacza (ja luzu tam nie znalazłem katując to łyżką)
5. Swożnie (też luzu nie stwierdziłem)

Natomiast nie znaleźli ewidentnego luzu na wsporniku drążków.

O geometrię nawet nie pytałem.

Ech... sam nie zrobisz to nikt nie zrobi...