Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

[MKVII] Wymiana rozrządu

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2015-12-04 13:14:47

Witam

Czeka mnie wymiana rozrządu, gdyż obecnemu już 100 tys. stuknęło. Aktualnie mam pasek Motorcrafta i pompę SKF, 250 tys. przebiegu, więc obecnie chyba już w mocno markowe rzeczy nie zainwestuję. Celuję raczej w coś w rodzaju Gates/INA. Znalazłem kilka różnych zestawów pasków:
- pasek + rolka
- pasek + 3 rolki
- pasek + rolki + pompa
Mam kilka pytań:
1. Czy przy takim przebiegu nastawiać się na wymianę kompletu rolek?
2. Czy nastawiać się na wymianę pompy (różnie piszą: żeby wymieniać przy każdym pasku, albo co drugi)?
3. Czy 300zł za wymianę paska to normalna cena w warszawskich warsztatach?
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-04 14:47:51

1. Jak chcesz tym trochę pojeździć to tak

2. To samo co 1

3. Raczej normalna

Warto do tego uszczelniacze wymienić zwłaszcza jak nigdy nie były wymieniane
2021-01-05 13:29
  
 
 2015-12-04 17:02:39

Cytat:
2015-12-04 14:47:51, wiesiu666 pisze:
1. Jak chcesz tym trochę pojeździć to tak 2. To samo co 1 3. Raczej normalna Warto do tego uszczelniacze wymienić zwłaszcza jak nigdy nie były wymieniane


Ja to bym chętnie pojeździł tym i najbliższych 10 lat, ale niestety mój Escort jest produktem nowoczesnym, ekologicznym, biodegradowalnym. I właśnie ulega biodegradacji

Masz na myśli uszczelniacze wałków rozrządu? Były wymieniane przy poprzedniej wymianie paska/pompy, czyli mają 100 tys. przebiegu. Wymieniać?


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-04 17:14:34 ]
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-04 17:12:03

Jak całkiem sucho to można zaryzykować tak jak i z pompa wody.

Choć przy takiej robociznie to może warto jednak ja zmienić żeby potem znów nie płacić.

Jeszcze uszczelniacz wału korbowego jest
2021-01-05 13:29
  
 
 2015-12-04 17:18:02

U mnie za wymianę paska biorą ok 150 więc 300 to trochę za dużo.
2021-01-07 17:25
  
 
 2015-12-04 17:24:14

wymien caly kompletny bo z reguły taka oszczednosc odbija sie czkawka. to sie pompa rozcieknie, to rolka ktora byla ok zacznie piszczec itp ceny sa rozne od rejonu/mechanika wiec nie sugeruj sie tym, grunt by ktos to zrobil dobrze
2018-06-28 20:34
  
 
 2015-12-04 19:40:29

wymień kompletny nie oszczędzaj bo możesz potem żałować.Cena 300zł to normalna cena tak się bierze za 16v
2020-12-28 00:10
  
 
 2015-12-04 19:52:19

Wymiana samego paska to największa głupota o jakiej można w ogóle pomyśleć. Paski strzelają nie od tego, że po powiedzmy 100 tys. są już takie stare, zniszczone itd. tylko to rolki zwykle stają i to z ich powodu pasek leci w kosmos To już sensowniejsza by była wymiana samych rolek, czego i tak nie polecam. Tylko komplet.
2016-05-25 18:43
  
 
 2015-12-17 16:12:01

Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem cały zestaw rolek i pompę.

Przy okazji: jeśli ktoś będzie zamawiał pompę w firmie, która twierdzi, że pompę świetnie dobierze, przypominam, że w katalogach są błędy. Nie wiedzieć czemu pompy do silników 1.8 są oznaczone jako pasujące do 1.6. W moim przypadku przysłano Dolz F-141 (do 1., a potem wymieniano na F-125 (do 1.6).

I jeszcze pojawił się problem lekkiego przycierania kółka pompy o obudowę (plastikową) rozrządu. Ponoć obudowa jest już zdeformowana i nie dało się tego lepiej złożyć. Normalna sprawa, czy jednak da się te kawałki obudowy złożyć nieprawidłowo?

2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-17 16:15:18

da sie nieprawidłowo, nic nie powinno trzeć. mechaniki coś spaprali albo im się nie chciało prawidłowo ustawić osłony bo robili na szybko
2021-02-25 16:38
  
 
 2015-12-17 18:44:56

Cytat:
2015-12-17 16:12:01, macba76 pisze:
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem cały zestaw rolek i pompę. Przy okazji: jeśli ktoś będzie zamawiał pompę w firmie, która twierdzi, że pompę świetnie dobierze, przypominam, że w katalogach są błędy. Nie wiedzieć czemu pompy do silników 1.8 są oznaczone jako pasujące do 1.6. W moim przypadku przysłano Dolz F-141 (do 1., a potem wymieniano na F-125 (do 1.6).



Pojemność silnika nie ma tu znaczenia. Do zetecow 1.6 1.8 i 2.0 sa te same manele. Roznica miedzy mdo a escortem jest jedynie.


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-12-17 18:48:40 ]
2021-01-13 23:31
  
 
 2015-12-17 21:35:53

Cytat:
2015-12-17 18:44:56, kiciek pisze:
Pojemność silnika nie ma tu znaczenia. Do zetecow 1.6 1.8 i 2.0 sa te same manele. Roznica miedzy mdo a escortem jest jedynie.



Chodzi o to:
Dolz F-125
Dolz F-141


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-17 21:40:59 ]
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-17 21:37:31

Cytat:
2015-12-17 16:15:18, S3ci0r pisze:
da sie nieprawidłowo, nic nie powinno trzeć. mechaniki coś spaprali albo im się nie chciało prawidłowo ustawić osłony bo robili na szybko


Dam radę dobrać się do osłony i to poprawić bez ściągania paska osprzętu, czy muszę wracać do mechanika?
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-17 22:27:15

dasz radę, ale żeby poprawić środkową osłonę może być konieczne odkręcenie koła od pompy wody
2021-02-25 16:38
  
 
 2015-12-18 00:41:49

Cytat:
2015-12-17 22:27:15, S3ci0r pisze:
dasz radę, ale żeby poprawić środkową osłonę może być konieczne odkręcenie koła od pompy wody


No to słabo, bo żadnego paska nie chciałbym zdejmować
Z drugiej strony, nie jest to chyba żadna filozofia, ani kosmiczna technologia. Naciąg tego paska się jakoś reguluje, potrzeba tu czegoś więcej poza standardowym zestawem narzędzi?

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-18 08:07:22 ]
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-18 20:02:52

Mowisz ze ten sklep zle Ci pompe dobral ?
2018-06-28 20:34
  
 
 2015-12-19 00:10:44

Cytat:
2015-12-18 20:02:52, Wymiot pisze:
Mowisz ze ten sklep zle Ci pompe dobral ?


Nie. Ofertę sklepu podałem tylko jako przykład, jak są oznaczone pompy. Zamawiałem w innym sklepie rozrząd (nie ukrywam, że przez internet) zaoferowali dobór pompy i przysłali niewłaściwą, ale z dokładnie takim samym opisem jak na pokazanym przeze mnie przykładzie.
2021-01-14 15:31
  
 
 2015-12-19 02:18:25

zwykłe narzędzia wystarczą
2021-02-25 16:38