[MKVII] Wymiana uszczelki pod głowicą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Napisałem wczoraj temat i zniknął. Został przeniesiony ale nie mogę go odnaleźć . Pisałem do moderatora ale nie mam odpowiedzi.
W poradach nie odnajduje niczego na temat wymiany uszczelki pod głowicą 1.6 zetec, 16V, 90 KM, 1997r.,
Czy mógłby ktoś pomóc?, jest na forum jakiś opis, manual itd?, szukam od wczoraj i nic .
  
 
Chodzi ci o krok po kroku jak to zrobić?
  
 
Kup sobie książę wydawnictwa komunikacji i łączności i tam jest wszystko opisane
  
 
Cytat:
2015-10-18 10:15:19, Mati10202 pisze:
Chodzi ci o krok po kroku jak to zrobić?


No właśnie jakoś tak .

Wiesiu książkę będe miał za kilka dni, zresztą swoją którą pożyczyłem 2 lata temu .
Chcę się upewnić czy mnie to nie przerasta .

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2015-10-18 11:21:05 ]

ps. wydawnictwo Auto "Obsługa i naprawa ..."

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2015-10-18 13:04:14 ]
  
 
Jeśli chcesz to mogę ci podać momenty dokręcania, bo mam autodatę.
  
 
A co do uszczelki to odpinasz osprzęt głowicy tj. Przewody wodne, elektryka z wtrysków, paliwowe przewody, podciśnienia. Od strony mechanicznej to kolektor ssący i wydechowy,będziesz musiał rozkopać rozrząd,jeśli niewiesz kiedy był wymieniany a są odbicia zębów na pasku to warto było by go wymienić przy okazji,nie zapomnij spuścić wody.Jeśli coś pominąłem lub pomyliłem to poprawcie mnie.
  
 
A co do uszczelki to odpinasz osprzęt głowicy tj. Przewody wodne, elektryka z wtrysków, paliwowe przewody, podciśnienia. Od strony mechanicznej to kolektor ssący i wydechowy,będziesz musiał rozkopać rozrząd,jeśli niewiesz kiedy był wymieniany a są odbicia zębów na pasku to warto było by go wymienić przy okazji,nie zapomnij spuścić wody.Jeśli coś pominąłem lub pomyliłem to poprawcie mnie.
  
 
Mam już głowicę na stole, wyszła razem z kolektorem ssącym. Rozrząd jest ok. (pasek, rolki, itd).
Każda informacja sie przyda, która bedzie pomocna przy składaniu.
Głowica:
1 etap --> 20-30Nm
2 etap --> 40-55Nm
3 etap --> obrót o kąt 90-120 st.
Łożyska wałków rozrządu:
1. 10Nm
2. 17-20 Nm.
Tak podaje książka, zgadza się?.
  
 
no to bier głowicę i leć do siemianowic albo mysłowic na planowanie, bez tego to się nie obejdzie.
  
 
Co z momentami dokrecania śrub?
Głowica prosta i szczelna .
  
 
tak jak w WKŁ, albo jak są momenty podane na opakowaniu od uszczelki to takimi
  
 
Podaj jaki rocznik i kod silnika,albo moc.
  
 
Poziom 1 25Nm
Poziom 2 45Nm
Poziom 3 105°
A i łożysko wałka rozrządu 19Nm
Według autodaty.

[ wiadomość edytowana przez: Mati10202 dnia 2015-10-21 21:25:41 ]
  
 
Na opakowaniu raczej nie ma ( reinz) chyba, że pod samą uszczelką, otworzę przed samym założeniem, aby silikon nie wysechł ( czy czym tam powleki uszczelkę ).
1.6 zetec, 16V, 90 KM, 1997r. - no ta bene najlepszy rocznik eskorta .
  
 
Jeśli masz sprzęt to wymienił bym jeszcze uszczelniacze zaworowe. Jeśli mówisz, że wszystko szczelne no to zaworów nie musisz ruszać. Ja dwa tygodnie temu robiłem u siebie remont głowicy, zdążyłem wymienić uszczelkę zanim się "popsuła". Dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze. Skoro masz zdjętą głowice, to polecam tak zrobić i masz spokój