MotoNews.pl
  

[plus] Zegarek elektroniczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś czasu przestał mi się świecić zegarek elektroniczny, który jest fabrycznie montowany w Plusie (działa ale bardzo słabo go widać a wcześniej po przekręceniu kluczyka w stacyjce świecił mocniej). On jest jakoś żarówką podświetlany?? Jak go wymontować??
  
 
Przepaliła Ci się żarówka od podświetlenia zegarka.

Aby go wyjąć, musisz dwoma małymi śrubokrętami podważyć jednocześnie z dwóch stron i wyciągnąć zegarek.

Z tyłu masz czarną oprawkę. Należy ją przekręcić w lewo i wyciągnąć.

Jest w niej żarówka bezcokołowa chyba 1,2 W.



  
 
Czyli mam rozumieć, że są jakieś dwa zatrzaski po prawej i lewej stronie tego zegarka??
  
 
Ja nie pamiętam, ale chyba tak, ale ja zwsze wsadzałem byle gdzie śrubokręcik i wyłaził.
  
 
Tak, sa zatrzaski
  
 
a ja mam zegarek na rece ;))

zaraz trzeba miec na desce???
i do tego nakrecany ;))
  
 
Zarówka owszem jest ale napewno z cokołem tzn zgrzewana do blaszek oprawki i nominalnie niewymienna. Daje się tam podlutować zarówkę od radyjka 14V 60mA co załatwia problem.
  
 
Jest wymienna, można ja wyjać z tego plastiku, a podlutować tam idzie wszystko, co świeci, a przykładem jest to ze ja mam tam diodę niebieską i wywalony plastik co świeci na zielono. Takim sposobem mam na niebiesko podświetlany zegarek, ale nie tylko on do, szczęścia brakują mi jeszcze zegary (licznik) i regulacja świateł.
  
 
Witam. Mam taki problem w atu plusie ze zegarek elektroniczny dziala, ale nie dziala jego podswietlenie. Cyferki ledwo widac. Zmienialem zarowki 2 razy ale nic to nie dalo. Prosze o porade. Pozdrawiam
  
 
Podciagnij sie pod jakis inny element podświetlany i będzie po kłopocie, bo naprawdę cieżko mi powiedzieć co tam mogło szczelić ze to nie działa, na odległość nie da rady, może coś nie tak z układem, albo stykami, bo nie pamietam, ale chyba 4 kable wchodzą do niego, albo 3 bo muszą być napewno 2 plusy jeden od zegarka drugi od podsietlenia, moze któryś kabel się przetarł. Najprosciej jednak jak pod zegarek na styki od żarówki podasz zasilanie i będzie wiadomo czy to wina płytki (czytaj samego zegarka) czy moze coś przed nim. Acha tylko nie podciagaj zasilania na stałe od zasilania zegarka bo ci podświetlenie będzie działać bez przerwy.

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2004-06-21 22:52:55 ]
  
 
A czy ktos wie co zrobic jak nie podswietla sie NIC (zegarek i wszystkie przyciski wokol?) - awaryjne, przeciwmgielne, ikonki przy dmuchawie itd. tak jakby wogole nie dochodzil prad do zaroweczek na desce...
PS. moze ktos podpowie ktory bezpiecznik jest od tego?
  
 
W tym zegarku jest tak trochę popieprzone, że trzeba inaczej odgiąć druciki od żarowki - na zewnątrz, żeby świeciła (inaczej niż np. w kontrolkach na desce, gdzie te druciki powinny być tak, jak się kupuje te żaróweczki).
Ale w ogóle żarówka świeci, czy nie?
Jak się nie włoży zegarka w kokpit, to widać wyraźnie od tyłu czy sama żarówka świeci, czy nie.
Ta żarówka w zegarku powinna świecić cały czas i przygasać na pół gwizdka po włączeniu świateł mijania - przynajmniej u mnie tak jest.
A może masz złą obudowę żarówki - bo ona powinna być inna niż w kontroklach deski - przyjrzyj się.

A co do wszystkich pozostałych kontrolek (nawiewy itp.) to ja jak kupiłem swojego, to też żadna nie świeciła. One po prostu zawsze sie świecą w czasie jazdy nawet bez świateł (trochę dziwne nie?), więc i mają prawo się częściej przepalać. Ale jeśli żarówki są OK, to może i bezpiecznik - to jest bezpiecznik nr 14 (ten sam co do STOP'u).

[ wiadomość edytowana przez: Maarcin dnia 2004-07-03 22:01:23 ]
  
 
Świecenie się stałe tych wszystkich kontrolek nie jest dziwnym zjawiskiem, były różne wersje w których podświetlenie było dopiero po właczeniu świateł a w niektórych wystarczyło właczyć stacyjkę. Co do przepalajacych sie żarówke od regulacji nawiewu to miałem to samo, jak kupiłem auto to nie świeciły, potem miałem nowe żarówki, a teraz mam diody, w zegarek zamiast żarówki też wsadziłem diodę, oraz wszystkie przełaczniki ze standardowych diód zielonych maja też zmienione na niebieskie (opis przeróbki z w dziale warto wiedzieć). Diody świecą dosć ciekawie, niebieski o wiele lepiej pasuje do wizerunku auta, oraz maja swoje inne zalety, wystarczają na dłużej niż żarówki. Polecam zmiane.
  
 
Pytanie (w sumie retoryczne, bo w zasadzie odpowiedz chyba znam, ale chce sie upewnic ) do kogos kto rozkrecal zegarek z plusa: czy miedzy wyswietlaczem, a tym calym elektronicznym ustrojstwem nie powinno byc tasiemki ze sciezkami???? Hmm, czyzby ktos juz w nim dlubal? (zegarek oczywiscie nie dzialal)
  
 
Witam,

O ile dobrze pamiętam - i widać to chyba na Twojej fotografii - tam nie ma tasiemki tylko gumka przewodząca. Aby zegarek działał, gumka ta musi bardzo dokładnie przylegać do wyswietlacza oraz płytki drukowanej. Sprawdź więc czy nie jest brudna - jeśli jest, to przemyj spirytusem.

A podświetlenie (zasilanie) zegarka działa ? Może nie ma zasilania ?

Pozdrawiam
vper
  
 
o dzieki. cos podejrzewalem, ze ta gumka moze byc zamiast tasiemki, ale jakos tak nie bardzo chcialo mi sie w ta teorie wierzyc. podswieltenie zegarka nie dzialalo, bo zarowka jest spalona, mialem sie zabrac najpierw za zarowke, ale w koncu postanowilem rozkrecic calosc. Po podlaczeniu + i - nic nie bylo wiac na wyswietlaczu, a z tego co wiem powinno byc cos widac nawet bez sprawnego podswietlenia.
EDIT: juz chyba wiem czemu nie dziala ten zegarek - troche "cieklych krzysztalow" sobie wycieklo :/


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-11-18 11:26:18 ]
  
 
kup drugi na giełdzie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
wiem
  
 
Jest niedziela - kupiłeś?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
dzis to ja bylem w szkole. moze kupie za tydzien